امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا اکنون ستاره اکشن بزرگتر از شارلیز ترون وجود دارد؟

#1
آیا اکنون ستاره اکشن بزرگتر از شارلیز ترون وجود دارد؟ 1

برای مدتی طولانی، اصطلاح "ستاره اکشن" برای خاص ترین و گاهی پولساز ترین افراد در هالیوود به کار می رفت. در این سالها ستاره اکشن امثال دواین جانسون و تام کروز هستند که بچه های بد را گوش مالی می دهند و گاهی به هواپیما آویزان می شوند تا آدم بدها را شوکه کنند. اما داشته ایم افرادی چون تام هاردی را که در وسط یک تعقیب و گریز مرگبار، در دل بیابان های بی آب و علف، در قامت یک ستاره اکشن به جلو یک ماشین وصل شده اند و به دل آشوب زده اند. در همین ایام امثال کریس ایوانز در اتاقک آسانسور تبدیل به ستاره اکشن شده اند، و همچنین رایان رینولدز نیز بزن بزن بازی اش را از یک آزادراه شلوغ و خونین آغاز کرده است. اما یک نکته مهم در مورد ستارگان اکشن این است که آنها عمدتاً مرد بوده اند. مردانی که عضلاتشان مثل ملوان زبل درشت است، اما در مقابل احساساتشان از حیوانی چون کینگ کونگ نیز نازکتر و کمتر است، این مردان می کشند و گاهی نیز زخم برمی دارند، اما به نظر دردی حس نمی کنند.

این مردها کماکان هم در صحنه سینمای اکشن حاضر هستند، هرچند مبارزاتشان ابداعات بیشتری پیدا کرده، و انفجار های آثارشان بزرگتر شده است، اما این مردهای عضلانی هنوز هم شبیه به نسخه ایده آل هستند که لرزشی در کارشان وجود ندارد. پروتئین های مختلف بدن این ستارگان اکشن را ناجور خفن کرده، و آنها شجاعت خود را با تعداد شرورهای بی چهره ای که در فیلم نابود می کنند اندازه می گیرند. البته ما مردم نیز طرفدارانِ ویژه این ستارگان هستیم. چنین آثار اکشنی خیلی سرگرم کننده، پر هیجان و آدرنالین ساز هستند. ساده بگویم چنین فیلم های اکشنی خوراک هر انسان عاشق سینمایی است، و ستارگان اکشن ادویه های خوش طعم این آثار هستند. حالا زمان آن رسیده است که با معرفی یک عضو جدید، این باشگاه ادویه پسرانه را با یک دختر خفن بزرگتر کنیم. "شارلیز ترون" را به این لیست وارد کنید. به نظر من شارلیز ترون نیاز به معرفی ندارد، اساساً کارنامه کاری او باعث شده، شارلیز ترون خودش یک ژانر باشد (ژانر محبوب من شارلیر ترون). اما آثار اکشن اخیر این بازیگر زن، او را به یک گردن کلفت فیلم های اکشن بدل کرده است.

 آیا اکنون ستاره اکشن بزرگتر از شارلیز ترون وجود دارد؟ 1

شارلیز ترون سالها است که بی سر و صدا در حال تغییر شکل ژانر اکشن و قهرمان سینمای اکشن است، ترون در فیلم ها گاهی یک زن شجاع و بی باک و گاهی یک هیولای وحشتناک است، و این گونه اجرای اکشن و چنین سطح توانایی در خلق قهرمان، تمام ستارگان اکشن هم دوره او را به چالش می کشد. گاهی ترون یک زن خانه دار ساده با توانایی های شگفت انگیز است و گاهی یک مدیر شرور که در حال کشف یک سیاره بیگانه است. شارلیز ترون در این سالها یک ملکه شیطانی، یک جاسوس سرخورده و یک رهبر جنگجو سرکش بوده است. در واقع با نگاهی عمیق به تمام این آثار در کارنامه ترون، هر بیننده ای مجذوب او می شود. استعداد خاص ترون برای ترکیب شدن در هر ژانر و شخصیتی اعجاب انگیز است. او صحنه های مبارزه اش را با یک تعهد سرسختانه مبنی بر نشان دادن اینکه بله، زنان هم می توانند جنگجو، مزدور و جاسوس باشند، تجسم می کند. بازی های خاص ترون در قامت ستاره اکشن در این سالها با فیلم بلوند اتومی بیشتر به چشم آمد، جایی که او یک مامور ام آی سیکس با توانایی های مرگبار بود. از بسیاری جهات شخصیت ترون در این فیلم اساساً یک جان ویک مؤنث بود. او مانند کیانو ریوز به دنبال انتقامی است که هرجور شده باید گرفته شود. البته شخصیت ترون در فیلم پیچیدگی های خاص یک جاسوس هزار رنگ را دارد. ترون در بلوند اتومی سخت و سرد است و مرتب برای کسب چیزی می کشد و سیاه و کبود می شود. در واقع او یک قهرمان خاکستری است که در سایه به دنبال هدف های شخصی نیز هست.

البته فراموش نکنید، یک مؤلفه حیاتی هنگام ساختن یک ستاره اکشن مدرن و آتشین، ایجاد یک شخصیت لایه لایه با انگیزه های ظریف و قابل لمس است، چیزی که شخصیت ترون در این فیلم آن را دارد. لازم به ذکر است که شارلیز ترون بدنش را نیز فدای این نقش کرد. به گفته خود ترون، او برای رسیدن به این نقش چند ماه، روزی چند ساعت کاری برای خلق سکانس های اکشن فک انداز با هشت مربی حرفه ای تمرین کرده بوده است. جالب است بدانید در یکی از سکانس های اکشن بلوند اتومی که ترون با یک شلاق ایندیانا جونزی به جان دشمنانش می افتد، چند دنده او به همراه دندانش ترک خورده اند. در همین صحنه مذکور سینمایی، ترون چنان انعطاف پذیر و واقع گرایانه مشت می زند که بیننده او را باور می کند، این درحالی است که برخی ستارگان مرد اکشن، هنوز هم به نظر در مشت زدن انعطاف پذیر و حرفه ای نشده اند. این صحنه های اکشن جذاب خلاصه به یک اثر نمی شود، چرا که بازی او در اثر هنری و دیستوپیایی جرج میلر یعنی مد مکس جاده خشم نیز تماشایی است. به نظر من قهرمان خفن جاده خشم تام هاردی در نقش مکس نبود، بلکه قهرمان اصلی شخصیت فیوروسا سر تراشیده با بازی عالی شارلیر ترون بود.

آیا اکنون ستاره اکشن بزرگتر از شارلیز ترون وجود دارد؟ 1 

به جای برجسته کردن نیاز به یک مرد شکسته برای رستگاری در جاده خشم، میلر روی یک زن سفت و سخت تمرکز کرد که همچنان به امید ایجاد دنیای بهتر مبارزه می کند. ترون برای نمایش انقلاب فیوروسا کارهای فراوانی انجام می دهد، او جان و اندام خود را به خطر می اندازد، فداکارانه خود را برای دیگران قربانی می کند و با یک تفنگ تک تیراندازی جالب فیگور تخصصی می گیرد. حتماً شنیده اید که ایده تراشیدن مو و ظاهر ژولیده فیوروسا را خود ترون داده است، او با این کار به دنبال عمق بیشتر این شخصیت بود. در مجموع، فیوروسا یک قهرمان اکشن ماندگار است. شاید این همان چیزی باشد که او را از ستارگان اکشن معمولی جدا می کند: توانایی غیرقابل انکار او برای گرفتن موارد موجود در عمق فیلمنامه و هدایت آن به صفحه نمایش. تردید نکنید شارلیز ترون توانایی ارائه هر شخصیتی را دارد. جدید ترین فیلم ترون نگهبان قدیمی یا نگهبانانی از دیرباز ساخته نتفلیکس است. اثری که با تمام ایرادات ریز و درشتش یک شارلیز ترون گردن کلفت دارد. اما در پایان باید بگویم شارلیز ترون ستاره متفاوتی از شخصیت های سینمای اکشن است، شخصیت هایی که با جاذبه ذاتی خود قادر به تغییر انقلابی در ژانر هستند.


منبع:movie mag.ir
نویسنده : امیر پریمی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاریخ اکران فیلم اکشن جدید گای ریچی و جیسون استاتهام
  ۶ بازیگر جدید به سریال لایو اکشن Cowboy Bebop اضافه شدند
  جیک جیلنهال احتمالا ستاره اصلی فیلم Ambulance مایکل بی خواهد بود
  سریال لایو اکشن The Addams Family توسط تیم برتون در دست ساخت است
  فیلم لایو-اکشن Tintin در دست ساخت قرار دارد
  تریلر تازه A Discovery of Witches از زمان پخش فصل دوم سریال پرده برمی‌دارد
  نتفلیکس فیلم اکشن Mosul به تهیه‌کنندگی برادران روسو را خریداری کرد
  بازیگران فیلم لایو اکشن Resident Evil معرفی شدند؛ وفاداری سری جدید به مجموعه بازی
  کلویی گریس مورتس ستاره سریال The Peripheral شبکه آمازون خواهد بود
  اکشن فیگور فاش شده فیلم Eternals ظاهر شخصیت کرو، رهبر گروه شرور Deviants را نشان می‌د

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان