امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آنالیز سیستم 4-1-4-1

#1
Big Grin 
سیستم 4-1-4-1 همواره در میان سرمربیان فوتبال کمتر از دیگر سیستم ها به کار گرفته شده است . سیستمی با دولایه تکراری (4-1) که روی کاعذ جزو مجموعه خانواده 451 ها دسته بندی میشود (پست قبل) .
یک هافبک دفاعی و چهار هافبک تهاجمی که به صورت افقی در زمین پراکنده اند برخی ویژگی های منحصر به فردی به این سیستم فوتبالی داده است که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد .
حال به طوز دقیق تر به ساختار و لایه بندی این فورمیشن جذاب خواهیم پرداخت .

1-پرده ی اول [First defensive line ]
این سیستم هم جزو شاخه ی دفاع خطی و چهار دفاعی هاست . به طور کلی فرقی با سیستم های چهار دفاعی دیگر ندارد . جز آنکه مدافعین میانی به دلیل شرایط خاص میانه میدان که معمولا گاهی در حملات خالی از هافبک میشود باید امادگی لازم برای مقابله با ضدحملات ناگهانی و پرتعداد حریف را داشته باشند از این رو باید در زمینه ی سرعت و قدرت بدنی مدافعینی فعال باشند .
فول بک های این سیستم هم مانند دیگر سیستم های وینگ محور به طور کلی آنچنان نیازی به تهاجمی بودن ندارند. و معمولا تمرکز بیشتری روی دفاع دارند . گاهی عدم نفوذ های پی در پی فول بک های 4141 تصمیمی تاکتیکی جهت پوشش ضعف مشهود این سیستم در ضد حملات حریف است .

2-پرده دوم[موتور و قلب 4141 ]
تک هافبک تدافعی این سیستم یکی از خاص ترین هافبک هاست . این بازیکن معمولا باید بسیار دونده و قدرتمند باشد تا به درستی دفاع لازم را بکند و در عین حال او باید جور سیستم چرخش توپ , سیستم انتقال سریع توپ را هم بکشد . درواقع این هافبک باید هم یک destroyer باشد , هم deep-lying playmaker و هم shuttler! . (وظایفی که مثلا در سیستم 433 کلاسیک بر عهده ی 3 بازیکن جداگانه است ! )

3-پرده سوم[مهره های تهاجمی]
معمولا 4 هافبک تهاجمی پشت سر تک مهاجم را PISTON LINE میگویند. چرا که مانند یک پیستون مدام عقب و جلو میشوند .
-وینگر/هافبک کناری ها : دو بازیکن با خصوصیاتی مانند سرعت شوت زنی و تکنیک , و درک کار تیمی بالا هستند که معادل هافبک کناری های 4231 هستند .
-هافبک های تهاجمی (AMFs) : دو هافبک تهاجمی شبه پست 10 که دروسط وینگر ها قرار دارند مهم ترین مهره های تیم در طراحی حملات و ضد حملات هستند . معمولا باید خصوصات هافبک های all-round را داشته باشند یعنی هم حمله و هم دفاع کننده باشند . بسیار تکنیکی و سرعتی هستند , در عین حال توانایی شوت زنی با هر دوپا را دارند . به نوعی Adnanced playmaker های این سیستم محسوب میشوند.
-مهاجم نوک : به طور کلی تفاوتی تفاوتی بین تک مهاجم های خانواده ی 451 ها وجود ندارد جز اینکه مهاجم 4141 باید امادگی لازم برای ضد حملات ناگهانی را داشته باشد از این رو باید سرعت بالایی داشته باشد

-----------برخی ویژگی های این سیستم--------
1- امکان اجرای برنامه های پرسی با بازده بالا
این سیستم به دلیل داشتن لایه ای به اسم pistone line که شامل 4 هافبک به صورت افقی هستند و همچنین وجود مهاجم نوک جلوی آنها به راحتی میتواند در پرس تیمی موفق باشد و سیستم مالکانه حریف را تحت فشار قرار دهد .

2- قدرت در ضد حمله
معمولا 4141 بسیار در طراحی ضدحملات برق اسا مناسب است . وجود pistone line این ویژگی را به این سیستم داده است

3-ضعف در ضدحملات حریف یا به بیان دیگر ضد حمله خوری
معمولا اگر برخی تدابیر خاص این سیستم اجرا نشوند با پیشروی افراطی pistone line ممکن است میانه ی زمین از هافبک خالی شود و تیم را در خطر ضد حمله حریف قرار دهد . گرچه قدرت دفاعی مدافعین میانی و فول بک ها و صد البته هافبک دفاعی نقش مهمی در کم شدن این خطر دارند . بهرحال این سیستم" روی کاعذ" ضد حمله پذیر ترین سیستم است
زمانی که زمین می‌خوریم و شکست می‌خوریم مهم نیست، مهم این است که دوباره بلند شویم و از جای‌مان برخیزیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عملیات آنالیز استقلال توسط حریف عراقی
  تمرینات خانگی تیراندازان آنالیز می‌شود
  واکنش مهاجم پرسپولیس به آنالیز برنامه 90
  خشم مظلومی از پجیچ و کرار (آنالیز)
  سیستم 4-3-3
  ایران 3 - آمریکا 0 / پیروزی غرور آفرین ملی پوشان والیبال (+عکس/آنالیز هر ست)
  بدن های تیم ملی والیبال آرام آرام آماده می شود(آنالیز پایان بازی)
  سیستم های تمرینی در بدنسازی
  نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه
  در خواب مسی را آنالیز میکردم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان