امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد

#1
گشادی مقعد به معنای باز شدن مقعد بیشتر از حد نرمال و عادی است که می‌ تواند به دلایل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی، استفاده از داروهای خاص و یا برخی بیماری‌ ها در ناحیه نشیمنگاهی رخ دهد. این وضعیت ممکن است با درد، خونریزی، تورم و سایر علائم ناراحت کننده همراه باشد. برای پیشگیری از گشادی مقعد، تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و مصرف آب کافی مهم است. در صورت بروز علائم گشادی مقعد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا درمان مناسب انجام شود.
در این مطلب از کلینیک مهنا با ما همراه باشید تا تمامی علائم، علت و درمان مناسب با این عارضه را بررسی کنیم.
گشادی مقعد چیست؟

سوراخ مقعد یک ماهیچه بسیار کوچک و فرضی در دیواره مقعد است که به دستگاه گوارش متصل است. گشاد شدن سوراخ مقعد به معنای افزایش اندازه و کشیدگی این ماهیچه می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، نداشتن فعالیت بدنی، استفاده از داروهای خاص و یا برخی بیماری‌ها رخ دهد. این وضعیت ممکن است با درد، خونریزی، تورم و سایر علائم ناراحت کننده همراه باشد. در اکثر مواقع شایع ترین دلیل گشادی مقعد رابطه مقعدی است.
دلایل گشادی مقعد

از آنجا که این عارضه خود به خود اتفاق نمی افتد، بسیاری از کارهای ارادی یا غیر ارادی خود فرد میتواند روی آن تاثیر بگذارد. دلایل گشاد شدن سوراخ مقعد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
علائم گشادی مقعد
بیماریهای مقعدی و شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی مانند التهابات، عفونت‌ ها، آسیب‌ های مکرر و غیره می توانند منجر به گشاد شدن سوراخ مقعد شوند. بیماری‌ های مقعدی که باعث این عارضه می شوند، شامل موارد زیر هستند:

   هموروئید یا بواسیر: این بیماری ناشی از تورم و التهاب رگ‌ هایی است که در داخل و یا بیرون از مقعد قرار دارند. این بیماری باعث خونریزی، درد، سوزش و گاهی هم گشادی می‌ شود.
   فیستول: این بیماری ناشی از ایجاد یک تنگی در لوله گوارش است که باعث تشکیل یک پوسته‌ باریک و عمیق در ناحیه مقعد می‌شود. این پوسته باعث خروج مایعات و مدفوع از طریق گشاد شدن رکتوم می‌ شود.
   ترشحات مقعدی: این بیماری باعث ترشحات غیرطبیعی و بو دار در ناحیه مقعد شده که با عفونت‌ ها، التهابات و آسیب‌ های مختلف ممکن است رخ دهد.
   التهاب مقعد: این بیماری ناشی از التهاب و عفونت در ناحیه مقعد است که باعث درد، سوزش و خروج مایعات و مدفوع غیر طبیعی می‌شود.
   سرطان مقعد: بیماری سرطان ناشی از رشد غیرطبیعی سلول‌ها در ناحیه مقعد بوده که باعث درد، خروج خون و مدفوع غیرطبیعی می‌ شود.

با توجه به شدت و نوع علائم، پزشک ممکن است از تست‌ های تشخیصی مختلف مانند آنوسکوپی، رادیولوژی و آزمایشات خون استفاده کند تا تشخیص دقیق و درمان مناسب انجام شود.
پاسخ
آگهی
#2
گشادی مقعد فقط در پرولاپس رکتوم بعلت ضعف عضلات کف لگن دیده می‌شود و احیانا دستکاری مقعد و قطع اسفنکتر  یا پارگی آن
درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  بواسیر در نوزادان چگونه تشخیص داده می شود؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان