امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 باشگاهی که هرساله بهترین بازیکنان خود را از دست میدهند.

#1
5-آژاکس آمستردام

زمانی آژاکس جزو غول های باشگاهی اروپا بود. این تیم یکی از قدرت های برتر اروپا و یکی از کارخانجات استعدادهای برتر قاره به شمار می رفت.

باشگاه هلندی در دهه 1970 تعدادی از بهترین استعدادها را به فوتبال جهان معرفی کرد در حالی که هنوز به این راه ادامه می دهد.

ظهور ستاره های درخشانی چون یوهان کرایف، مارکو فان باستن، فرانک رایکارد، ادگار داویدز، وسلی اشنایدر و تعدادی از ستاره های دیگر، نشان دهنده قدرت آکادمی و تیم های پایه باشگاه آژاکس است.

با این وجود، باشگاه هلندی هر سال تعدادی از فراورده های آکادمی خود را از دست می دهد. آژاکس در طول رقابت های فصل قبل، با یک سری از بهترین جوانان خود به فینال لیگ اروپا رسید؛ در حالی که اخیرا داوی کلاسِن کاپیتان جوان خود را به اورتون فروخته است. باشگاه هلندی همچنین کنی تِته را به المپیک لیون واگذار کرده و اگر شایعات را باور کنیم؛ داوینسون سانچز مدافع کلمبیایی نیز به زودی از آژاکس جدا خواهد شد.

سه تن از بازیکنان اصلی و فعلی تاتنهام یعنی کریستین اریکسن، توبی آلدرووایرلد و یان فرتونگن محصول آکادمی آژاکس هستند.

علاوه بر این تعداد دیگری از بازیکنان خوب آژاکس که در دهه 2010 فروخته شدند که شامل آرکادوئیش میلیک، جاسپر سیلسن، دیلی بلایند؛ تیموتی فوسو منساه و لوئیس سوارز هستند.

4- والنسیا

آخرین تیمی که قبل از اتلتیکو مادرید توانست بارسا و رئال مادرید را در راه قهرمانی لالیگا شکست دهد؛ والنسیا بود. اتلتیکو مادرید در پایان مسابقات فصل 2014-2013 بر صدر جدول لالیگا ایستاد در حالی که والنسیا در فصل 2003-2004 قهرمان لالیگا شد.

والنسیا در سال 2002 هم قهرمان لالیگا شد و در سال 2001 حتی موفق شد در دیدار نهایی لیگ قهرمانان هم حاضر شود که در ضربات پنالتی از بایرن مونیخ شکست خورد و عنوان به نایب قهرمانی رسید.

با این وجود، ناتوانی والنسیا در رقابت مستمر و همیشگی با رئال مادرید و بارسلونا؛ باعث شده که آن ها هر فصل تعدادی از بازیکنان کارامد خود را از دست بدهند.

در طول سال های اولیه دهه اولِ قرن 21 خط حمله والنسیا شامل خوان ماتا، داوید ویا و داوید سیلوا بود.

داوید ویا از والنسیا جدا شده و به بارسلونا رفت و موفق شد همراه با تیم کاتالونیایی در لالیگا، چمپیونزلیگ و چندین رقابت دیگر به قهرمانی دست یابد. داوید سیلوا به منچستر سیتی نقل مکان کرد و همراه با تیم انگلیسی به تمام جام های ممکن داخلی دست یافت و نهایتا خوان ماتا هم در چلسی و هم در منچستر یونایتد بازی کرد و موفق شد همراه با این باشگاه ها به جام های متعددی دست پیدا کند و با آبی های لندن قهرمان چمپیونزلیگ هم شد.

تعداد دیگر از ستاره های فروخته شده به وسیله والنسیا در دهه 2010 شامل این بازیکنان هستند: پاکو آلکاسر(بارسلونا)، آندره گومز (بارسلونا)، شکوردان مصطفی (آرسنال)، روبرتو سولدادو (تاتنهام)، جوردی آلبا (بارسلونا) و عادل رامی (میلان).

ه

3- ساوتهمپتون

می توانیم با اطمینان بگوییم، که در طول سالیان اخیر، آکادمی ساوتهمپتون تعدادی از بهترین استعدادهای انگلستان را به فوتبال این کشور معرفی کرده؛ فارغ از این که این بازیکنان در ادامه چه شرایطی داشته اند. در عین حال باشگاه انگلیسی دارای یک شبکه قوی از ماموران استعدادیابی است که باعث شده ساوتهمپتون با وجود از دست دادن سالانه تعدادی از ستاره های خود، باز هم جایگاه خودش را در لیگ برتر حفظ کرده است.

بدون شک مهم ترین بازیکنی که در آکادمی ساوتهمپتون پرورش یافته، گرت بیل بوده است. ستاره ولزی وقتی ساوتهمپتون را به مقصد تاتنهام ترک کرد، یک مدافع چپ بود اما از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی برای او اتفاق افتاده که نیازی به اشاره ندارد.

ساوتهمپتون در سال 2012 دوباره به لیگ برتر بازگشت، اما از آن زمان تاکنون تعدادی از ستاره های خود را از دست داده و به باشگاه هایی چون منچستر یونایتد؛ آرسنال و تاتنهام فروخته، این در حالی است که ساوتهپتون حتی قبل از صعود به لیگ برتر؛ اکسلاد چمبرلین و تئو ولکاتِ نوجوان را به توپچی های لندن فروخت.

بعد از صعود به لیگ برتر؛ ساوتهمپتون باز هم تعدادی دیگر از چهره های اصلی خود را به باشگاه های دیگر فروخت از جمله دو مربی اصلی خود یعنی پوچتینو و رونالد کومان

بازیکنان مهمی که در طول پنج سال اخیر از ساوتهمپتون جدا شده اند، شامل این موارد هستند:

آدام لالانا، دجان لاورن، ناتائیل کلاین، سادیو مانه، ریکی لمبرت همگی به لیورپول فروخته شدند.

مورگان اشنایدرلین و لوکا شاو به منچستر یونایتد، کالوم چمبرز به آرسنال، ویکتور وانیاما به تاتنهام؛ ژوزه فونته به وستهام و گرازیانو پله به شادونگ لیونگ پیوستند.

گفته می شود ویرژیل فندایک بازیکن دیگری است که قصد دارد ساوتهمپتون را ترک کند، در حالی که لیورپول گزینه اول این بازیکن است.

2- بوروسیا دورتموند

حرکت بوروسیا دورتموند از حاشیه ورشکستگی به موفقیت های پی در پی در بوندسلیگا و نهایتا فینالیست شدن در لیگ قهرمانان؛ یکی از داستان های رومانتیک فوتبال است.

پایگاه باورنکردنی دورتموند و سبک فوتبال خاص این تیم، از باشگاه آلمانی تیمی مدعی و قدرتمند می سازد، در عین حال همین فاکتور مثبت برای آن ها مشکل هم ایجاد کرده؛ چون هر تابستان شاهد از دست دادن تعدادی از بازیکنان شاخص خود هستند.

در زمان حضور یورگن کلوپ در باشگاه دورتموند، اولین بازیکن مهم باشگاه آلمانی که تیمش را ترک کرد؛ نوری شاهین بود که به رئال مادرید رفت. نوری شاهین در پایان فصل 2011-2010 به عنوان بهترین بازیکن بوندسلیگا انتخاب شد، جایی که دورتموند جام قهرمانی بوندسلیگا را به خود اختصاص داد.

دو سال بعد در یک انتقال شوکه کننده؛ ماریو گوتزه تنها چند هفته قبل از دیدار پایانی لیگ قهرمانان بین بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند به باواریایی ها پیوست. علاوه بر آن رابرت لواندوفسکی و مت هوملس هم تصمیم گرفتند راه گوتزه را بروند در حالی ستاره لهستانی به عنوان بازیکن آزاد راهی بایرن شد.

اما تعداد دیگری از بازیکنانی که در طی سال های اخیر دورتموند را به مقصد دیگری ترک کردند؛ شامل شینجی کاگاوا (منچستر یونایتد)، هنریخ مخیتاریان (منچستر یونایتد) و ایلکای گودونگان (منچستر سیتی ) بودند.

اما یکی دیگر از بازیکنانی که به احتمال زیاد دورتموند تا پایان تابستان جاری از دست خواهد داد؛ عثمان دمبله است که به دنبال حضور در بارسلوناست.

1- بنفیکا

سه باشگاه بزرگ پرتغالی شامل پورتو، اسپورتینگ و بنفیکا همگی به جذب بازیکنان مستعد پرتغال و آمریکای جنوبی معروف هستند. این باشگاه ها دارای تیمِ استعدادیابی قوی در کشورهای آمریکای جنوبی هستند و بازیکنان بسیاری را از این قاره به پرتغال آورده اند.

شاید خیلی ها معقد باشند که هر سه باشگاه پرتغالی فوق الذکر باید در این لیست آورده شوند؛ اما به نظر می رسد که بنفیکا بالاتر از آن دو تای دیگر شایستگی حضور در این لیست را دارد.

در طول تابستان 2017 باشگاه بنفیکا ادرسون موآرس را به منچستر سیتی، ویکتور لیندلوف را به منچستر یونایتد و نلسون سمدو را به بارسلونا فروخت.

این جا به بازیکنانی اشاره می کنیم که در دهه 2010 باشگاه پرتغالی را ترک کردند: رناتو سانچز(بایرن مونیخ)، نیکلاس گایتان (اتلتیکو مادرید)، کانسلو گوئدس(پاریسن ژرمن)، ژوآئو کانسلو(والنسیا)، آندره گومز(والنسیا)، ازکوئیل گارای (زنیت سنت پترزبورگ)، لازار مارکوویچ (لیورپول)، یان اوبلاک (اتلتیکو مادرید)، برناردو سیلوا (موناکو)، نولیتو(سلتا ویگو)، نمانیا ماتیچ (چلسی)، خاوی گارسیا (منچستر سیتی)، آکسل ویتسل (زنیت سنت پترزبورگ)، فابیو کوئنترائو (رئال مادرید)، آنخل دی ماریا (رئال مادرید)، رامیرز (چلسی) و داوید لوئیز (چلسی)

منبع: متافوتبال
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مقصر این بحران بازیکنان یوونتوس هستند
  اسدی در آخرین بازی فصل بهترین شد
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا!
  آرتتا: این پیروزی متعلق به بازیکنان است
  قایدی، بهترین بازیکن دیدار استقلال - الاهلی
  اخطار جدی مهدی طارمی به برخی بازیکنان تیم ملی
Subarrow معروف و موسوی در جمع بازیکنان الهام‌بخش والیبال جهان
  آزمون بهترین بازیکن زنیت شد
  بازیکنان پرسپولیس علیه مدیران باشگاه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان