امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیو کامل فلورانس اسکاول شین

#1
Thumbs Up 
ندگی پیکار نیست، بازی است
همه چیز درباره فلورانس اسکاول شین نویسنده صاحب کلام بیشتر مردم زندگی را پیکار می‌انگارند. اما زندگی پیکار نیست، بازی است…
هر چند که بدون آگاهی از قانون معنویت نمی‌توان در این بازی برنده شد و پیروز بود. عیسی مسیح آموخت که زندگی بازی بزرگ داد و ستد است. زیرا آن‌چه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد. یعنی هر آن‌چه از آدمی در سخن یا عمل آ‎شکار شود یا بروز کند به خود او باز خواهد گشت و هر چه بدهد باز خواهد گرفت. اگر نفرت بورزد، نفرت به سویش باز خواهد آمد و اگر عشق ببخشد، عشق خواهد ستاند.
حتما بسیاری از شما بارها و بارها این جملات را شنیده‌اید و تحقق یافتن آن را به چشم دیده‌اید. اما آیا می‌دانید این سخنان از کیست؟ این جملات برگرفته از کتاب ”بازی زندگی و راه این بازی“ است که خانم فلورانس اسکاول‌ شین نویسنده برتر و صاحب‌کلام آمریکایی در سال ۱۹۲۵ آن را به رشته تحریر درآورد. کتابی بس تاثیرگذار که خواندن آن نه یک بار که ده‌ها بار سودمند خواهد بود. آن‌چه در زیر می‌آید، شرح مختصری است از زندگی این زن نویسنده توانمند آمریکایی که با شفا بخشیدن هزاران تن از مردمان در گشودن و حل مشکلات زندگی‌شان یاوری بزرگ بود و من با شهامت می‌گویم که هنوز هم خواندن کتاب‌های وی راه‌گشا است؛ همان‌گونه که برای خود من چنین بود.
خانم ”شین“ یک هنرمند و یک آموزگار علوم ماورالطبیعه اهل نیویورک بود که در اوایل قرن بیستم چشم از جهان فرو بست. او به تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۱۸۷۱ در شهر کامدن (Camden) ایالت نیوجرسی آمریکا دیده به جهان گشود. مادرش متعلق به یکی از خانواده‌های بسیار سرشناس پنسیلوانیایی بود. پدرش؛ آلدن کرتلند اسکاول، در شهر کامدن به کار قضاوت اشتغال داشت. او علاوه بر فلورانس، صاحب یک دختر بزرگ‌تر و یک پسر نیز بود.
فلورانس تحصیلات دبیرستانی خود را در فیلادلفیا به پایان رساند و سپس از سال ۱۸۸۹ تا ۱۸۹۷ در فرهنگستان هنرهای زیبای پنسیلوانیا به تحصیلات دانشگاهی پرداخت. در همانجا بود که با اورت شین (Everett Shinn) آشنا شد، و این آشنایی به ازدواج آن دو انجامید. اورت شین یک نقاش نسبتا حرفه‌ای بود که به سبک امپرسیونیست بر روی بوم نقاشی می‌کرد و مورال‌های ریالیستیک زیبایی می‌آفرید. اگر چه فلورانس در فرهنگستان هنرهای زیبا تحصیل کرد، نقاشی‌هایی که او با مداد و مرکب می‌کشید حاصل استعداد فراوان و طبیعی او بود و آموزش‌های تخصصی، نقشی در این میان نداشت.
دیری از فارغ‌التحصیلی فلورانس نگذشته بود که با اورت ازدواج کرد. آن‌ها به نیویورک نقل مکان کردند و در آن‌جا هر کدام به سبک خاص خود به کارهای مختلف هنری پرداختند. اورت به هنر تئاتر علاقه‌مند بود و برای تئاترهای مختلف نقاشی می‌کرد. او موفق شد سه تئاتر را روی صحنه ببرد و جالب است بدانید که در هر یک از تئاترها، فلورانس عهده‌دار نقش اصلی بود.
پیش از جنگ جهانی اول، فلورانس برای ادبیات داستانی کودکان که در آن زمان بسیار شناخته‌شده بودند و در قالب کتاب و مجلات مختلف ارائه می‌شدند، نقاشی می‌کرد. در سال ۱۹۱۲ و به دنبال چهارده سال زندگی مشترک، اورت تقاضای طلاق داد و فلورانس ناگزیر پذیرفت.
در سال ۱۹۲۵، به دنبال شکست وی در یافتن ناشری ارزنده برای چاپ کتاب ”بازی زندگی و راه این بازی“ بر آن شد تا کتابش را خودش منتشر کند. در سال ۱۹۲۸ موفق به چاپ کتاب ”کلام تو عصای معجزه‌گر توست“ شد. در سال ۱۹۴۰‏‏، یعنی اندک زمانی پیش از مرگ وی که به تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۱۹۴۰‏ به وقوع پیوست، کتاب ”درب مخفی توفیق“ وارد بازار شد. ”نفوذ کلام“ در سال ۱۹۴۵ به همت یکی از شاگردانش چاپ شد. این کتاب گزیده‌ای بسیار ارزشمند از یادداشت‌های اسکاول شین است.
فلورانس اسکاول شین این توانایی را داشت که رموز موفقیت خود را برای دیگران توصیف کرده، و به زبانی ساده و همه‌فهم بگوید که چگونه می‌توان اصول موفقیت را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده در زندگی اعمال نمود. کتاب‌های او شگفت‌انگیز و عجیب هستند. فصل‌هایی که در هر کتاب آمده کوتاه اما بسیار عمیق و پرمحتوا است. اسکاول شین در کتاب‌هایش نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با دستیابی به زنجیره سلامتی، نیکبختی و شادمانی از زندگی خود نهایت لذت را ببریم. او با در اختیار قرار دادن ماجراهای واقعی که در طول زندگی تجربه‌شان کرده بود، نشان می‌دهد که چگونه مثبت‌‌اندیشی و بر زبان آوردن مداوم عبارات تاکیدی می‌تواند از هر کسی انسانی موفق بسازد؛ انسانی که در کنترل شرایط زندگی تواناست و قادر است که با توسل به دانش قوانین معنوی، خود را از شر مشکلات رها سازد. فلورانس اسکاول شین، یکی از سرشناس‌ترین معلمان موفقیت است که به یک قرن پیش تعلق دارد. با این وجود، تاثیر کلام وی تا بدان حد است که با گذشت ۶۶ سال از درگذشت وی، کتاب‌هایش نه تنها در آمریکا که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید در کتاب‌های این بانوی معنوی و موفق تعمق بیشتری کنید و در همه آحاد زندگی شاهد پیروزی را در آغوش بکشید. او خود بر این باور بود که: جایی هست که جز تو هیچ‌ کس نمی‌تواند آن را پر کند و کاری هست که جز تو هیچ کس قادر به انجامش نیست.
جملاتی تاکیدی از فلورانس اسکاول شین:
از هر چه که در مشیت الهی زندگی‌ام نیست دست می‌شویم، و طرح الهی زندگی‌ام هم اکنون آشکار می‌شود.
حق الهی من نمی‌تواند از من گرفته شود.
خواست خدا برای من در منتهای کمال است و پایدار و استوار.
من راه جادویی شهود را در پیش می‌گیرم و در پرتو لطف الهی، خود را در ارض موعود خویش می‌یابم.
اکنون ذهن و تن و امورم همنواخت با الگوی الهی درونم شکل گرفته‌اند.
جز خدا قدرت دیگری وجود ندارد و این قدرت در باطن خودم نهفته است. جز خواست خدا،‌ خواست دیگری وجود ندارد و این مشیت هم اکنون عیان می‌گردد.
خدا را شکر که هم اکنون هر چه را که آرزوی درست دلم را برمی‌آورد، از آن ذات کل می‌ستانم.
هم اکنون طرح الهی زندگی‌ام آشکار می‌شود تا جایی را پر کنم که جز من کسی نمی‌تواند آن را پر کند. هم اکنون به کارهایی دست می‌زنم که جز من کس دیگری قادر به انجام آن نیست.
من برای طرح الهی زندگی‌ام کاملا مجهزم. من در برابر هر وضعی، نه برابر که بالاترم.
هم اکنون به یمن لطف الهی همه درها و دروازه‌ها برای شادمانی‌هایی نامنتظر گشوده می‌شوند، و خداوند در طرح الهی زندگی‌ام شتاب می‌ورزد.
منبع:مجله موفقیت
بازنشر : مجله روانشناسی برتر

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پاسخ
 سپاس شده توسط Berserk ، ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  متن کامل وصیت نامه ی دکتر شریعتی
  زندگینامه کامل احمد شاملو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان