امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع وال پست در ساختمان‌ها

#1
وال‌پست به معنی نگهدارنده (Post) دیوار (Wall) در برابر نیروهای وارد بر آن می‌باشد. درواقع هدف اصلی در اجرای وال‌پست، جلوگیری از تغییر شکل خارج از صفحه دیوارهای غیرسازه‌ای بوده و شبیه به تیر یا ستون است و جزو سازه های عمودی یا افقی به شمار می رود. از این محصول برای متصل کردن دیوارها به تیرها، ستون ها، دال ها و… استفاده می شود. وال‌پست هیچ نقشی در تحمل بارهای جانبی ناشی از زلزله ندارد. به عبارت دیگر با توضیحات فوق می‌توان گفت وال‌پست یک المان نیست، بلکه مجموعه‌ای است که وظیفه مهار دیوارهای غیرسازه‌ای را برعهده دارد و اجزای آن عبارت‌اند از:

1) وادار عمودی
2) وادار افقی
3) میلگرد بستر
4) اتصالات

انواع وال پست بر اساس جنس وال پست
در بخش‌های قبل، انواع وادارها بر اساس موقعیت قرارگیری و نحوه اتصال، مورد بررسی قرار گرفتند، اما در این بخش به بررسی وادارها با توجه به جنس آن‌ها خواهیم پرداخت.

وال پست فلزی
می‌توان گفت وادارهای فلزی، قدیمی‌ترین نوع وال پست‌ها هستند که هنوز هم کاربرد فراوانی دارند، هر چند در بسیاری از موارد انواع دیگر جایگزین آن‌ها شده‌اند. این نوع وادار از قطعات فلزی (عمدتاً نبشی‌ها و ناودانی‌ها) تشکیل شده است و هنوز هم برای مقاوم سازی سازه‌های فلزی بهترین گزینه به حساب می‌آید. البته هزینه بالای تهیه و اجرا، فرآیند اجرای تخصصی، بالا بردن وزن مرده ساختمان و… از محدودیت‌های استفاده از وادارهای فلزی به شمار می‌روند.

وال پست بتن آرمه
نوع دیگری از وادارها که شاید کمتر شناخته شده باشند، از جنس بتن آرمه (بتن مسلح) هستند. در ساختمان‌های بتنی و سازه‌هایی با مصالح بنایی، وال پست‌های بتن آرمه گزینه‌ی مناسبی برای مقاوم‌سازی هستند. این وادارها از بتن ساخته می‌شوند و ممکن است مزایایی داشته باشند که وادارهای فلزی از آن‌ها بهره‌مند نیستند. برای مثال هنگام حریق، وادارهای بتنی مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به وادارهای فلزی دارند.

وال مش
وال مش (wallmesh)، نوعی وال پست جدید است که خصوصاً در سال‌های اخیر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این نوع وال پست خبری از قطعات سنگین فلزی نیست و فرآیند اجرای بسیار ساده و سریعی دارد، به طوری که نیاز به نیروی ماهر و متخصص نخواهد بود.

بخش اصلی این نوع وال پست را مش فایبرگلاس تشکیل می‌دهد. این مش یا توری متشکل است از یک شبکه به هم بافته شده از الیاف بسیار نازک شیشه که توسط رزین‌های خاص مقاوم سازی شده‌اند. اجرای سریع و آسان، هزینه پایین تهیه و اجرا، ماندگاری بسیار بالا، سازگاری با محیط زیست و همین‌طور دیگر متریال‌های مورد استفاده در ساخت، سبک وزن بودن و… از مزایای مهم این سیستم به شمار می‌رود که آن را به یکی از پرطرفدارترین انواع وال پست‌ها تبدیل ساخته است. در این سیستم مقاوم سازی دیوار، از پلاستر کشی (پلاستر سیمانی یا پلاستر گچی) برای فیکس کردن مش روی سطح دیوار استفاده می‌شود تا یکپارچگی و انسجام دیوار حفظ گردد.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست قیمت و فروش ارزان انواع قفل دیجیتال و هوشمند
  فال جالب حروف اول اسم مجموعه : انواع فال های گوناگون فال جالب حروف اول اسم توجه : در
  انواع آرایشگاه در زبان انگلیسی
  کاربرد شیشه رنگی در ساختمان های تجاری و اداری
  انواع سیم بکسل های آسانسوری و کاربردهای آن
Thumbs Up انواع پسر های موجود و دخترای....
  نام انواع پرچم های ال جی بی تی ها
  فروش ویژه انواع درب ضد سرقت شرکت اتحاد درب
  معنی انواع ایموجی قلب
  چاپ انواع لیوان کاغذی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان