19-03-2013، 0:21
دوستان عزیز در یونیتی هر جسمی که در بازی ایجاد می کنی اون جسم برای خودش به طور پیش فرض از کلاس transform استفاده میکنه
به تصویر خوب نگاه کن transform شامل سه قسمت هست که هرکدام دوباره به سه قسمت x y z تقسیم می شوند
;gameobject.transform.position.x+=1
تو کلاس transform از position برای تایین مکان game object در سه محور x y z استفاده میشه
یادت باشه اگه می خوای از داخل خود game object مکانش رو تنظیم کنی احتیاج نیست اسم ببری
;transform.position.x+=1
ولی اگه از جایی دیگه می خوای game object مورد نظرت رو مکانش رو تغییر بدی حتما باید اسم ببری و اگه لازم شده باید معرفی هم بکنی
;gameobject.transform.position.x+=1
با این کلاس چرخش هم امکان داره
;transform.rotation.x+=1
به تصویر خوب نگاه کن transform شامل سه قسمت هست که هرکدام دوباره به سه قسمت x y z تقسیم می شوند
;gameobject.transform.position.x+=1
تو کلاس transform از position برای تایین مکان game object در سه محور x y z استفاده میشه
یادت باشه اگه می خوای از داخل خود game object مکانش رو تنظیم کنی احتیاج نیست اسم ببری
;transform.position.x+=1
ولی اگه از جایی دیگه می خوای game object مورد نظرت رو مکانش رو تغییر بدی حتما باید اسم ببری و اگه لازم شده باید معرفی هم بکنی
;gameobject.transform.position.x+=1
با این کلاس چرخش هم امکان داره
;transform.rotation.x+=1