امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشتن مرغ مقلد 1962| To Kill a Mockingbird |

#1
داستان فیلم :
یک وکیل ساده در شهر کوچکی به نام میکوم در ایالت آلاباما تصمیم می گیرد از جوان سیاه پوستی که متهم به تجاوز به یک دختر سفیدپوست است دفاع کند اما...

کارگردان :
رابرت مولیگان ( Robert Mulligan ) : متولد سال 1925 در نیویورک آمریکا می باشد. مولیگان فعالیت خود را به عنوان تهیه کننده و کارگردان در هالیوود آغاز کرد و از مشهورترین ساخته های سینمایی اش می توان به فیلمهای « کشتن مرغ مقلد » و « مردی روی ماه » اشاره کرد. وی با فیلم « کشتن مرغ مقلد » موفق شد نامزد اسکار بهترین کارگردانی را بدست آورد. مولیگان در سال 1991 بر اثر عارضه قلبی درگذشت.              

بازیگران :
گریگوری پک ( Gregory Peck ) : الدرد گریگوری پک در پنجم آوریل سال ۱۹۱۶ در کالیفرنیا به دنیا آمد.
در شش سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند و سرپرستی او را مادر بزرگش برعهده گرفت. از کالج سن دیه گو فارغ التحصیل شد و سپس به دانشگاه برکلی رفت. بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی راهی برادوی شد تا بخت خود را در عرصه بازیگری بیازماید.
پک اولین نقش خود را در نمایش «ستاره صبح» (۱۹۴۲) ایفا کرد و پس از آن دیوید سلزنیک او را برای بازی در فیلم روزهای افتخار (۱۹۴۳) انتخاب کرد. پک در سال ۱۹۴۴ وارد هالیوود شد و تقریباً از همان آغاز به عنوان یک ستاره درخشید. او ظرف پنج سال ۴ بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشتن مرغ مقلد 1962| To Kill a Mockingbird | 1

پک اولین نقش مهم خود را در سینما با بازی در فیلم طلسم شده (۱۹۴۵) به کارگردانی آلفرد هیچکاک تجربه کرد. او در فیلم‌های کلاسیک و به یادماندنی کشتن مرغ مقلد (۱۹۶۲)، تعطیلات در رم (۱۹۵۳)، اسب کهر را بنگر (۱۹۶۴) و برف‌های کلیمانجارو (۱۹۵۲) بازی کرد. کاراکتر آتیکوس فینچ در فیلم کشتن مرغ مقلد با بازی گریگوری پک در نظرسنجی انستیتوی فیلم آمریکا بهترین و محبوب‌ترین قهرمان در فیلم‌های سینمایی تاریخ هالیوود شناخته شد. پک برای بازی در این فیلم اسکار بهترین بازیگر نقش اول را گرفت. او از آن دست بازیگرانی بود که نمی‌شد نقش‌های منفی را به آن‌ها سپرد. پک دوبار آدم بد قصه‌ها شد؛ یکی در فیلم جدال در آفتاب (۱۹۴۶) و دیگری در فیلم پسران برزیلی (۱۹۸۷). نقش کاپیتان در موبی دیک محصول ۱۹۵۶ به کارگردانی جان هیوستن، از نقش‌های پرطرفدار پک بود. گریگوری پک در سال ۱۹۶۸ جایزه انسان دوستی جین هرشولت را از آن خود کرد. او تقریباً آخرین بازمانده مردان بزرگ هالیوود بود که در دهه ۴۰ درخشیدند. گرینگوی پیر که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد، آخرین هنرنمایی پک در سینما بود.

خود او در میان تمام فیلمهایش کشتن مرغ مقلد را از همه بیشتر دوست داشت. پک در سال ۱۹۶۶ به عنوان رئیس کمیسیون بین‌المللی موسسه سرطان آمریکا برگزیده شد. پس از این که آوا گاردنر (ستاره بزرگ سینمای کلاسیک آمریکا) در سال ۱۹۹۰ فوت کرد، یک خدمتکار و سگ او را به ارث برد. در راهپیمایی‌های مارتین لوترکینگ با او همراه می‌شد و پس از ترور لوترکینگ در سال ۱۹۶۸، یک پیشنهاد داد تا مراسم اسکار بعد از مراسم ختم او برگزار شود. در ماه می‌سال ۲۰۰۳ و تنها دو هفته قبل از مرگش، انستیتوی فیلم آمریکا نقش او، آتیکوس فینج در فیلم کشتن مرغ مقلد را به عنوان «برترین قهرمان پرده‌های سینما در همه دوران» برگزید.

ایندیانا جونز در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن جیمز باند سوم شد. به همراه عده‌ای از دوستانش در شهر «اجولا (شهری در آنجا به دنیا آمد) تماشاخانه‌ای ساخت و هر وقت که برنامه کاری اش به او اجازه می‌داد، نمایشش را به روی صحنه می‌برد تا عطش کار کردن در تئاتر را در خود سیراب کند. در روزهای جوانی، قبل از این که ستاره سینما شود، از طریق «راهنمای سالن کنسرت» و «مدل لباس مجله‌ها» امرار معاش می‌کرد. او و چارلتون هستون که در فیلم کشور بزرگ با هم همبازی بودند، هر دو نقش منفی دکتر جوزف منگل (افسر ستمگر ارتش آلمان نازی) را بازی کردند. پک در فیلم پسران برزیلی و هستون در فیلم پدرم، روا آلگوئم. قرار بود در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی نقش «پدربزرگ جو» را بازی کند، اما قبل از آغاز پروژه درگذشت.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشتن مرغ مقلد 1962| To Kill a Mockingbird | 1

مری بدهام (Mary Badham) : متولدٔ ۷ اکتبر 1952 می باشد و هنرپیشه آمریکایی است. او دوران اصلی بازیگری‌اش را در سال‌های نوجوانی‌اش گذراند و شهرتش به دلیل نقش‌آفرینی‌های او پیش از سن ۱۵ سالگی است. بدهام بیشتر به خاطر بازی در فیلم کشتن مرغ مقلد (۱۹۶۲) شناخته شده است. او به خاطر بازی در این فیلم در سن ده سالگی نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

نکاتی که احتمالا درباره « کشتن مرغ مقلد » نمی دانید :

۱-سخنرانی 9 دقیقه ای گریگوری پک در این فیلم تنها در یک برداشت ضبط شد.
۲-مری بدهام و گریگوری پک پس از این فیلم تبدیل به دوستان صمیمی یکدیگر شدند و تا پایان عمر این رابطه را حفظ کردند.

۳-پس از اینکه پیشنهاد بازی در نقش فینچ به گریگوری پک پیشنهاد شد، او بلافاصله رمان هارپر لی را مطالعه کرد و سپس به کارگردان اعلام کرد که به بازی در این فیلم افتخار می کند.
۴-بروک پیترس که در نقش تام رابینسون در این فیلم حضور دارد، در مراسم تدفین گریگوری پک یکی از سخنرانان مجلس بود.

۵-هارپر لی پس از پایان فیلم ساعت پدرش را به عنوان یادگار به گریگوری پک اهدا کرد چراکه او را به یاد پدرش می انداخت.
۶-« کشتن مرغ مقلد » اولین فیلم رابرت دووال محسوب می شود. او در این فیلم هیچ دیالوگی ندارد و نقشی به نام بو ردلی را ایفا می کند.

۷-گفته شده که « کشتن مرغ مقلد » محبوب ترین فیلم گریگوری پک بوده است.
۸-جیمز ارل جونز برای بازی در این فیلم تست بازیگری داده بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشتن مرغ مقلد 1962| To Kill a Mockingbird | 1

۹-مری بدهام با بازی در این فیلم در سن 9 سالگی نامزد اسکار شد و تبدیل به جوان ترین بازیگر زنی شد که نامزد دریافت این جایزه شده است. او در آن سال جایزه را به نوجوان دیگری به نام پتی دوک که 14 ساله بود باخت.

۱۰-هورتون فوت خیلی علاقه ای به اقتباس از رمان « کشتن مرغ مقلد » نداشت چون معتقد بود که فیلم نخواهد توانست عدالت را رعایت کند.
۱۱-در حال حاضر ( سال 2017 ) رابرت دووال تنها بازیگر بزرگسال فیلم « کشتن مرغ مقلد » است که در قید حیات می باشد.

۱۲-گریگوری پک کاملا معتقد بود که در آن سال جک لمون برای بازی در فیلم « Days of Wine and Roses » اسکار را تصاحب خواهد کرد اما زمانی که اسکار آن سال به او رسید، دچار شوکه شد چراکه فکر نمی کرد جایزه به او برسد.
۱۳-در سال 2007 انجمن ملی فیلم آمریکا « کشتن مرغ مقلد » را به عنوان 25 مین فیلم برتر تاریخ سینما برگزید.

۱۴-روث وایت تقریبا هر روز مدت زمان 4 ساعت را زیر گریم سپری می کرد تا بتواند در نقش یک زن سالخورده به ایفای نقش بپردازد اما در نهایت اکثر نماهای او از فیلم حذف شد!
۱۵-فروش فیلم در آمریکا 13 میلیون دلار بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کشتن مرغ مقلد 1962| To Kill a Mockingbird | 1
منبع: مووی مگ
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان