امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

افراد خلاق، مغز منسجم تری دارند !

#1
محققان دریافتند افراد با خلاقیت بالا ارتباط نورونی منسجم تری بین قسمت های راست و چپ مغز آنها وجود دارد که بیانگر این است که خلاقیت به همانند اشتیاق ما در مسائل هنری در وجود زیستی ما نهادینه شده است.

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افراد خلاق، مغز منسجم تری دارند ! 1

مغز که اندامی وسیع و بسیار پیچیده و همچنین متغیر بین افراد مختلف می باشد
 
بیشتر تفاوت ها در لوب پیشین مغز که مسئول فرآیندهای شناختی از قبیل تصمیم گیری، برنامه ریزی برای آینده و تکلم می ­باشد یافت شده است. محققان دانشگاه دوک و دانشگاه پادووا در ایتالیا، MRI داوطلبان جوان دانشجو را بررسی کرده و با استفاده از روش عکس برداری DTI آنها را پردازش کردند. این روش آنها را قادر می­ سازد که ۶۸ ناحیه مختلف مغز را بررسی نمایند.
 
ماده سفید در مغز در زیر ماده خاکستری قرار دارد و میلیاردها نورون را به یکدیگر متصل کرده و سیگنال های الکتریکی را بین آنها منتقل می­ کند. در این مطالعه از دانشجویان داوطلب درخواست شد که کارهایی را به منظور تعیین سطح خلاقیت آنها انجام دهند که این کارها شامل یافتن چندین جواب برای یک سوال، کشیدن اشکال هندسی مختلف و لیست کردن دستاوردها در زمینه های خلاقانه مانند موسیقی، رقص و نگارش می­ شد.
 
با کنار هم گذاشتن اسکن های MRI و میزان سطح خلاقیت داوطلبان، محققان دریافتند ۱۵ درصد برتر در خلاقیت (۱۹ مورد) ارتباط نورونی بسیار بیشتری نسبت به ۱۵ درصد کم خلاقیت داوطلبان داشتند. محققان گمان می­ برند یافته های آنها روزی متخصصان را در تعیین و پیش بینی خلاقیت های ذاتی یک فرد و یا تشخیص بیماری های مغزی در کهنسالان کمک کند.
 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
افراد خلاق، مغز منسجم تری دارند ! 1

افراد با خلاقیت بالا ارتباط نورونی منسجم تری بین قسمت های راست و چپ مغز آنها وجود دارد
 
دیوید دانسون آمارشناس دانشگاه دوک می­ گوید: «شاید با اسکن مغز یک شخص، بتوان گفت که نقطه قوت آن شخص در چه زمینه ای می­ باشد.» ما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که میزان افراد شرکت داده شده در آزمایش بسیار پایین است بنابراین رابطه بین ارتباط بیشتر نورونی و سطوح بالاتری از خلاقیت نیاز به آزمایشی در مقیاس بسیار بزرگتر دارد. اما این یافته ها را می ­توان به عنوان شواهدی بر اهمیت موضوع کانکتومیکس – حوزه ای رو به رشد در علوم نورونی که توجه آن به بخش های مختلف مغز و ارتباط بین آنها می ­باشد – به حساب آورد.
 
مغز که اندامی وسیع و بسیار پیچیده و همچنین متغیر بین افراد مختلف می باشد، ریاضی­دانان را مشتاق به یافتن الگوهای نهان در میان انبوه داده های مغز انسان کرده است. محققان در گزارش تحقیق خود آوردند: « اخیرا این مساله بسیار مورد توجه قرار گرفته است که مطالعه و بررسی فعالیت بخش های مختلف مغز بصورت مجزا کاری کاملا ساده لوحانه محسوب می ­شود. بلکه مطالعه ساختار کلی مدارهای نورونی در مغز می­تواند بسیار مفیدتر واقع شود.»
 
قدم بعدی برای گروه تحقیقاتی بررسی رابطه بین ارتباطات (نورونی)مغز و میزان بهره هوشی(IQ) می­باشد و یافتن رویکرد محاسباتی آنها نیز می ­تواند در شناسایی علائم اولیه آلزایمر و دیگر بیماری های اعصاب کمک شایانی بکند. حوزه کانکتومیکس در حال برداشتن قدم های اولیه خود می ­باشد اما ما مشتاق فهمیدن این مسئله هستیم که ارمغان این نوع از بررسی مغز در آینده برای ما چه چیزی می­ تواند باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نبشی و ناودانی چه فرقی با هم دارند؟
  افراد مغرور
  این افراد بخاطر کارهایی که هرگز نکردند، مشهور شدند!
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  تغییرات اقلیمی شمالگان، پیامدهای جهانی دارند
  100 نفر اول تاثیرگذارترین افراد در تاریخ بشریت
  اشتباهاتی که آقایان از دنیای مد دارند
  چرا برخی افراد در ذهن خود صداهایی می‌شنوند؟
  چرا بعضی از افراد چهره خود را زشت می بینند؟!
  در رگ‌های ما چه رازهایی نهفته است؟/ رابطه گروه خونی و تغذیه افراد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان