امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ام۴ کارباین

#1
ام4کارباین یا ام4کاربین(به انگلیسی: M4 carbine) به خانواده‌ای از کارباین‌های (انواع کوچک‌شده) تفنگ ام۱۶ گفته می‌شود که همگی الگوگرفته از اسلحهٔ ای‌آر ۱۵ به طراحی یوجین استونر در شرکت آرمالایت هستند. ام۴ کارباین در واقع نوع کوتاه‌شده و سبک‌شدهٔ تفنگ تهاجمی ام۱۶آ۲ است و با آن ۸۰ درصد اشتراک قطعات دارد. تولید ام۴ در سال ۱۹۹۴ در شرکت کلت آغاز شده و هم‌اکنون به همراه‌ام۱۶آ۴ سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکاست و در بیشتر واحدها جای مدل قدیمی‌تر ام۱۶آ۲ و سلاح کمری برتا ام۹ را گرفته‌است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ام۴ کارباین 1
امتیازهای ام۴ با انواع معمولی ام۱۶ شامل اندازه کوچک‌تر و جمع و جورتر (۸۴ سانتی‌متر در مقایسه با ۱۰۰ سانتی‌متر با قنداق گشوده) و وزن سبک‌تر (۲٫۸۸ کیلو در مقایسه با ۳٫۲۶ کیلو وزن خالی ام۴ و ام۱۶)، لوله کوتاهتر (۳۷ سانتی‌متر در مقایسه با ۵۰٫۸ سانتی‌متر)، و قنداق قابل تنظیم و چندوضعیتی می‌شود. در مقابل به دلیل خصوصیاتی همچون شتاب کمتر گلوله (۸۸۴ متر بر ثانیه در مقابل ۹۴۸ متر بر ثانیه)، صدای بیشتر و فشار بیشتر بر روی برخی بخش‌های تفنگ به دلیل کوتاهی لوله و سیستم گاز و همچنین احتمال بیشتر داغ کردن نسبت به‌ام۱۶ مورد انتقاد قرار گرفته‌است.این جنگ‌افزار با عملکرد گاز باروت بازمسلح می‌شود، با هوا خنک می‌شود و دارای قنداق جمع‌شونده است. کلید گزینش آتش این سلاح دارای حالت‌های نیمه‌خودکار و شلیک سه گلولهٔ پی‌درپی می‌باشد. همچنین این اسلحه قابلیت نصب نارنجک‌انداز ام۲۰۳ را نیز داراست.
وزن آن در حالت خالی ۲٫۸۸ کیلو و با خشابی سی‌فشنگه ۳٫۱ کیلوگرم است. درازایش با قنداق باز ۸۴۰ میلی‌متر و با قنداق جمع‌شده ۷۵۶ میلی‌متر، برد مؤثر آن ۵۰۰ متر در نشانه‌گیری نقطه‌ای و تا ۶۰۰ متر در نشانه‌گیری محیطی، شتاب گلوله در هنگام خروج از لوله ۸۸۴ متر بر ثانیه و نرخ آتش تئوریک آن ۷۰۰ تا ۹۵۰ گلوله در دقیقه می‌باشد.
در سال ۲۰۰۵ قیمت خرید هر قبضه‌ام۴ توسط ارتش آمریکا از شرکت کلت به همراه تجهیزات جانبی ۱۴۴۶ دلار بوده‌است.[
پاسخ
 سپاس شده توسط مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان