امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عوارض شکست عشقی در زنان و مردان

#1
Heart 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عوارض شکست عشقی در زنان و مردان 1

قطع ارتباط با فردی که به او علاقه دارید و تجربه شکست عشقی بسیار دردناک است ، وقتی فردی را که دوست دارید از شما درخواست اتمام رابطه را می کند معمولا احساس بدی به سراغ شما می آید و گاهی مثل این می ماند که دنیا روی سرتان خراب شده است .

تجربه شکست عشقی گاهی عوارضی به همراه دارد که در صورت عدم جلوگیری از آن آسیب های بسیاری به فرد وارد می شود ، هنگامی که فردی با شکست عاطفی رو به رو شده است به دلیل فقدان باید یک دوره سوگواری طی کند تا بتواند رابطه قبلی خود را فراموش کند ، در صورتی که فردی خواسته یا ناخواسته جلوی این دوره را گرفته و به درستی مراحل آن را نگذراند این شکست عشقی عواقبی در سلامت جسمی و روانی فرد خواهد داشت که گاهی جبران ناپذیر است ، در این مقاله برخی عوارض شکست عشقی در زنان و مردان مطرح شده است .


شکست عشقی در زنان و مردان
گاهی شکست عشقی در زنان و مردان رخ می دهد و تجربه ای بسیار دردناک است اما هر فرد به طور متفاوتی آن را تجربه می کند ، طی کردن دوره سوگواری پس از هر از دست دادنی به وسیله مرگ و یا جدا شدن و قطع ارتباط با فرد دیگر الزامی است ، مانند وقتی که بیمار می شوید و باید روند درمان را طی کنید در صورتی که جلوی روند درمان را بگیرید عواقب بدتری برای جسم شما به همراه دارد ، در سوگواری نیز همین طور است زمانی که فرد جلوی مراحل شکست عشقی و سوگواری آن را بگیرد عوارضی برای جسم و روان او به وجود می آید که گاهی غیر قابل جبران است .

تجربه این مراحل شکست عشقی برای زنان و مردان متفاوت است اما عوارض آن تقریبا ثابت بوده و برای هر دو خطرناک است ، با شناخت نشانه های شکست عشقی در دختران و پسران می توانید به خود در جلوگیری از بروز عوارض شکست عشقی کمک کنید و یا اگر فردی از نزدیکان شما شکست عاطفی را تجربه می کند در گذر از آن به او کمک کنید .

با شناخت عوارض شکست عاطفی در دختران و پسران می توانید به خود و یا فرد دیگر کمک کنید تا دوره سوگواری شکست عشقی را به بهترین نحو ممکن طی کنید ، در اینجا برخی از عوارض شکست عشقی در زنان و مردان مطرح شده است .

افکار منفی ناشی از عوارض شکست عشقی

گاهی وقتی زن یا مردی شکست عشقی را تجربه می کند افکار منفی و پارانویای زیادی به سراغ او می آید که شرایط را بدتر از قبل می کند ، برخی از این افکار مانند :

. فکر این که شاید دیگر نتوانید عاشق شوید

. خدشه دار شدن روابط دوستانه

. نگرانی در مورد شایعه پراکنی فرد در مورد شما

. فکر اتفاق جدایی به خاطر حرف های شما

. رها شدن به خاطر فرد دیگر

. فکر این که شاید مشکل از شماست

این افکار به صورت نشخوار ذهنی و سوالات فراوان ممکن است به وجود آید و زندگی و عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار دهد اما عموما در زنان بیشتر از مردان وجود دارد .

سندرم قلب شکسته

وقتی زنان و مردان درگیر شکست عشقی شده و نمی توانند از آن به راحتی عبور کنند گاهی درگیر عارضه ای به اسم سندرم قلب شکسته می شوند . همانطور که از قدیم شکست عشقی را با قلبی قرمز که ترک خورده است نشان می دهند در واقعیت هم گاهی شکست عشقی استرس و فشاری به فرد وارد می کند که منجر به آسیب بخشی از قلب شده و فرد در قفسه سینه خود گهگاهی درد را احساس می کند و فکر می کند که حمله قلبی به او دست داده است . البته معمولا طی روز ها و هفته ها این عارضه قطع می شود و در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد .

افسردگی از عوارض شکست عشقی

افسردگی یکی از مراحل شکست عشقی در پسران و دختران است که معمولا دوره ای بوده و از بین می رود ولی گاهی فرد در بیرون آمدن از حالات آن دچار مشکل شده و سبک زندگی متفاوتی را پیش می گیرد ، از عواقب آن مختل شدن عملکرد روزانه در خانواده ، شغل و کارهایی است که فرد انجام می دهد و انگیزه و علاقه خود را نسبت به مسائل مهم و اهدافش فراموش می کند ، خواب و تغذیه او به هم ریخته و به طور دائم خلق پایینی را تجربه می کند . فرد باید به کمک اطرافیان و یا روان درمانگر این عوارض را از بین ببرد .

خودکشی ناشی از شکست عشقی

گاهی زنان و مردان پس از تجربه شکست عشقی به دلیل عدم تحمل جدایی از فرد مورد علاقه خود و افسردگی ناشی از آن به فکر خودکشی افتاده و یا اقدام به انجام آن می کنند و گاهی جان خود را از دست می دهند . برخی اوقات افراد فکر خودکشی خود را به فردی که با او در رابطه بوده اند مطرح کرده تا فرد به رابطه بازگردد .

بی اعتمادی و بدبینی پس از شکست عشقی

یکی از عواقب شکست عشقی در زنان و مردان بدبینی نسبت به جنس مخالف است ، فرد تصور می کند عشق و رابطه عاطفی غیر واقعی است ، وجود ندارد و نسبت به جنس مخالف خود بی اعتماد شده و نمی تواند به راحتی اعتماد کند ، یک رابطه سالم را تشکیل دهد و از هر وابستگی به فرد دیگر گریزان است .

مصرف سیگار ، الکل یا مواد بر اثر شکست عشقی

یکی دیگر از خطرناک ترین و رایج ترین عوارض شکست عشقی در زنان و مردان مصرف سیگار ، الکل و یا مواد مخدر است . گاهی افراد نمی توانند شکست عاطفی را بپذیرند و برای فرار ار فشار آن به سمت مصرف سیگار ، الکل ، داروهای آرامبخش و یا مواد مخدر می روند که عواقب و عوارض آن گاهی جبران ناپذیر است .

عوارض جسمی دیگر در شکست عشقی

شکست عشقی و استرس ، اضطراب و خشم ناشی از آن اگر مدت زیادی ادامه دار باشد منجر به عوارض جسمی مانند فشار خون بالا ، سردرد های مزمن ، گرفتگی عضلات ، درد معده ، ریزش مو و دیگر مشکلات در پسران و دختران می شود.

《سپاس》♡
☆هیچ مخدری مثل احترام بیش از حد...
                               توهم زا نیست ...♡


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16332835215615 ♡
پاسخ
 سپاس شده توسط Prometheus ، SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان