امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خانه دراویش گالاتا

#1
خانه دراویش گالاتا
خانه دراویش گالاتا یکی از مکان هایی می باشد که در شهر استانبول واقع بوده و مکانی برای رقص درویش ها می باشد.شما در سفر با تور استانبول از خانه گاتا دیدن خواهید کرد. این خانه در سال 1941 به دستور بزرگان عثمانی بنا گردید و امروزه یکی از پر بازدید ترین جاذبه های دیدنی شهر استانبول به شمار می آید ساعات بازدید از این مکان از 9 صبح تا 5 بعدازظهر می باشد.


شهر زیبای استانبول از معروف ترین شهرهای کشور ترکیه هرساله مقصد بازدید هزاران گردشگر و توریست از سراسر جهان واقع می شود. این شهر با داشتن جاذبه های تاریخی و دیدنی بیشماری توانسته است یکی از پربازدید ترین شهرهای کشور ترکیه به شمار آید. در این مقاله می خواهیم به یکی از زیباترین اماکن دیدنی و تاریخی شهر استانبول اشاره کنیم.





خانه دراویش گالاتا از جمله اماکنی می باشد که از زمان های بسیار دور و قدیم محل برگزاری مراسم های خاص و مذهبی بوده و در این مکان به رقص سماع دراویش می پرداختند. بی شک شما نیز تا بحال با این رقص آشناییت هایی داشته اید و افرادی را که با رقص خاص خود با بر تن داشتن لباس های سفید رنگ به این رقص می پردازند را مورد مشاهده تان واقع بوده است. امروزه رقص سماع دراویش به یکی از جاذبه های مذهبی و فرهنگی کشور ترکیه معروف گشته است و این مراسم توسط وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه در سرتاسر کشور در اماکن مختلف برگزار می گردد؛ که می توان گفت خانه دراویش گالاتا یکی از معروف ترین صومعه هایی به شمار می آید که هر ساله شاهد برگزاری مراسم های متنوع در این خصوص می باشیم. می توان گفت در سال 1312 میلادی در شهر قونیه یا به عبارت دیگر کونیا این فرقه توسط فرمان مولوی تاسیس و بنیانگذاری گردید؛ و امروزه این رقص به معروف ترین جاذبه های دیدنی کشور ترکیه تبدیل شده است که هر فردی را مجذوب خود می سازد.


معماری و طراحی خانه دراویش گالاتا
خانه دراویش گالاتا به طبع یکی از معروف ترین و مشهور ترین صومعه هایی می باشد که درویش های چرخان و به سماع رفته را می توانید مشاهده نمایید. درویش های چرخان افرادی هستند که نام خود را از جلال الدین مولوی گرفته اند. این افراد رابطه بسیار نزدیک و با خلوص نیتی را با خدا برقرار می کند. با انجام دادن رقص سماع که به دور خود دقایق بسیار طولانی می چرخند از وقوع هر اتفاقی در دور بر خود بی خبر می شود به طوری که روح شان به سمت سماع رفته و تنها جسم شان در حال چرخش می باشد. توریست های بسیاری چه بومی و چه غیر بومی برای مشاهده این مراسم خاص و بی نظیر خانه دراویش گالاتا را در اولویت بازدید های خود قرار می دهند. طراحی و معماری صومعه دراویش گالاتا بسیار منحصر به فرد و خاص بوده و نظر هر فردی را در وهله ورود به این مکان جذب خود می سازد. دو طبقه بودن این خانه سبب شده است حاضران در طبقه دوم نیز به تماشای درویش ها پرداخته و از این مراسم جذاب حیرت انگیز دیدن کنند. ظریف کاری های بسیار زیبا در تمامی فضای داخلی خانه دراویش گالاتا بر عظمت و بی نظیری این مکان افزوده است.


زمان بازدید از صومعه دراویش گالاتا
بهترین زمان بازدید از صومعه دراویش گالاتا روزهای جمعه و یکشنبه از ساعات 5 الی 7 عصر می باشد چرا که در این روزها مراسم رقص سماع درویش ها برگزار می گردد و لحظات پر از روحانی و معنویت اجرا و حاکم می باشد که با توجه به محدود بودن فضای خانه دراویش پیشنهاد می کنیم برای تهیه بلیط یک روز از قبل تهیه و خرید نمایید. هزینه تهیه بلیط این خانه حدود 5TL می باشد که مبلغ بسیار مناسب و ارزانی برای بازدید از این منظره و مکان جالب به شمار می آید.


موقعیت جغرافیایی صومعه دراویش گالاتا
موقعیت خانه دراویش گالاتا بسیار مناسب و قابل دسترس بوده از این رو توریست ها و گردشگران می توانند به راحتی به این مکان مراجعه نمایند. واقع بودن صومعه دراویش در خیابان گالیپ دده در قسمت جنوبی میدان تونل که قابل دسترسی با هرگونه وسیله نقلیه می باشد بازدید از این صومعه را برای افراد آسان کرده است. این خانه در سال 1491 به دستور بزرگان عثمانی و توسط یکی از نوادگان مولانا بنا شده است. در سال 1765 بر اثر حوادث ناگوار بنای اصلی این صومعه آتش گرفت و ویران گردید. در این مکان سه افراد مشهور و تاریخی کشور ترکیه دفن شده اند

مقبره ابراهیم متفرقه
احمد پاشا
گالیپ دده
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان