امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازیCall of Duty: Ghosts

#1
خبر تأیید شدن نسخه جدید سری Call of Duty شور و تحرک جدیدی به محافل بازیکن ها داده است. این مجموعه که نخستین بار توسط خالقان سری Medal of Honor خلق شد، پس از فراز و نشیب های فراوان، به محبوب ترین و پرفروش ترین FPS تاریخ تبدیل گشت. نقطه اوج CoD در سال های آغازین نسل هفتم و با نسخه چهارم بود که به سرعت تبدیل به یکی از بهترین بازی های 2007 شد. این موفقیت تا سال 2010 و نسخه Black Ops ادامه داشت تا اینکه کم کم این عنوان محبوب به ورطه تکرار افتاد و عملاً تبدیل به یک برند تجاری برای کمپانی سازنده یعنی Activision شد. از سال 2003 تا کنون 9 نسخه اصلی (بدون احتساب نسخه های فرعی) از این سری منتشر شدند.
بازیCall of Duty: Ghosts 1
زمانی می توان به تجاری شدن CoD اعتراف کرد که نگاهی به بازی های بزرگ دیگر بیندازیم. از سری GTA در این بازه زمانی، سه نسخه منتشر شده که تنها یک نسخه از آن ها دنباله ای اصلی بوده و یا سری Metal Gear Solid که تنها دو نسخه اصلی و مجموعه The Elder Scrolls سه نسخه منتشر کرده اند. با اینکه CoD همواره قسمتی جدایی ناپذیر از قفسه بازی های محبوب بازیکن هاست، اما اکنون زمانیست که باید پرسید آیا واقعاً نیاز به نسخه ای جدید آن هم هر سال، هست؟ همان طور که پیش بینی می شد، CoD: Ghosts توسط Infinity Ward ساخته می شود. نخستین حرکتی که این استودیو انجام داد، تغییر موتور گرافیکی است که قرار است Ghosts از آن بهره ببرد.
بازیCall of Duty: Ghosts 1
بنابراین می توان انتظار گرافیکی در سطح بالا را داشت. ایرادی که در نسخه های اخیر دیده می شد و سازندگان نیز چندان اهمیتی به آن نمی دادند. اما اینبار، چون ساختار کلی بازی برای نسل بعد است، پس گرافیک آن نیز از همان جنس خواهد بود. مسئله دومی که در هنگام معرفی به آن اشاره شد، داستان کاملاً جدید بازی است. به نظر می آید که IW اینبار به عهد خود وفادار مانده و قرار نیست در Ghosts دوباره شاهد یک ماجرای دیگر از شخصیت های آشنای این سری باشیم. البته آن چیزی که مسلم است، ارتباط انکار ناپذیر داستان با سری Modern Warfare است و این را به راحتی می توان از نام و تیزر منتشر شده از بازی تشخیص داد.

نکته ای که سازندگان می توانند به کمک آن بر جذابیت داستان بیفزایند و اطلاعاتی از مرموزترین و در عین حال یکی از محبوب ترین شخصیت های این سری یعنی Ghosts بدهند. با وجود پیشرفت هایی که به راحتی می توان درباره آن ها پیش بینی کرد، هنوز یک علامت سوال بزرگ درباره این بازی باقی مانده و آن گیم پلی است. سازندگان وعده داده اند که Ghosts همانند نسخه چهارم یک انقلاب بزرگ در سبک تیراندازی اول-شخص به وجود آورد و گیم پلی آن تغییرات زیادی کرده است. این ادعا درباره سبکی که سال هاست به ورطه تکرار افتاده، بسیار بزرگ است و در صورت تحقق چنین وعده ای، حقیقتاً می توان شاهد یک انقلاب بود.

اما باید در نظر گرفت که در نسخه پیشین نیز سازندگان وعده تغییرات گیم پلی را داده بودند و حتی DICE نیز قبل از ساخت Battlefield 3 چنین مسئله ای را مطرح کرده بود. بنابراین نمی توان چندان اعتمادی نسبت به این گونه اظهارات داشت. اما اگر واقعاً سازندگان به بازتاب های مخاطبان حرفه ای نسبت به چند نسخه اخیر CoD توجه کنند، تغییرات اساسی در گیم پلی را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد. ساخت Ghosts برای IW حکم راه رفتن روی لبه تیغ را دارد. سازندگان دو گزینه پیش روی خود دارند: تغییر و تکرار. در صورت تغییر، باید منتظر بازتاب های مثبت و منفی گروه های مختلف از طرفداران باشند. اگر هم بخواهند نسخه جدید را در چهارچوب قسمت های قبلی بسازند و به نوعی تکرار مکررات کنند، تنها برآیند این عمل، سقوط است. باید دید که IW چه تصمیمی خواهد گرفت که به نوعی به بقای خود آن ها و یکی از محبوب ترین عناوین تاریخ صنعت بازی های کامپیوتری بستگی دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ArAz*SaNaYi ، ţђę ɱąŋ wђǫ şǫɭd ţђę wǫŗɭd
آگهی
#2
ممنون
*لامپ اضافی خاموش سپاست نشه فراموش*
پاسخ
#3
THE MOB
The blood runs free
The rain turns red
Give me the wine
You keep the bread
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عنوان Call of Duty: Black Ops – Cold War دنباله‌ای مستقیم بر Black Ops 1 خواهد بود
  نسخه‌های مختلف بازی Call of Duty: Black Ops – Cold War فاش شد؛ از به‌روزرسانی رایگان
  تاریخ عرضه‌ی Call of Duty: Black Ops – Cold War فاش شد
  نسخه‌ی بعدی از سری Call Of Duty طبق برنامه در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد
  سازنده‌ی Call of Duty: Warzone درباره‌ی آینده‌ی این بازی صحبت می‌کند
  گلیچ جدید بازی Call of Duty: Modern Warfare طرفداران زیادی پیدا کرده است
  پیش‌بارگذاری Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered در دسترس قرار گرفت
  پنج نقشه‌ از بخش چندنفره‌ی Call of Duty: Modern Warfare این هفته رایگان است
  متقلبین بازی Call Of Duty Modern Warfare مجبور میشوند با یکدیگر رقابت کنند
  طرفداران از حجم بالای بازی Call of Duty: Modern Warfare ناراضی هستند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان