امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازی نهنگ سفید و خودکشی های مکرر

#1
بازی نهنگ سفید و خودکشی های مکرر 1


بازی خطرناک مجازی به اسم نهنگ سفید که باعث خودکشی فراوان توی کشورهای آسیایی شده است پس اطلاع رسانی کنیم تا در کشورمون قربانی نگیرد.

 
پلیس روسیه درباره خودکشی های ناشی از یک چالش اینترنتی موسوم به «نهنگ آبی» در این کشور تحقیق بعمل می آورد؛ این چالش از نوجوانان می خواهد تا به زندگی خود پایان دهند.
گروهی که این چالش اینترنتی را مدیریت می کنند به مدت ۵۰ روز از مخاطبان نوجوانان می خواهند تا روزانه کاری را که از آنها خواسته شده است را انجام دهند و در پایان، عکسی از تکلیف خود را بفرستند تا بتوانند وارد مرحله بعد شوند. مرحله نخست این چالش کشیدن یک نهنگ آبی روی دست است.
خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول بخش هایی از این چالش است که هر روز و رفته رفته سخت تر و سخت تر می شود و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا خودکشی کند.
حادثه ای که در آن نوجوانی خود را به زیر قطار انداخت و یا دختری به نام یولیا کونستانینوا، ۱۵ ساله که خود را از پشت بام ساختمانی ۱۴ طبقه به پایین افکند به گروه گردانندۀ بازی نهنگ آبی نسبت داده می شود.
پلیس روسیه در همین ارتباط دو نوجوان را بازداشت کرده است که گمان می رود از صحنه خودکشی یولیا فیلم برداری می کرده اند.
روزنامه نووایا گزتا می نویسد که از نوامبر سال ۲۰۱۵ تا آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی را در ارتباط با بازی نهنگ آبی ثبت کرده است. پلیس روسیه هم در این خصوص تحقیق می کند و گمان می برد که حداقل ۱۳۰ مورد اقدام به خودکشی در ارتباط با بازی نهنگ آبی بوده است.
سال گذشته پلیس روسیه جوانی ۲۱ ساله به نام «فیلیپ بودیکین» را دستگیر کرد که گمان می رود سردسته گروهی بوده که از طریق اینترنت نوجوانان و جوانان را به خودکشی ترغیب می کرده اند.
یکی از شبکه های اجتماعی و اینترنتی که این گروهها در آن فعال هستند «وی کی» نام دارد. وی کی مخفف وی کنتاکته (VKontakte) شبکۀ اجتماعی روسی است که به فیسبوک شبیه است و کاربران بسیاری از جمله در روسیه، اوکراین و مولدوای و قزاقستان دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Mïņ̃†êR ، αԃηєѕ ، امیر‌حسین ، PhilosophiasScientiae ، M.AMIN13 ، Mr. Potato Head ، .امیرحسین.
آگهی
#2
یه فیلمم تو همین موضوع ساختن..!
خانه را دزد می زند، کو خانه؟!
پاسخ
 سپاس شده توسط _Lσѕт_
#3
بازی نهنگ سفید و خودکشی های مکرر 1

بازی نهنگ سفید، یک بازی رایانه ای و هم یک بازی اندروید است که به دلیل مسائل حاشیه ای که در روزهای اخیر در کنار آن ایجاد شده است بسیار معروف شده است. در این نوشته سعی می شود که این بازی و مسائل حاشیه ای آن که از جمله خودکشی چندین کودک در کشورهای آسیایی یا اروپای شرقی هستند، توضیح داده شود.
بازی نهنگ سفید از لحاظ ساختار بازی بسیار شبیه به دیگر بازی های هیجانی و امتیازی است. بدین ترتیب که کاربر این بازی باید با نهنگ سفید خود دیگر موجودات دریایی را خورد، امتیاز کسب کند و بدین ترتیب وارد مرحله بعد شود. از این حیث شاید شما بسیاری از بازی های مشابه یا حتی خطرناک تر و ترسناک تر از نهنگ سفید را نیز دیده باشید. اما آنچه بازی نهنگ سفید را متمایز می کند، سوء استفاده برخی از افراد سودجو و جنایتکار از کودکانی است که بازی نهنگ سفید را انجام می دهند.
یادآور می شوم که در نسخه اندروید بازی نهنگ سفید، امکان دسترسی به موقعیت مکانی(location) از کاربر این بازی خواسته می شود و متاسفانه کودکان که از این مسئله آگاه نیستند، این دسترسی را به بازی نهنگ سفید می دهند. موارد موجود همانطور که در فیلم زیر توضیح داده می شود. نشان می دهد که این افراد سودجو و جنایتکار از کودکانی که بازی نهنگ سفید را انجام می دهند، می خواهند که مرحله به مرحله این بازی را انجام دهند و در غیر اینصورت آنها را تهدید به مرگ می کنند و در نهایت بعد از انجام 50 مرحله این بازی از کودک می خواهند که خود خودکشی کند و یا آنها او را می کشند که حاصل این کار موارد خودکشی است .
البته نمونه های مشابه از سوء استفاده از سادگی کودکان –البته بدون ترغیب آنها به بازی - در کشورهای دیگر مانند روسیه مشاهده شده است .
در مجموع توصیه می شود که بسیار مراقب کودکان خود باشید و اگر هم به آنها اجازه استفاده از بازی های رایانه ای یا بازی های اندروید/موبایل را می دهید، بر ماهیت بازی و بویژه دسترسی هایی که این بازی دارد نظارت و کنترل داشته باشید.

پاسخ
 سپاس شده توسط .امیرحسین.
#4
Exclamation
پاسخ
#5
بازی های اینترنتی معمولا با مصرف زیاد حجم اینترنت و یا دریافت هزینه های مالی از سوی کاربران خود، در قبال سرگرم نمودن کاربرانشان از پول و وقت آن ها استفاده می برند. یکی از این بازی ها، بازی معروفکلش آف کلنز می باشد که طراحان آن مدعی هستند این بازی به طور روزانه 5 میلیون دلار درآمد زایی برای آن ها دارد که حجم وسیعی از این مبلغ تنها از کشور ایران خارج می گردد. اما تازه ترین خبرها حاکی از ورود بازی اینترنتی جدیدی به نام بازی نهنگ آبی می باشد که به کاربران خود که عمدتا نوجوانان هستند، خسارت های جانی وارد کرده و در نهایت باعث خودکشی آن ها می گردد.

بازی نهنگ آبی چیست؟
بازی نهنگ آبی ، در حقیقت یک چالش اینترنتی است که از 50 مرحله گوناگون طراحی شده است و در هر مرحله از بازیکن خواسته می شود کاری را انجام دهد و پس از آن بازیکن به مرحله دیگر وارد می شود. در اولین مرحله از بازی نهنگ آبی ، از بازیکن خواسته می شود که روی دست خود یک نهنگ را با استفاده از تیغ، حک نموده و آن را برای طراحان بازی ارسال نماید. پس از این مرحله به ترتیب مراحل سخت تر و سخت تر می شود. از جمله انجام کارهای خطرناک، رفتن به مکان های پرخطر و سلفی گرفتن و پریدن و بالا رفتن از ارتفاعات. هر چه بازیکن به مراحل بالاتر می رسد، کارهای خواسته شده از او بیشتر و سخت تر خواهد شد تا اینکه در نهایت و در مرحله پنجاهم بازی که مرحله آخر بازی محسوب می شود، از بازیکن خواسته می شود تا خودکشی نماید.
بازی نهنگ سفید و خودکشی های مکرر 1نمونه ای از انجام اولین مرحله بازی نهنگ آبی
بازی نهنگ آبی در سال 2013 توسط یک دانشجوی روسی به نام فیلیپ بودکین طراحی شده است. وی سال گذشته توسط پلیس دستگیر و در اعترافاتش عنوان داشته است که هدفش از طراحی بازی نهنگ آبی ، پایان دادن یه زندگی کسانی است که در جامعه هیچ نقش مثبتی نداشته و بار اضافی محسوب می شوند. اولین خودکشی که به بازی نهنگ آبی نسبت داده اند دز سال 2015 اتفاق افتاده است و طی سال 2015 تا 2016 بیش از 130 مورد خودکشی در جریان بازی نهنگ آبی ثبت شده است.
هشدار به خانواده های ایرانی در رابطه با چالش نهنگ آبی
زادگاه بازی نهنگ آبی در روسیه می باشد اما این بازی هم اکنون در سایر کشورها نیز انجام می شود و در تازه ترین خبرها شنیده شده است که چالش نهنگ آبی در کشور ما نیز دیده شده است. همانطور که می دانید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سنین نوجوانی  یکی از پر چالش ترین دوره زندگی افراد بوده و به همین جهت باید مراقبت بیشتری را از فرزندان خود داشته باشیم. امنیت خانواده تنها با محافظت فیزیکی از فرزندان تامین نمی گردد و باید همواره رفتارهای آنان در فضای مجازی را نیز تحت نظر بگیریم. این بازی خصوصا برای آن دسته از نوجوانانی که با افسردگی مواجه شده و یا دارای رفتارهای خاصی هستند بیشتر قربانی گرفته و جذاب تر محسوب می گردد.
بازی نهنگ سفید و خودکشی های مکرر 1نوجوانان کنجکاو و افسرده، اصلی ترین جامعه هدف بازی را تشکیل می دهند.
برای محافظت فرزندان و خانواده خود از آسیب های ناشی از انجام این چنین برنامه ها و بازی هایی توصیه می گردد، رفتار فرزندان خود را تحت نظر گرفته و نسبت به تغییرات در رفتار آن ها بی تفاوت عمل نکنید. استفاده از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
برنامه های نظارت و کنترل گوشی  نیز می تواند تا حد بسیار زیادی در انجام هرچه بهتر این مسئولیت شما را یاری نموده و باعث شود در جهت تامین امنیت خانواده و فرزندانتان قدم های موثرتری بردارید.
پاسخ
 سپاس شده توسط n.leito ، αԃηєѕ ، .امیرحسین.
#6
ادغام شد
پاسخ
 سپاس شده توسط αԃηєѕ ، _Lσѕт_
آگهی
#7
مراحل بازی نهنگ سفید:

۱- نوشتن «f57» روی دست با تیغ و فرستادن عکس برای ادمین. (f57 نام یک گروه مرگ مشهور در وی کی است، وی کی هم شبکه اجتماعی مورد علاقه رایج روس زبان‌های اروپا است)
۲- بیدار شدن ساعت ۴:۲۰ صبح و تماشای کلیپ‌های روانگردان و ترسناکی که ادمین برای شما می‌فرستد
۳- بریدن بازو با یک تیغ حتی روی رگ‌ها، اما نه عمیق، تنها ۳ برش، فرستادن عکس برای ادمین
۴- کشیدن یک نهنگ روی یک کاغذ و فرستادن عکس برای ادمین
۵- اگر آماده‌اید تا یک «نهنگ» شوید روی پایتان کلمه Yes، (بله) را برش بزنید و اگر نه چند بار خودتان را برش بزنید تا تنبیه شوید
۶- ماموریت سری
۷- بریدن «f40» روی دست و فرستادن عکس آن
۸- نوشتن عبارت #i_am_whale روی استتوس وی‌کونتاکته (شبکه اجتماعی روس)
۹- غلبه بر ترس
۱۰- بیدار شدن ساعت ۴:۲۰ صبح و رفتن به پشت بام، هرچه بلندتر بهتر
۱۱- کشیدن یک نهنگ با تیغ روی دست و فرستادن عکس برای ادمین
۱۲- تماشای کلیپ‌های روانگردان و ترسناک در تمام مدت روز
۱۳- گوش کردن به موزیک‌هایی که توسط ادمین برایتان فرستاده می‌شود
۱۴- بریدن لب‌ها
۱۵- گرفتن سوزن در دستان و دست زدن
۱۶-  انجام کاری دردناک با خودتان که باعث شود آزار ببینید
۱۷- رفتن به بالاترین پشت بامی که می‌توانید پیدا کنید و ایستادن روی لبه بام برای مدتی
۱۸- رفتن روی یک پل و ایستادن روی لبه برای مدتی
۱۹- بالا رفتن از یک جرثقیل یا حداقل تلاش برای این کار
۲۰- ادمین تست می‌کند که شما قابل اعتماد هستید یا نه
۲۱- مکالمه با یک «نهنگ» (بازیکنی دیگر مثل خودتان) در اسکایپ
۲۲-  به پشت بامی بروید، روی لبه بام بنشینید و پاهایتان را آویزان کنید و تکان دهید
۲۳- یک ماموریت سری دیگر
۲۴- ماموریت سری دیگر
۲۵- ملاقات با یک نهنگ
۲۶- ادمین روز مرگتان را به شما می‎گوید و شما باید قبول کنید
۲۷- بیدار شدن ساعت ۴:۲۰ صبح و رفتن به مکانی که در آن ریل قطار وجود دارد، هرجا که شد
۲۸- صحبت نکردن با هیچ کس در تمام مدت روز
۲۹- سوگند یاد کنید که یک نهنگ هستید
۳۰ تا ۴۹- هر روز بیدار شدن ساعت ۴:۲۰ صبح، تماشای کلیپ‌های ترسناک، گوش دادن به موزیک‌هایی که برایتان فرستاده می‎شود، زدن یک برش روی قسمتی از بدن (هر روز)، صحبت با یک نهنگ
۵۰- پریدن از ساختمانی بلند و گرفتن جانتان

سپاس
پاسخ
 سپاس شده توسط .امیرحسین. ، _Lσѕт_ ، ❤уαѕαмιη❤ ، AMIRMAHDI_AEZAZI
#8
(08-09-2017، 18:32).امیرحسین. نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
بچه ها کسی میدونه چطور میشه ورژن اصلی این بازی رو پیدا کرد؟


ورژن اصلیش هیچ جا برای دانلود نیست بلکه از طریق ایمیل و پیام های خصوصی برای افراد فرستاده میشد!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart وحشت از ترامپ، کاخ سفید را متروکه کرد
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند
Heart ابهامات پرونده ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید شفاف عمل نمی‌کند
Heart زنانی که سودای کاخ سفید دارند
  خودکشی مردی که عاشق بازیگر زن مشهور بود
  شیمی درمانی این زن سیاه پوست را سفید پوست کرد (عکس)
  رقصنده معروف و شاخ اینستاگرام خودکشی کرد ( عکس )
Heart کاخ سفید بررسی طرح الحاق کرانه باختری را آغاز کرد
Sad خودکشی این دختر بخاطر زیبایی حسادت برانگیزش +عکس
  وضعیت سفید شهرها پایدار نیست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان