امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هاوکینگ: ترامپ جهان را به انقراض می‌کشاند

#1
بیگ بنگ: استیون هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی می‌گوید تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده پاریس می‌تواند به تغییرات اقلیمی غیرقابل بازگشتی منجر شود.




دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هاوکینگ: ترامپ جهان را به انقراض می‌کشاند 1




براساس گزارش BBC، هاوکینگ می‌گوید این اقدام زمین را در مسیری قرار می دهد که آن را به حمام داغی مانند سیاره ناهید تبدیل خواهد کرد. هاوکینگ این سخنان را در مصاحبه‌ای با BBC در آستانه ۷۵ سالگی‌اش بیان کرده‌ است. اصلی‌ترین نگرانی هاوکینگ آینده نسل بشر است، و نگرانی ویژه او تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده پاریس است که هدف آن کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن در جهان بوده‌است.
وی می‌گوید ما تا نقطه اوجی که گرمایش جهان را به روندی غیرقابل بازگشت تبدیل خواهد کرد راه درازی در پیش نداریم. تصمیم ترامپ می‌تواند زمین را در این آستانه قرار دهد تا این سیاره نیز به سیاره‌ای شبیه به ناهید با دمایی برابر ۲۵۰ درجه و باران‌های اسید سولفوریکی تبدیل شود. وی در ادامه می‌گوید تغییرات اقلیمی یکی از بزرگترین خطراتی است که بشر با آن مواجه است اما اگر اکنون اقدام کنیم می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. دونالد ترامپ با انکار شواهد تغییرات اقلیمی و خروج از معاهده پاریس به سیاره زیبای ما آسیب‌های اجتناب‌پذیری خواهد زد و طبیعت را برای نسل ما و فرزندانمان در معرض انقراض قرار خواهد داد.
مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، IPCC، اعلام کرده‌ است که سطح دقیق تغییرات اقلیمی که منجر به غیرقابل بازگشت شدن روند این تغییرات شود نامشخص است اما افزایش دما خطر عبور از این مرز را افزایش می‌دهد. هاوکینگ در پاسخ به این پرسش که آیا احساس می‌کند بشر هرگز قادر به حل مشکلات زیست‌محیطی و درگیری‌های انسانی هست با ابراز ناامیدی گفت که روزهای زیادی برای زندگی روی زمین باقی نمانده‌ است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هاوکینگ: ترامپ جهان را به انقراض می‌کشاند 1




به گفته هاوکینگ متاسفانه حرص و خشونت ویژگی‌های درونی در ژنوم انسان هستند. هیچ نشانه‌ای از کاهش درگیری‌ها دیده نمی‌شود و توسعه فناوری‌های نظامی و سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند اوضاع را فاجعه‌بارتر سازد بهترین شانس برای بقای نسل بشر شاید ایجاد زیستگاه‌های مستقل در فضا باشد. وی همچنین درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز اظهار نظر کرده و این اقدام را برای مطالعات علکی مخرب توصیف کرد. به گفته وی دانش یک تلاش مشترک است از این رو تاثیر این اقدام در کل ناخوشایند خواهد بود و فضای علمی بریتانیا را منزوی و درونگرا خواهد‌ساخت.
هاوکینگ می‌گوید هرگز انتظار آن را نداشته که ۷۵ سال عمر کند و فکر می‌کند مهمترین میراثش کشف سیاه نبودن سیاهچاله‌ها است: تاثیرات کوانتومی باعث می‌شوند تا سیاهچاله‌ها مانند اجرام داغ بدرخشند و هرچه سیاهچاله بزرگتر باشد،‌ دمای آن پایین‌تر است. این نشان می‌دهد میان نیروی گرانش و ترمودینامیک ارتباطی عمیق وجود دارد و این ارتباط کلیدی برای چگونگی درک تناقضات مکانیک کوانتوم و نسبیت عام خواهد بود. هاوکینگ می‌گوید یکی از بزرگترین رویاهایش درمان بیماری موتورهای نورونی یا دست کم متوقف سازی روند پیشروی آن است.
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε ، αԃηєѕ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نظریه هاوکینگ در خصوص سیاهچاله تأیید شد
  عکس های خورشیدگرفتگی اول تیر ۹۹ در ایران و جهان
  چرا جهان هستی وجود دارد؟
  جهان حبابی ما به سمت ابعاد بالاتر پیش می‌رود!
  آیا جهان ما بیش از سه بُعد دارد؟
  آزمایشی برای مشاهده تابش هاوکینگ!
  عمیق‌ترین تصویر ثبت شده از جهان!
Exclamation پیشبینی های استیفن هاوکینگ
  نظریۀ نهایی استیون هاوکینگ در خصوص منشاء جهان
  آیا جهان ما یکی از بی نهایت جهان موجود است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان