امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روزی 20 دقیقه پاها را بالا قرار دهید

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://behdashtnews.ir/images/news/25620/thumbs/25620.jpg


    شاید کمی برایتان عجیب باشد. اما بالا قرار دادن پاها به مدت 20 دقیقه در روز برای بدن مفید است.
به گزارش ببهداشت نیوز، برای این کار کافیست دراز بکشید و پاها را به صورت عمودی و کاملا مماس به دیوار قرار دهید و بالا نگه دارید. این کار باعث رفع احتباس مایعات و برگشت خون می شود که معمولا به دلیل جاذبه زمین به سختی انجام می شود. این کار علی رغم سادگی تمام باعث ایجاد احساس آرامش ذهنی و بهبود کیفیت زندگی می شود.

چرا و چگونه؟

بالا قرار دادن پاها بیش از آن که ورزش محسوب شود، یک روش درمانی است. نمی توان به انجام این حرکت ساده ورزش اطلاق کرد، چون اساسا حرکت بدنی انجام نمی دهید و هیچ تغییر یا فشار عضلانی تحمل نمی کنید. بالا قرار دادن پاها بیشتر یک تکنیک مربوط به ورزش یوگا است که اغلب برای ایجاد هماهنگی و ارتباط ذهن و جسم انجام می شود، اما در عین حال فواید زیادی برای گردش خون در بدن دارد.

البته اگر از کمردرد رنج می برید، انجام این روش را به شما توصیه نمی کنیم. بهتر است یک عدد کوسن کوچک زیر کمرتان قرار دهید تا وضعیت بدن تان بهتر شده و راحت تر باشید. در ابتدا این روش را به کمک دیوار انجام دهید.

برای این کار لازم است به طور کامل به دیوار نزدیک شوید و باسن و پاها را به دیوار بچسبانید و پاها را عمود کنید (همانند تصویر). دست ها را به صورت رها کنار بدن قرار دهید. کافیست این وضعیت را به مدت 15 تا 20 دقیقه حفظ کنید و هیچ حرکت اضافه ای نداشته باشید.

قرار دادن عمودی پاها روی دیوار تمرین مناسبی برای تغییر وضعیت همیشگی بدن است. این وضعیت به رفع احتقان مایعات مسدود شده در بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی کمک می کند

البته باید تعادل بدنی و آرامش تان را حفظ کنید، چون زمانی که پاها را بالا می برید، خون با سرعت و شدت بیشتری به سمت نیم تنه و سر جریان پیدا می کند. توصیه می کنیم برای انجام این روش حتما لباس راحت و بدون کمربند بپوشید. لباس تان نباید تنگ باشد.

فواید بالا قرار دادن پاها

کاهش ورم پاها

ادم یا ورم پاها ناشی از مشکلات مربوط به جریان خون است. گاهی به دلیل مشکلات کلیوی، قلبی، اضافه وزن، مصرف داروها یا حتی رژیم های غذایی نامناسب نیز پاها دچار ورم می شوند. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید عامل آن تشخیص داده شود. سپس با انجام تمرینات خانگی می توان مشکل را تسکین داد.

بالا نگه داشتن پاها باعث تحریک جریان مایعات بدن می شود و به این ترتیب گردش خون بهبود می یابد. گاهی سر پا ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد ورم در پاها می شود. به این ترتیب کافیست که کفش ها را دربیاورید، بدن را آرام کنید و پاها را به دیوار بچسبانید و عمود کنید. این کار باعث کاهش ورم پاها می شود.

کاهش خستگی پاها

قرار دادن پاها روی دیوار و بالا نگه داشتن آنها یکی از بهترین روش ها برای تسکین و کاهش فشار ایجاد شده روی ران ها و پاها محسوب می شود. این مناطق از پاها در پایان روز خستگی زیادی احساس می کنند و انجام این تمرین باعث می شود وضعیت قرارگیری بدن تغییر کند و فشارهای ایجاد شده روی این مناطق را کاهش دهد و باعث تسکین آنها شود.

بهبود عملکرد گوارشی بدن

قرار دادن عمودی پاها روی دیوار تمرین مناسبی برای تغییر وضعیت همیشگی بدن است. در این حالت پاها در قسمت بالا و سر در قسمت پایین قرار می گیرد و این وضعیت به رفع احتقان مایعات مسدود شده در بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی کمک می کند. علاوه بر این با این کار باعث تحرک بیشتر روده ها می شود. به این ترتیب نیز کار جذب مواد مغذی بهتر انجام شده و گام موثری در درمان یبوست و مشکلات گوارشی برمی دارید.

آرامش سیستم عصبی

این وضعیت کمک زیادی به بهبود تنفس می کند. چون با قرار گرفتن در این وضعیت به تدریج دم و بازدم عمیق و آرام و منظم می شود. این کار نیز تاثیر زیادی روی دستگاه عصبی دارد. چون با این کار فشارهای عضلانی و روحی را کاهش می دهیم. یادتان باشد که تنفس عمیق تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن دارد.

آرامش روحی

از همین امروز این تمرین را به طور روزانه انجام دهید. فقط به 20 دقیقه وقت نیاز دارید. با همین تمرین ساده احساس آرامش روحی خواهید کرد و افکارتان آرام خواهد شد. قرار گرفتن در این وضعیت اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد.

علاوه بر این بدون اینکه متوجه باشید آرامش روحی خواهید داشت. این کار نیز برای استراحت مغز و افزایش آگاهی از روح و جسم مفید است. اگر به طور مرتب و روزانه این تمرین ساده را انجام دهید، به تدریج فواید آن را در جسم و روح تان مشاهده خواهید کرد.  
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale حرکتی برای رفع چروک صورت در 12 دقیقه !
  لطفا بدون خستگی ۵ دقیقه راجع به خستگی بخوانید:)
  اقدام زیبایی که نباید قبل از عید انجام دهید
  8 تکنیک بسیار موثر برای درمان سرگیجه فقط در 5 دقیقه
  چه کسانی بیشتر در معرض آسیب جدی براثر آنفولانزا قرار دارند
  با کم کالری ترین مواد غذایی کاهش وزن دهید
  برای افزایش کیفیت خواب و داشتن خواب شیرین این کارها را انجام دهید
  با 5 دلیل که باعث فشار خون بالا می شود آشنا شوید
  برای اینکه 5 سال جوان تر شوید این کارها را انجام دهید!
  برای سالم ماندن زانو این حرکات ورزشی را انجام دهید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان