امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Star Trek: The Video Game

#1
سریال تلویزیونی Star Trek و فیلم های آن بدون شک از تأثیرگذارترین منابع در شکل گیری بازی هایی چون Mass Effect و Dead Space بوده، اما بازی هایی که از روی فیلم های این مجموعه ساخته می شوند، هرگز نمی توانند به موفقیت عناوین نام برده شده دست پیدا کنند. در حالیکه فیلم های جدید ST در سینما بسیار با کیفیت و هیجان انگیز به نظر می رسند، روند کاملاً برعکسی را در بازی های ساخته شده از روی آن مشاهده خواهید کرد. در بازی ST که به مناسبت اکران فیلم آن راهی بازار شده نیز با یک اثر نه چندان خوب روبرو هستیم.
نقد بازی Star Trek: The Video Game 1
داستان

داستان بازی در حالیکه می خواهد ماجراهای فیلم را روایت کند، بسیار بی روح و بی هیجان دنبال می شود. فرض کنید که یک سلاح بسیار مهم را از شما می دزدند و شما تنها برای پس گرفتن آن تمام دشمنان را از بین می برید و سرانجام آن سلاح را پس می گیرید. روند ST کاملاً بر این اساس استوار شده و به شکل بسیار بدی روایت می شود. حتی با اینکه بازی به شما حق انتخاب یکی از شخصیت های اسپاک (Spock) یا کرک (Kirk) را می دهد، اما این مسئله هیچ تغییری در روند داستان ایجاد نمی کند. حتی به نظر می رسد که سازندگان کلاً بی خیال داستان شده اند که آن را یک هفته زودتر از عرضه فیلم منتشر کرده اند!
نقد بازی Star Trek: The Video Game 1
گرافیک

ST با استفاده از موتور بازیسازی Evolution ساخته شده که قبلاً قدرت آن را در بازی هایی مانند The Darkness II و Dark Sector مشاهده کرده ایم و به همین دلیل انتظار می رفت که گرافیک بازی در سطح خوبی قرار داشته باشد، اما ST در این قسمت بسیار دور از انتظار ظاهر شده است. با دیدن این بازی احساس می کنید که در حال تجربه ME با کیفیتی بسیار پایین تر هستید! در اینکه ST به دنیای ME بسیار شبیه است، شکی نیست و بیشتر مثل این می ماند که سازندگان یک تقلید چشم بسته را از ME انجام داده باشند. کیفیت بافت ها پایین است و به همین دلیل محیط ها بسیار بی جزئیات و خالی به نظر می رسند.

شخصیت ها نیز چندان خوب طراحی نشده اند و بجز طراحی صورت آن ها که سعی شده شبیه به هنرپیشه های اصلی از کار دربیاید، نکته خوب دیگری را مشاهده نمی کنید. لباس های آن ها بسیار براق به نظر می رسد و این حس را به وجود می آورند که از خود نور می دهند. جلوه های ویژه هم چندان جنگی به دل نمی زنند و انفجارها، Particle Effectها، سایه ها و... اصلاً قابل قبول نیستند. فیزیک در این ST معنایی ندارد و بجز صحنه های از پیش تعیین شده، چیز دیگری را مشاهده نمی کنید. این بازی سرشار از مشکلات گرافیکی مانند برش صفحه و دیر پردازش شدن برخی از آیتم ها است و این موضوع شما را برای ادامه بسیار دلسرد می کند. طراحی دشمنان واقعاً بد است و حتی تنوع چندانی را در آن ها نمی بینید. همچنین ضعف در انیمیشن ها بیداد می کند.
نقد بازی Star Trek: The Video Game 1
موسیقی/صداگذاری

شاید تنها قسمت خوب این بازی استفاده از هنرپیشه های اصلی برای صداگذاری روی شخصیت ها باشد. کریس پاین (Chris Pine) و زاکاری کوئینتو (Zachary Quinto) بجای کرک و اسپاک صحبت کرده اند و گر چه نتوانستند در سطح بسیار خوبی دیالوگ ها را بیان کنند، اما باعث شده اند تا بتوان با شخصیت های بازی ارتباط لازم را برقرار کرد. ضعف در انیمیشن ها نیز باعث شده تا حرکت لب شخصیت ها با صدای آن ها هماهنگ نباشد. همچنین سازندگان، موسیقی های فیلم را برای ST لایسنس کرده اند و ما آهنگ های خوبی را می شنویم. اما قطعات پس از مدتی به شدت تکراری می شوند و نمی توانند هیجان لازم را در بازی به وجود بیاورند.

گیم پلی

گیم پلی ST اصلاً خوب نیست و نمی توان روی دوربین و حرکت شخصیت ها کنترل درستی داشت. در برخی قسمت ها نیز در کمال ناباوری، شخصیت های مسیری خلاف آن چیزی که شما می خواهید را طی می کنند. وجود باگ های متعددی مانند روی هم ایستادن شخصیت های بازی و گیر کردن در قسمت های مختلف نیز از دیگر دردسرهایی است که در ST با آن ها روبرو می شوید. هوش مصنوعی فوق العاده ضعیف است و هر چقدر هم که درجه سختی را بالا ببرید، شاهد بهبودی در این قسمت نخواهید بود. بازی ترکیبی از المان های اکشن، پلتفرمر و معمایی را پیش روی بازیکنان قرار می دهد که در هر سه بخش با شکست روبرو شده است. صحنه های اکشن اصلاً هیجان انگیز نیستند و حس خوبی در تیراندازی ها و یا مخفی شدن ها به شما دست نخواهد داد. تنوع سلاح ها کافی نیست و تیراندازی با آن ها نیز دقیق از کار درنیامده است. ST دارای مشکلات زیادی در این قسمت است و با بازی های بزرگ فاصله زیادی دارد. قسمت های پلتفرمر شامل عبور از قسمت های مختلف و بالا رفتن از مکان های گوناگون می شود. سیستم Hک بازی یک تقلید کورکورانه از عناوینی مانند Batman و ME است و نوآوری خاصی در آن دیده نمی شود.
نقد بازی Star Trek: The Video Game 1
نتیجه گیری

ST به هیچ عنوان بازی ای نیست که بتوان از آن لذت برد. روند بازی به شدت کسل کننده است و هیچ نوآوری ای در آن دیده نمی شود. این بازی نمونه دیگری از بی کیفیت بودن عناوین ساخته شده از روی فیلم است و در حالیکه دنیای ST پتانسیل زیادی برای ساخت یک بازی بسیار خوب را دارد، سازندگان نتوانسته اند عنوان قابل قبولی را پیش روی بازیکنان قرار دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط امیررضا*
آگهی
#2
من از بازی های فضایی خوشم نمیادExclamation
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  دانلود بازی Middle-earth: Shadow of Mordor Game of the Year Edition برای پلتفرم PC
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  سیستم مورد نیاز Star Wars: Battlefront مشخص شد
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان