امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اطمینان از وضعیت بهداشتی بخش عمده ای از مساجد

#1
اطمینان از وضعیت بهداشتی بخش عمده ای از مساجد 1

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از وضعیت بهداشتی بخش عمده ای از مساجد برای برگزاری مراسم شب قدر اطمینان داریم.

حسن مهرعلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه باز شدن مساجد و بقاع متبرکه ویژه شب های قدر براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است، اظهار کرد: این اماکن هم به مانند هر مکان دیگری که بازگشایی شد، با حساسیت های ویژه و بیشتر مشروط بر رعایت تمامی الزامات پروتکل بهداشتی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای فعالیت مساجد و امامزاده ها در این شب ها مجموعه کاملی ابلاغ شده است و فعالیت از روند مشخصی تبعیت خواهد داشت، افزود: یکی از مهمترین دستورالعمل ها فاصله گذاری هوشمند است که باید افراد پس از حضور در این اماکن حداقل فاصله یک متر را رعایت کنند و در واقع 25 درصد ظرفیت یک مکان مورد استفاده قرار گیرد.

مهرعلی تصریح کرد: حتما بیماران خاص، بیماران زمینه ای، زنان باردار، سالمندان، کودکان و ... در این اماکن حاضر نشوند، حداکثر زمان برگزاری مراسم باید 2 ساعت باشد و همچنین در توزیع نذورات و پذیرایی نیز محدودیت و ممانعت اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فضاهای مورد استفاده باید حتما سرویس بهداشتی مناسب داشته باشد، گفت: مساجدی که فاقد سرویس بهداشتی مناسب بوده اند اجازه فعالیت و بازگشایی نگرفتند و از صبح امروز نیز عملیات گندزدایی سرویس ها آغاز شده است و به صورت مستمر نیز در طول مراسم انجام خواهد شد، همچنین مردم از وسایل شخصی مانند مهر، تسبیح، ادعیه و ... شخصی استفاده کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه از پس از افطار تیم های بازرسی و کشیک مرکز بهداشت استان، هیات امنای مساجد، روحانیون، نیروهای جهادی و بسیج نیز حسن انجام پروتکل های ابلاغی را به صورت کاملا میدانی رصد می کنند و بند به بند اجرای پروتکل ارزیابی می شود، گفت: این کشیک و بازرسی تا ساعت 4 صبح ادامه خواهد داشت و علاوه بر نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی راستی آزمایی و اعتبار سنجی و سطح بندی اماکن مذهبی و معنوی از حیث رعایت اصول بهداشتی نیز صورت می گیرد.

وی افزود: در شهرستان های استان عمده تمرکز برگزاری مراسم در مصلی هاست به همین دلیل با توجه به حساسیت موضوع از صبح امروز عملیات ضدعفونی آغاز شده است، همچنین در طول مراسم مستمرا نظارت و بازرسی صورت می گیرد و اگر اشکالی خاصی در اماکن مذهبی و معنوی وجود داشت به سرعت مورد رسیدگی قرار می گیرد تا در صورت امکان با مداخله در محل مسئله حل شود.

مهرعلی تاکید کرد: تلاش شد که مراسم به صورت محدود در هر شهری برگزار شود به عنوان مثال در شهر دلیجان 4 محل، در محلات 8 مکان، شازند 7 مکان و در کمیجان، میلاجرد و آشتیان و باقی نقاط استان تمرکز مراسم در مصلی ها خواهد بود و در اراک نیز مساجد بزرگ مانند مسجد سیدها، حاج آقا صابر، مسجد ساعت، الزهرا، بخشی از آرامستان، مصلی، امامزاده و ... در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توصیه بر این است که مردم در خانه اعمال شب قدر را به جا بیاورند تا در این شرایط خاص موفقیت های حاصل شده در کنترل بیماری از دست نرود، افزود: پیش بینی بر این است که با توجه به دغدغه های مسئولان مساجد و بقاع در امر بهداشتی مشکل خاصی بروز نکند مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و استقبال بالایی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس از عمده اماکن در نظر گرفته شده اطمینان داریم تنها از دو سه مسجد به دلیل فضای کوچک و تقاضای بالا نگرانی هایی وجود دارد که اگر مراسم را به مانند هر سال برگزار کنند به مشکل بر می خوریم به همین دلیل بازرسی و نظارت در محل حتما انجام می شود.

مهرعلی اضافه کرد: اگر مسجدی یا مکانی امشب تمامی پروتکل را رعایت نکند قطعا برای شب های آتی مسجد دیگری جایگزین خواهد شد، همچنین با توجه به سابقه حضور مردم در خیابان ها برای شرکت در مراسم شب قدر، توصیه بر رعایت فاصله اجتماعی است هر چند که پس از حضور بازرسان در محل ارزیابی و تصمیم گیری لازم صورت می گیرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  بی‌توجهی بعضی‌ها به رعایت نکات بهداشتی از کجا آب می‌خورد؟
  تقلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک‌سوم روزهای آغازین شیوع کرونا
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان