امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشتی کج چیست؟

#1
Exclamation 
کشتی کج چیست؟

کشتی کچ بازی خشن و نمایشی مخصوص به کشور آمریکا میباشد.این کشتی نمایشی در آمریکا «کشتی حرفه‌ای» و در فرانسه «کچ» نامیده می‌شود. نام آن در فارسی از نام فرانسوی آن گرفته شده و گاه «کشتی کج» هم نامیده می‌شود.


کشتی کج در اوایل به صورت بازی ایی همانند بوکس درآمده بود و طرفداران اندکی داشت و کج کارها در باشگاه های کوچک و محلی بازی می کردند.کم کم کشتی کج در سراسر امریکا رواج یافت و به سرگرمی محبوب تبدیل شد و باشگاه هایی با سرمایه گذاری بیشتری بر روی کج کارها تاسیس شد.

.یکی از پایه گذاران اصلی کشتی کج کسی نبود جز Vincent James mcmahon ایشون کسی نیست جز پدر وینس مکمن رییس کمپانی wwe .در طی سالیان هم وینس مکمن هم پدرش در باشگاه های مختلف فعالیت کردند و استاره های مختلف جذب کردند تا جایی که کشتی کج یکی از سرگرم کننده ترین برنامه های تلوزیونی در آمریکا تبدیل شد.



کشتی کج

کشتی کج

وینس مکمن در سال 1979 با نام WWWمخفف world wide wrestling شروع به کارکرد و قدم به قدم این کمپانی رو به شهرتی جهانی رساند.او در سال 1983 نام کمپانی رو به WWF یعنی world wrestling federation تغییر داد و تا سال 1994 این نام باقی ماند و بعد از آن به علت فشار مجلس امریکا به این کمپانی،قوانین این کمپانی رو عوض کرد و به نام WWE مخففWORLD WRESTLING ENTERTAINMENT تغییر داد.این کمپانی هم اکنون یکی از معروف ترین باشگاهای کشتی کج میباشد و مسابقات این باشگاه در سراسر دنیا پخش میشود.



انواع مسابقات کشتی کج


Single Match
این مسابقه ی کشتی کج به صورت 2 نفره برگزار میشود .در این مسابقه کشتی کج استفاده از هر نوع وسیله ممنوع است.
اگر بازیکنان بیرون از رینگ باشند و داور تا شماره 10 شمرد و به رینگ بر نگشتند بازنده میشوند و اگر هر دو انها بیرون ماندند مسابقه Draw یا مساوی میشود.
برای غلبه بر حریف در این نوع از کشتی کج باید بازیکن روی حریف بیافتد.بشیند و یا طوری که بر او غلبه کرده باشد و کمر بازیکن حریف روی زمین باشد.داور تا شماره 3 میشمارد اگر بازیکن کمر خود را از سطح زمین یا دست خود را بلند کرد بازنده نمیشود بازی ادامه پیدا میکند .به این عمل Pinfall گفته میشود.
باز هم در این نوع کشتی کج راه دیگری برای پیروزی وجود دارد که حریف را با حرکتهای کششی تسلیم کرد.که بازیکن در برابر این فن نتواند استقامت کند و دست خود را به علامت تسلیم به زمین زند.که به این روش Submission گفته میشود.
در این مسابقه کشتی کج اگر کس دیگری دخالت کرد بازی به نفع ان کسی که مورد هجوم قرار گرفته میشود و با رای داورها برنده میشود و همینطور اینکه اگر از عمد به داور ضربه ای ایجاد شود خود داور بازی را به نفع دیگری به پایان میرساند و این عمل را Disqualification که مخفف ان Dq است نامگذاری کرده اند.



Tag team match



کشتی کج,تاریخچه کشتی کج,کشتی کج زنان

کشتی کج



این مسابقه ی کشتی کج به صورتی شریکی انجام میگیرد 2 به 2 یا 3 با 3 یا 4 به 4 و یا حتی 5 به 5 نفر تشکیل میشود.در این مسابقه ی کشتی کج باید 2 نفر در رینگ با هم مسابقه دهند و شریکهایشان از بیرون منتظر بمانند تا به انها tag یا دست داده شود یعنی با هم دست میدهند یا اینکه با دست به بدن شریک خود میزند و او وارد شده و دیگری باید از رینگ بیرون رود.در این مسابقات کشتی کج هم نباید از وسایل استفاده کرد و بیرون از رینگ داور تا شماره 10 میشمارد البته کسی که باید در رینگ حضور داشته باشد.

هر دو حریف در خارج از رینگ گوشه مخالف یکدیگر باید قرار گیرند و روش برنده شدن در این مسابقه مانند مسابقه single است.اگر شریک خود را در حال باخت دیدند میتوانند وارد رینگ شود و برای چند ثانیه در رینگ باشند که البته با شماره داور باید برگردند.اما همین مسابقه ی کشتی کج هم شیوه های مختلفی دارد.
:cool:زندگی زیباست
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲
Clocket کشتی کج ایرانی (IPW) | رویداد هرج و مرج بزرگ
  کشتی کج ایرانی (IPW) | شکوه ایرانی ۲۰۲۲
  ترول کشتی کج
Tongue کشتی کج WWE | آرشیو مسابقات رومن رینز VS براک لزنر
  کشتی کج WWE | آرشیو چند مسابقه رومن رینز Vs کوین اونز
Humanfemale کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال؛ دو نماینده ایران در فینال
  تصمیم جدید بیرانوند چیست؟
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  اعزام امین طاهری و 3 کشتی‌گیر دیگر به جام دانکلوف

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان