امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواندن کتاب‌های هری‌پاتر شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند!

#1
سری هری پاتر از زمان کتاب اولش یک علامت مسحورکننده بر فرهنگ عامیانه گذاشت، کتاب “هری پاتر و سنگ جادو” بیست سال پیش قفسه‌های کتاب را تسخیر کرد. ولی این تنها جایی نبود که این کتاب‌ها میراثی از خود به جا گذاشتند بلکه هری پاتر می تواند بر شخصیتی که هستید هم تاثیر بگذارد.
برخی متون علمی وجود دارند که معتقدند داستان این پسر می‌تواند زندگی شما را بهتر کند. محققان نشان دادند برخی فواید روانشناسی بین خواندن این کتاب‌ها و خود داستان هری پاتر از لحاظ غوطه‌ور شدن در دنیای جادویی هاگوارتز، وجود دارد.
اگه در دو دهه‌ی گذشته از دنیا غافل بودید و این سری رو نخوندید (و یا فقط به دنبال یک بهانه برای دوباره خواندن آن هستید) این کار را برای رشد شخصی خودتان بکنید. در متن پایین تعدادی از راه‌هایی که هری پاتر با توجه به مسائل علمی شما را به انسان بهتری تبدیل می کند. آورده شده:

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خواندن کتاب‌های هری‌پاتر شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند! 1
۱.کتاب مذکور کمک می‌کند تعصب در خواننده کم شود:
مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد، کودکانی که کتاب هری پاتر را می خوانند تعصب کمتری نسبت به گروه‌های اقلیت نشان می‌دهند و حس همدردی بالاتری دارند. تئوری مطرح شده این است که کاهش تعصب بوسیله این کتاب بخاطر واقعیتی است که هری اغلب خودش را در داستان با گروه های لکه دار، از جن‌های خانگی تا جادوگران، هم تراز دانسته است، با اینکه در خانواده‌ای بزرگ شده که به اصطلاحِ کتاب برای کاستن ارزش اش ”خون آلوده” نامیده شده است.
تصادفاً مطالعه‌ی جداگانه‌ای در سال ۲۰۱۶ به این نتیجه رسید که هری پاتر از ارزش دونالد ترامپ در چشم مردم آمریکا کاست. در این مطالعه اشخاصی که بیشتر این کتاب‌ها را خوانده بودند کمتر با سیاست‌های ترامپ موافق بودند مانند: طرح ممنوعیت سفر از کشورهای عمده مسلمان به آمریکا، میتوانید از آن هر برداشتی که می‌خواهید بکنید!

۲.هری پاتر می‌تواند بصیرتی درباره‌ی نوع شخصیتتان به شما بدهد:
فکر می‌کنید عضو گروه هافلپاف باشید یا گریفیندور؟ طبق تحقیقاتی در سال ۲۰۱۵، خانه‌ای که در هاگوارتز شما با آن شناخته می‌شوید، می‌تواند شناختی درباره شخصیت واقعیتان به شما بدهد.
محققان داوطلبان را از نظر گروه‌های هاگوارتز که براساس سایت طرفداران هری پاتر (pottermore) مشخص شده بود بررسی کردند. (برای کسانی که نیاز به یادآوری دارند، در اینجا خلاصه‌ای از صفات هر گروه آورده شده: اعضای گریفیندور به شجاعت و قهرمانی شناخته می‌شوند، هافلپاف‌ها در نظر افرادی عادل و صمیمی اند. اعضای ریونکلاو به عنوان افرادی عاقل و باهوش مورد احترام اند و اشخاصی که در گروه اسلیترین قرار میگیرند افرادی جاه طلب و حیله گرند.)
داوطلبان از جنبه‌های شخصیتی شامل خصوصیاتی مانند سازگاری و نیازی به شناخته شدن و خودشیفتگی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در بیشتر موارد ویژگی‌های شخصیتی افراد با کلیشه‌های شخصیتی اعضای گروه های هاگوارتزشان منطبق بود. برای مثال آن‌هایی که در گروه ریونکلاو طبقه بندی می‌شدند، خیلی کنجکاو هستند.
به عبارت دیگر خواندن هری پاتر و هماهنگی با یکی از گروه های هاگوارتز می‌تواند از لحاظ نظری اطلاعاتی درباره کسی که هستید به شما بگوید. آیا کشف بیشتر درباره شخصیتتان برای شما سرگرم کننده نیست؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خواندن کتاب‌های هری‌پاتر شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کند! 1

۳.بطور کلی خواندن می‌تواند ذهن شما را تیز کند و استرستان را تسکین دهد
اگر همه‌ی مطالب بالا به اندازه‌ی کافی برای شما متقاعد کننده نبود، همیشه فایده‌ای در مطالعه وجود دارد. (و اگر می‌خواهید کتابی را شروع به خواندن کنید‌، بهتر است کتابی را انتخاب کنید که حمایت‌های علمی پشت آن باشد)
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط *yoksel*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب: پرتقال کوکی
  کتاب دونده هزارتو یک و دو وسه
Sad کتاب انیدرال
Exclamation برترین کتاب های ترسناک جهان معرفی شدند !...
  داستان آموزنده ارزش انسان!
Photo باشگاه کتاب‌خوانی موسسه زبان سفیر گفتمان با حضور خانم لیلی گلستان
Music خواندن این مطلب برای زیر 15 سال مناسب نیست
  پرفروش ترین کتاب های جهان
  ✞ کتاب های آر.ال.استاین ✞
Star داستان کوتاه حضرت سلیمان و مورچه / داستان کوتاه پند آموز ظرفیت انسان ها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان