امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اصطلاحات تخصصی نصب دوربین مداربسته

#1
جهت اموزش نصب دوربین مداربسته لازم است که بیشتر درباره مواردی که برای این محصولات پر فروش در بازار بکار میرود بدانیم. هر انچه بیشتر بدانیم میتوانیم براحتی مشتری را در نصب و راه اندازی راهنمایی کنیم. بررسی اینکه دوربین ها با چه کیفیتی عرضه میشوند نیز در دوربین مداربسته از طریق همین اصطلاحات است.

اصطلاحات تخصصی دوربين مداربسته

Charged Coupled Device : CCD
این Chipset در واقع پرده شبکه دوربین می باشد که با دریافت نور و تبدیل آن به جریان الکتریکی باعث تشکیل تصویر می شود. یک CCD خوب می تواند تصویر را در حداقل میزان نور محیط ثبت و کیفیت ورزولویشن آن را به خوبی حفظ نماید .

Black light compensation : BLC
یکی از مشکلاتی که همواره برای دوربین هایی که در داخل محل های سرپوشیده به سمت محل هایی با منبع نور خارجی (مانند پنجره ها و درب های ورودی ) نصب می گردند، پیش می آید، پدیده نور مخالف می باشد. با قابلیت BLC دوربین می تواند نور پس زمینه تصویر را جبران نموده و با کم وزیاد نمودن اتوماتیک نور پس زمینه ، تصویر واضح تری را در اختیار کاربر قرار میدهد .

Wide Dynamic Rengc : WDR
در حالیکه فن آوری BLC باعث می شود تا اشیاء تیره موجود در یک تصویر واضح تر دیده شود، WDR کمک می کند تا در صورتیکه در یک محل ، تصویر تیره و روشن هم زمان وجود داشته باشد ، وضوح هر یک از این اشیاء متناسب با یکدیگر و به صورت کاملاً مشخص از هم تشخیص داده می شود.

High light Compensation : HLC
هنگامی که در محدوده دید دوربین منابع نوری مزاحم و مستقیم وجود داشته باشد ، این امر باعث عدم وضوح تصویر می گردد . با تکنولوژی HCL می توانیم این منابع مزاحم را پوشش داده و نور محیط را متناسب با تصویر تنظیم کنیم.

Privacy Masking
در هنگام تصویر گرفتن از مناطق خاص در صورتی که نیاز باشد تا بخش خاصی از محدوده مورد نظر تحت مونیتورینگ دوربین قرار نگیرد ( مانند پنجره ساختمان های مجاور می توان با این تکنولوژی تا حداگثر 16 بخش تصویر را از دید دوربین حذف نمود.

Motion Detection : MD
با استفاده ازاین تکنولوژی شما میتوانید نقاطی در تصویر را انتخاب نموده و عدم حرکت اشخاص و اجسام را در این محدوده ها کنترل نمائید . این فناوری دوربین را قادر می سازد تا به وسیله آلارم حرکت اتفاق افتاده در نقطه مورد نظر را اطلاع دهد. این مورد در نصب دوربین مداربسته کمک میکند که هارد دیسک شما بزودی پر نشود. با فعال کردن موشن دتکشن ۱۰ ثانیه قبل و بعد از ایجاد حرکت ضبط میشود و قسمتهایی که هیچ حرکتی نداشته باشد رکود نمیشود، اما نمایش داریم.

Resolution
وضوح وکیفیت تصویر را رزولویشن می نامند که در امروزه در دوربین ها بین 330 TV line تا 700 TVL می باشد .هر چه TV Line یک دوربین بیشتر باشد تصویر واضح تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. البته در آموزش نصب دوربین مدار بسته اطلاعات بیشتری در این باره به شما ارائه میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش نصب دزدگیر اماکن ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش نصب دوربین مداربسته
Min Illumination
حداقل نور مورد نیاز دوربین را که برای تصویر برداری یا حس کردن حرکت ( Sense UP ) مورد نیاز است ، Illumination می نامند و هر چه این مقداربه صفرنزدیکتر باشد قابلیت تصویر برداری دوربین درمحیط های کم نور تر بیشتر است . اصطلاحاً به دوربین هایی که توانایی کار در نورهای بسیار کم را داشته باشند Day/Night می گویند . در بعضی از انواع دوربین ها برای به دست آوردن تصاویر رنگی و بهتر در محیط های کم نور ، از تکنولوژی ICR استفاده می گردد . در حقیقت ICR نوع سخت افزاری تکنولوژی P&N بوده که به طور اتوماتیک با تعویض فیلتر CCD در نورهای کم باعث بهبود کیفیت تصویر می گردد.

Automatic White Bale
همواره رنگ ها با توجه به درجه حرارت رنگ سفید موجود در محیط تشخیص داده می شوند . فن آوری A W B در دوربین های مدار بسته موجب می شود تا با تنظیم میزان کمی یا زیادی رنگ سفید در محیط ، تصاویر را با وضوح و کیفیت رنگ بهتری نمایش و ذخیره کنیم.

برای اینکه نصب دوربین مداربسته را بتوانیم تخصصی پیش ببریم لازم است که اطلاعات خود را درباره دوربین های جدید مداربسته بیشتر کنیم. در بازار نصب و راه اندازی دوربین مداربسته کسانی بیشترین مشتری را دارند که بالاترین دانش را در این زمینه دارند. البته در کارگاههای اموزش نصب دوربین مداربسته کامتک این موارد بطور کامل و کاربردی شرح داده خواهد شد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات لپ تاپ ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش موبایل ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیر کامپیوتر ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات پرینتر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  اصطلاحات انگلیسی‌ای که در آن نام اعضای بدن بکار گرفته شده
  ساخت جارو برقی قابل کنترل با دوربین گوشی با قابلیت‌های امنیتی
  لنزی که دوربین را به میکروسکوپ تبدیل می‌کند + عکس
  عکس سلفی با دوربین چسبنده (+عکس)
  دوربین ویژه تهیه عکس های سلفی ساخته شد
  آنچه درباره دوربین باید بدانید
  نخستین دوربین‌هایی که با آپولو 11 به ماه رفتند
  تشخیص عابر پیاده در شب با سیستم دوربین حرارتی
  دوربین ناظر هوشمند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان