امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه نایک

#1
نايك كه امروزه به عنوان يكي از بزرگترين توليد كنندگان پوشاك و تجهيزات ورزشي در جهان شناخته مي شود، اصلا در سال 1962 توسط Bill Bowerman و Philip Knight تحت نام Blue Ribbon Sport در ايالات متحده آمريكا تاسيس شد. هدف از راه اندازي اين شركت توسط باورمن و نايت، وارد كردن كفشهاي ورزشي ارزان قيمت از ژاپن به آمريكا بود. در آن زمان كفشهاي آلماني به خصوص آديداس صنعت كفش سازي آمريكا را تسخير كرده بود. يكسال بعد از تاسيس شركت و وارد كردن كفش از ژاپن به آمريكا، Blue Ribbon Sport توانست تا كفشهاي ژاپني Onitsuka Tiger كه امروزه بنام ASICS شناخته مي شوند را در آمريكا شناسانده و بازار خوبي برايش فراهم سازد. علامت نايكي پس از فروش خوب محصولات Tiger، باورمن به اين فكر اقتاد تا طراحي كفشهاي Tiger را بهبودسازي كند و آن را با سلايق آمريكايي منطبق سازد. پس او شروع به طراحي مجدد شكل كفشهاي Tiger كرد و اتفاقا از طراحي جديد نيز استقبال نيز شد. در موازات اين عمل، نايت نيز به بازاريابي بيشتر و گسترده تر پرداخت و در مناطق و كشورهاي ديگر سعي كرد تا كفشهاي خود را بفروشد كه او نيز در اين امر موفق بود. او از جف جانسون (Jeff Johnson) كه مدير فروش بود كمك گرفت. جانسون در امر فروش و بازاريابي بسيار فعال بود و توانست مقدار زيادي از كفشهاي اين شركت را به دبيرستاني ها و جوانان آمريكايي بفروشد. Bill Bowerman موسس Nike در سال 1971 آنها به ابن فكر افتادند تا نام شركت را عوض كنند. آنها نام نايكي (Nike) را انتخاب كردند. اين نام نامي يوناني است كه به معني خداي پيروزي در يونان شناخته مي شود. نام جديد، علامت جديد نيز لازم داشت. براي طراحي علامت آنها از كارولين ديويدسون (Carolyn Davidson) كه آن زمان دانشجوي رشته گرافيك دانشگاه هنر پورتلند (Portland) كمك گرفتند. علامت نايكي را خانم ديويدسون فقط با دريافت 35 دلار آمريكا براي آنها طراحي كرد. پس از تغيير نام شركت، خود شركت نيزبا تغييرات بزرگي مواجه شد. ايجاد خط توليد جديد و توليد مستقيم از اين تغييرات بود. با گذشت سالها به محصولات و گستره توليد آن نيز اضافه مي شد. اما محصولات جديد فقط شكل و روي جديد نداشتند، بلكه كارايي هاي آنها نيز به روز مي شد. براي مثال در سال 1978 نايكي، تكنولوژي Air خود را مرفي كرد. اين تكنولوژي از يك پلاستيك پر از گاز در كفه كفش استفاده مي كرد كه اين پلاستيك باشتي شكل باعث مي شد تا كف كفش نرم تر شود. در سال 1986 سود شركت نايكي از يك ميليارد دلار هم بيشتر محاسبه شد. با پيشرفت اين شركت، مسوولان آن به فكر گسترده كردن محصولات و شعب آن در سراسر جهان افتادند و سعي كردند تا تقريبا تمام وسايل و پوشاك وزرشي مربوط به ورزشهاي پرطرفدار نظير بسكتبال و فوتبال را توليد كنند. در اواخر دهه 80 نايكي شعار Just Do It! را براي خود برگزيد و آنرا به عنوان شعار تجاري در انحصار خود در آورد. در سال 1999، بيل باورمن در سن 88 سالگي درگذشت. در سال 2004 نيز مدير اجرايي اين شركت عوض شد. نايت كه 66 سال سن داشت خود را از پست مديريت اجرايي بازنشسته كرد و جايش را به ويليام پرز (William Perez) داد. امروزه نام نايكي و محصولات ورزشي آن تقريبا براي هيچ ورزشكار و ورزش دوستي نا آشنا نيست. فروشگاه هاي نايكي كه به نام نايكي تاون (Niketown) شناخته مي شوند، در اكثر شهرهاي مطرح دنيا آماده فروش آخرين محصولات اين شركت هستند.
امروزه تیم های بزرگی مانند:
بارسلونا , منچستر یونایتد , آرسنال , اینتر میلان , وردربرمن و ... را نایک میزند
پاسخ
 سپاس شده توسط 000sara
آگهی
#2
ممنونم عالی بود عزیزمHeartSmile
سپاس بدید منم تلافی میکنم






پاسخ
 سپاس شده توسط aLiReZaZ-iM
#3
خواهش میکنم قابل شما را نداشت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان