امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دولت شب انتخابات سیب زمینی نمی دهد،هدیه عوض شده است!

#1
Shocked 
فضای سیاسی در ساعات آینده تحت تاثیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 خواهد بود که از امروز صبح در آلماتی قزاقستان شروع شده است. ظاهرا فضای پیش از مذاکرات، زمینه را برای ایجاد توافقی نسبی فراهم کرده است.



اما در عرصه انتخاباتی، مصاحبه هایی از دو تن از ائتلاف راست سنتی منتشر شد، مصاحبه هایی که در آن محمد رضا باهنر و مصطفی پور محمدی هر دو از کرمان، ازشعارهای خود برای انتخابات گفتند و در این میان باهنر گفت که می تواند مشکل نقدینگی در کشور را یک سال تا یک سال و نیم جمع کند.


مصطفی پور محمدی در پاسخ به پرسشی که از وی پرسیده شد که کرمانی ها قصد دارند امسال ریاست جمهوری را به دست آورند گفت مگر سالی که رئیس جمهورتان کرمانی بود ضرر کردید؟ منظور وی دوره هشت ساله ای بود که هاشمی رفسنجانی از شهر رفسنجان و استان کرمان ریاست جمهوری ایران را بر عهده داشت. هم اکنون هم سه کرمانی احتمالا در انتخابات امسال شرکت می کنند محمد رضا باهنر، مصطفی پور محمدی و اکبر هاشمی رفسنجانی.


وابستگی مصطفی پور محمدی به هاشمی رفسنجانی موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد. وی ظاهرا در دوره وزارت کشور هم گزارش های موجود را به جای رئیس جمهور، به اکبر هاشمی رفسنجانی می داد، موضوعی که در نهایت باعث برکناری اش از وزارت شد.



اما مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم مجددا تاکید کرده است که تمایل وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری محفوظ است. اما به نظر می رسد سخنان مهدی چمران بیشتر درباره مطرح ماندن وی برای حضور در انتخابات شورای شهر است که به صورت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. وی پیشتر گفته بود برای ارائه یک لیست از کاندیداها به سر لیستی خودش با محمد باقر قالیباف صحبت کرده است.



اما در بین پایداری ها هنوز دعوا در مورد مدرک لنکرانی ادامه دارد، ماجرا از آنجا آغاز شد که برخی از رسانه های این گروه در مصاحبه ای وی را با عنوان پروفسور خطاب کردند، همین موضوع کافی بود تا مخالفان این گروه از واژه کردانیسم برای وی استفاده کرد و گفتند که این رسانه های می خواهند یک شبه لنکرانی را پروفسور کنند و تلاش های این رسانه ها برای توجیه آن نیز ادامه یافت. موضوعی که به نظر نمی رسد مشکل اصلی جامعه ما باشد.



اما در حوزه فعالیت های انتخاباتی دولت هم همان طور که پیش بینی می شد در حال تدارک مسائل انتخاباتی است که فصل مشترک همه آنها پول است. برنامه هایی همچون اینکه دولت صدد افزایش یارانه ها ، افزایش حقوق ها ، کم کردن قیمت خودرویی را که از صد درصد بالا برده است و... است



این نوع اقدامات دولتی در سال 88 نیز رخ داد و مورد اعتراض قرار گرفت و حتی توزیع سیب زمینی رایگان در آن مقطع سوژه ی طنز رسانه ها و کاندیداهای رقیب محمود احمدی نژاد نیز شد ولی گویا دولت این بار هم قصد دارد از امکانات خود برای تاثیرگذاری روی رای مردم استفاده کند و تنها این بار دنبال جایگزینی موارد جدیدی به جای سیب زمینی است. البته در آن زمان دولتی ها توزیع سیب زمینی را جنگ تبلیغاتی می دانستند، اما چندی پیش یکی از مقامات دولتی، با افتخار اعلام کرد که ابتکار طرح توزیع سیب زمینی متعلق به وی بوده است!و او کسی نبود جز استاندار کهگلویه وبویر احمد. وی چندی پیش تایید کرد که توزیع سیب زمینی در آستانه انتخابات 88 ریاست جمهوری به پیشنهاد وی صورت گرفته است.


وی در این باره گفته بود که : مقدار زیادی سیب زمینی در زمان استانداری من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهید به بهزیستی و کمیته امداد که متاسفانه ده درصد هم مصرف نشد و اگر می پوسید بحران ایجاد میکرد. فقط بدشانسی این بود که درست در زمان انتخابات این مشکل به وجود آمد و ربطی به انتخابات نداشت!



دور جدید این اقدامات که فعلا مقدمه و خبرهای آن در حال اعلام شدن است بالا بردن حقوق ها است. اتفاقی که با این وضعیت مالی و اقتصادی دولت امکان پذیر نیست و بیشتر شبیه یک شعار است و در نهایت می تواند برای چند ماه اجرایی شود و آسیب هایی به جای بگذارد. جالب اینکه حتی همین افزایش حقوق ها توان رقابت با شتاب رشد تورم را ندارند و خانوارها همچنان درگیر اولیه های زندگی خود خواهند بود.



اولین خبر از این نوع را وزیر آموزش و پرورش داد و اعلام کرد که معوقه های حقوق بازنشستگان پرداخت می شود و حقوق فرهنگیان نیز 20 درصد افزایش پیدا می کند.



خبر بعدی از این دست را روز گذشته رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب هیات دولت میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 92 ، 25 درصد می شود. بنا به پیشنهاد رییس جمهوری و در صورت تصویب هیات دولت ضریب ریالی برای افزایش حقوق در سال جاری 25 درصد خواهد بود.



چنین وعده هایی همچنان تا شب انتخابات از طرف کسانی که به بیت المال دسترسی دارند و می توانند از آن ببخشند تا اهداف سیاسی خود را تامین کنند، ادامه خواهد یافت؛ فعلا که چهارصد هزار نفر در صف استخدام در دولت هستند! تا جایی هشتصد هزار نفر بازنشسته شده را بگیرند!
Sad

به نقل ازتابناک بخش سیاسی
هرگزموفقیت راپیش ازموقع عیان نکن.Confusediv:
درروزتولدت درختی بکار.899[/size]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart معترضان به انتخابات قرقیزستان مقرهای دولتی را به آتش کشیدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart آیا ترامپ می‌تواند نتایج انتخابات را نپذیرد؟
  |مسابقه قیمت‌ها و ستادهای بی‌خاصیت/ چرا تصمیمات دولت در بازار کارساز نیست؟
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
Heart ترامپ احتمال شکست در انتخابات آمریکا را تأیید کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان