12-01-2021، 1:07
بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی موجود در نیروی هوایی آمریکا است.
نسخه C-5M Super Galaxy که در حقیقت نسخه بروز شده C-5 است و از موتورهای جدید و سیستمهای ارتباطی مدرنی بهره میبرد امکان ادامه خدمت این هواپیما را تا سال ۲۰۴۰ برای نیروی هوایی آمریکا مهیا کردهاست.گالکسی با بالهای جدید رکوردهای جهانی پرواز مثل بیشترین وزن برخاستن(۹۲۰٫۸۳۶ پوند) را بدست آورد و در جنگ خلیج فارس با شرکت در عملیات طوفان صحرا ۲۲٫۴٪ از مجموع کل ماموریتهای انجام شده ترابری استراتژیک را انجام داد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
c-5m super galaxy
این مدل شامل تا ۸۰٪ خدمات مشابه به c-5 را در خود حفظ کردهاست."amc" برنامهای جهت مدرنیزه کردن تمامی c-5bs و c-5cs و تعداد زیادی از c-5as را به این مدل آغاز کرد. برنامه مدرنیزه کردن ایونیک c-5 موسوم به amp(avionics modernization program) در سال ۱۹۹۸ آغاز شد و الکترونیک پروازی این غول به مدیریت ترافیک هوایی جهانی آپگرید شد که شامل سیستمهای مخابرات، صفحات نمایش، تجهیرات ناوبری و امنیتی و نصب سیستم جدید خلبان خودکار بود. اولین پرواز مربوط به اولین c-5 همراه با آپگرید "amp"(85-0004) در دسامبر ۲۰۰۲ به وقوع پیوست.بخش دیگری از برنامه، تأمین امنیت هرچه بیشتر و برنامهٔ تعویض موتور موسوم به"reliability enhancement and re-engining program" یا همان "rerp" بود که شامل موتورهای cf6-80c2 جدید جنرال الکتریک، پیلون و واحدهای برق اضطراری به همراه ارتقاهایی در ظاهر و ساختمان هواپیما، ارابههای فرود، اتاقک خلبان و سیستم تنظیم فشار هوا میباشد. موتورهای قدرتمند cf6 توان تولید نیرویی ۲۲٪ بیشتر از موتورهای اولیه c-5 را دارا هستند که در نتیجه باعث کوتاه شدن ۳۰٪ مسیر take off، افزایش ۳۸٪ نرخ صعود، افزایش چشم گیر توان حمل بار و مداومت پروازی بیشتر میشود. گالکسیهایی که این تغییرات رو پشت سر گذاشتهاند، c-5m super galaxy نامیده میشوند.بنابر برآورد نیروی هوایی ایالات متحده c-5m طی ۴۰ سال آینده چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار خرج خواهد داشت. اولین c-5m در ۱۶ مه ۲۰۰۶ تکمیل شد و اولین پرواز خود را در ۱۹ ژوئن همان سال انجام داد. تصمیم نهایی جهت ارتقاء تمامی c-5as و c-5bs به مدل c-5m در فوریه سال ۲۰۰۸ گرفته شد.c-5ms در ماه اوت ۲۰۰۸ سه تست توسعه پروازی را موفق پشت سر گذاشتند.هواپیمای C-5M Galaxy به سفارش نیروی هوایی آمریکا طراحی شده و در حال حاضر توسط این نیروی اداره میشود.این هواپیما به همراه رقیب روسی خود انتونوف ۲۲۵ بزرگترین هواپیماهای باری جهان هستند.هواپیمای مذکور تستهای عملیاتی و ارزیابی نهایی را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. پروژهٔ آپگرید این غول لجستیکی تحت عنوان rerp تا سال ۲۰۱۶ به پایان رسید.شرکت lokheed martin اعلام کرد که c-5m در تستهای پروازی خود به تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۹، ۴۱رکورد جدید بدست آورده است. اطلاعات این پرواز توسط انجمن ملی هوانوردی جهت تأیید رسمی ثبت شدهاند. در این رکورد c-5m 80110 کیلوگرم بار را در مسافت ۱۲۵۰۰ متری به مدت ۲۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه طی کرد!!!این پرواز ۳۳ بار جهت بدست آوردن رکوردهای مختلف با بارهای مختلف تکرار شد و توانست رکورد حمل بار تا فاصلهٔ ۲۰۰۰ متری را بدست آورد. در این پرواز وزن take off هواپیما ۲۹۴۰۰۰ کیلوگرم بود که شامل بار، سوخت و خدمه بود.قراردادی جهت ارتقاء تمامی c-5s به "rerp" منعقد شدهاست. در این برنامه بیش از ۷۰ تغییر مشاهده میشود که شامل موتورهای کم صداتر، جدیدتر جنرال الکتریک که باعث افزایش امنیت بیشتر پرواز و مصرف ۱۰٪ سوخت کمتر از c-5s معمولی شدهاست، میباشد. تا الان ۵ فروند c-5m super galaxy تولید شدهاست.بیشترین سرعت افقی: ۹۱۹ کیلومتر بر ساعت
بیشترین سرعت کروز: ۹۰۰ کیلومتر برساعت
سرعت کروز اقتصادی: ۸۳۳ کیلومتر بر ساعت
سرعت واماندگی: (در بیشترین وزن فرود، بالچه ۴۰ درجه و موتور غیرفعال) ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت
بیشترین نرخ صعود: ۹ متر در ثانیه
مسافت دویدن برای برخاست: ۲٫۹ کیلومتر
مسافت فرود: ۱٫۲ کیلومتر
سقف پرواز خدمتی: ۱۰٫۸ کیلومتر
برد با بیشترین بارمزد و سوخت ذخیره: ۱۰٫۴۱۱ کیلومتر
قادر به جابجایی ۱۵ نفر در کابین فوقانی پیشین با ۷۵ صندلی برای نیروهای رزمی قادر به جابجایی ۲۷۰ نفر نیروی نظامی در کابین تحتانی
قادر به حمل دو دستگاه تانک m1 یا ۶ فروند هلیکوپتر آپاچی یا ۱۶ عدد کانتینر ۳/۴ تنی، یا ۱۰ فروند موشک پرشینگ (با ادوات پرتاب و تجهیزات)
هیولای لاکهید سی-۵ ام کهکشان یک فروند اف ۱۴ دی تامکت را میبلعد !
استفادهٔ اصلی: جابهجایی بار و نیروها
سازندهٔ اصلی: شرکت لاکهید مارتین
موتور: چهار موتور توربوفن جنرال الکتریک
رانش: ۷۶۰۰۰ پوند
طول بال: ۶۷٫۸۹ متر
طول: ۷۵٫۳۱ متر
ارتفاع: ۱۹٫۸۴ متر
نسخه C-5M Super Galaxy که در حقیقت نسخه بروز شده C-5 است و از موتورهای جدید و سیستمهای ارتباطی مدرنی بهره میبرد امکان ادامه خدمت این هواپیما را تا سال ۲۰۴۰ برای نیروی هوایی آمریکا مهیا کردهاست.گالکسی با بالهای جدید رکوردهای جهانی پرواز مثل بیشترین وزن برخاستن(۹۲۰٫۸۳۶ پوند) را بدست آورد و در جنگ خلیج فارس با شرکت در عملیات طوفان صحرا ۲۲٫۴٪ از مجموع کل ماموریتهای انجام شده ترابری استراتژیک را انجام داد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

c-5m super galaxy
این مدل شامل تا ۸۰٪ خدمات مشابه به c-5 را در خود حفظ کردهاست."amc" برنامهای جهت مدرنیزه کردن تمامی c-5bs و c-5cs و تعداد زیادی از c-5as را به این مدل آغاز کرد. برنامه مدرنیزه کردن ایونیک c-5 موسوم به amp(avionics modernization program) در سال ۱۹۹۸ آغاز شد و الکترونیک پروازی این غول به مدیریت ترافیک هوایی جهانی آپگرید شد که شامل سیستمهای مخابرات، صفحات نمایش، تجهیرات ناوبری و امنیتی و نصب سیستم جدید خلبان خودکار بود. اولین پرواز مربوط به اولین c-5 همراه با آپگرید "amp"(85-0004) در دسامبر ۲۰۰۲ به وقوع پیوست.بخش دیگری از برنامه، تأمین امنیت هرچه بیشتر و برنامهٔ تعویض موتور موسوم به"reliability enhancement and re-engining program" یا همان "rerp" بود که شامل موتورهای cf6-80c2 جدید جنرال الکتریک، پیلون و واحدهای برق اضطراری به همراه ارتقاهایی در ظاهر و ساختمان هواپیما، ارابههای فرود، اتاقک خلبان و سیستم تنظیم فشار هوا میباشد. موتورهای قدرتمند cf6 توان تولید نیرویی ۲۲٪ بیشتر از موتورهای اولیه c-5 را دارا هستند که در نتیجه باعث کوتاه شدن ۳۰٪ مسیر take off، افزایش ۳۸٪ نرخ صعود، افزایش چشم گیر توان حمل بار و مداومت پروازی بیشتر میشود. گالکسیهایی که این تغییرات رو پشت سر گذاشتهاند، c-5m super galaxy نامیده میشوند.بنابر برآورد نیروی هوایی ایالات متحده c-5m طی ۴۰ سال آینده چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار خرج خواهد داشت. اولین c-5m در ۱۶ مه ۲۰۰۶ تکمیل شد و اولین پرواز خود را در ۱۹ ژوئن همان سال انجام داد. تصمیم نهایی جهت ارتقاء تمامی c-5as و c-5bs به مدل c-5m در فوریه سال ۲۰۰۸ گرفته شد.c-5ms در ماه اوت ۲۰۰۸ سه تست توسعه پروازی را موفق پشت سر گذاشتند.هواپیمای C-5M Galaxy به سفارش نیروی هوایی آمریکا طراحی شده و در حال حاضر توسط این نیروی اداره میشود.این هواپیما به همراه رقیب روسی خود انتونوف ۲۲۵ بزرگترین هواپیماهای باری جهان هستند.هواپیمای مذکور تستهای عملیاتی و ارزیابی نهایی را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. پروژهٔ آپگرید این غول لجستیکی تحت عنوان rerp تا سال ۲۰۱۶ به پایان رسید.شرکت lokheed martin اعلام کرد که c-5m در تستهای پروازی خود به تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۹، ۴۱رکورد جدید بدست آورده است. اطلاعات این پرواز توسط انجمن ملی هوانوردی جهت تأیید رسمی ثبت شدهاند. در این رکورد c-5m 80110 کیلوگرم بار را در مسافت ۱۲۵۰۰ متری به مدت ۲۳ دقیقه و ۵۹ ثانیه طی کرد!!!این پرواز ۳۳ بار جهت بدست آوردن رکوردهای مختلف با بارهای مختلف تکرار شد و توانست رکورد حمل بار تا فاصلهٔ ۲۰۰۰ متری را بدست آورد. در این پرواز وزن take off هواپیما ۲۹۴۰۰۰ کیلوگرم بود که شامل بار، سوخت و خدمه بود.قراردادی جهت ارتقاء تمامی c-5s به "rerp" منعقد شدهاست. در این برنامه بیش از ۷۰ تغییر مشاهده میشود که شامل موتورهای کم صداتر، جدیدتر جنرال الکتریک که باعث افزایش امنیت بیشتر پرواز و مصرف ۱۰٪ سوخت کمتر از c-5s معمولی شدهاست، میباشد. تا الان ۵ فروند c-5m super galaxy تولید شدهاست.بیشترین سرعت افقی: ۹۱۹ کیلومتر بر ساعت
بیشترین سرعت کروز: ۹۰۰ کیلومتر برساعت
سرعت کروز اقتصادی: ۸۳۳ کیلومتر بر ساعت
سرعت واماندگی: (در بیشترین وزن فرود، بالچه ۴۰ درجه و موتور غیرفعال) ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت
بیشترین نرخ صعود: ۹ متر در ثانیه
مسافت دویدن برای برخاست: ۲٫۹ کیلومتر
مسافت فرود: ۱٫۲ کیلومتر
سقف پرواز خدمتی: ۱۰٫۸ کیلومتر
برد با بیشترین بارمزد و سوخت ذخیره: ۱۰٫۴۱۱ کیلومتر
قادر به جابجایی ۱۵ نفر در کابین فوقانی پیشین با ۷۵ صندلی برای نیروهای رزمی قادر به جابجایی ۲۷۰ نفر نیروی نظامی در کابین تحتانی
قادر به حمل دو دستگاه تانک m1 یا ۶ فروند هلیکوپتر آپاچی یا ۱۶ عدد کانتینر ۳/۴ تنی، یا ۱۰ فروند موشک پرشینگ (با ادوات پرتاب و تجهیزات)
هیولای لاکهید سی-۵ ام کهکشان یک فروند اف ۱۴ دی تامکت را میبلعد !
استفادهٔ اصلی: جابهجایی بار و نیروها
سازندهٔ اصلی: شرکت لاکهید مارتین
موتور: چهار موتور توربوفن جنرال الکتریک
رانش: ۷۶۰۰۰ پوند
طول بال: ۶۷٫۸۹ متر
طول: ۷۵٫۳۱ متر
ارتفاع: ۱۹٫۸۴ متر