امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کلاغها اهل برنامه ریزی هستند!

#1
کلاغها اهل برنامه ریزی هستند! 1


تازه ترین تحقیقات نشان می دهد کلاغها همچون انسانها می توانند برای آینده برنامه ریزی کنند. 
به گزارش مهر، به نقل از مجله ساینس، انسانها برای آینده خود و کارهایی که قصد انجام آنها را دارند برنامه ریزی می کنند. تحقیقاتی که در گذشته انجام شده نشان می دهد که میمونهای درشت جثه نظیر شامپانزه ها هم شبیه انسانها برای آینده برنامه ریزی می کنند.
 
اکنون تحقیقات جدیدی انجام شده که نشان می دهد کلاغها به عنوان پرندگانی که «باهوش» خطاب می شوند هم سطحی از توانایی جهت برنامه ریزی برای آینده را دارند.
 
مارکوس بوکل از زیست شناسان دانشگاه کمبریج که در این مطالعه حضور نداشته می گوید: تحقیقات جدید را می توان قطعه گمشده پازل درک رفتار هوشمندانه به حساب آورد.
 
حدود ۱۰ سال پیش ماتیاس اوسوات از دانشمندان زیست شناس شناختی در دانشگاه لاند سوئد یک سری آزمایشاتی ترتیب داد تا مشخص شود که آیا به جز انسان می توان موجود دیگری را پیدا کرد که قادر به برنامه ریزی کردن باشد؟
 
در آن آزمایشات مشخص شد که میمونهای بزرگ نظیر شامپانزه ها چنین توانمندی دارد اما میمونهای دیگر رد شدند.
 
در همان زمان گمانه زنی هایی درخصوص توانایی ویژه پرندگانی نظیر کلاغ در زمینه برنامه ریزی نیز مطرح شد و حالا با گذشت سالها مشخص شده که این پرنده باهوش قابلیت آن را دارد که از ابزار و با هدفش مشخص برای پنهان کردن غذا استفاده کند.
 
محققان برای اطمینان خاطر حاصل کردن از توانایی کلاغ در برنامه ریزی، این پرنده را وارد بازی خاصی کردند که طی آن با باز کردن درب جعبه، جایزه یعنی غذا را دریافت می کرد. محققان شیوه این بازی را بارها تغییر داده و در کمال حیرت متوجه شدند که کلاغ برنامه جدیدی را برای به دست آوردن جایزه دنبال می کند.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان