امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیوند عضو از خوک به انسان یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد...

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیوند عضو از خوک به انسان یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد... 1


تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با ابزار ویرایش ژنتیکی می‌توان سلول‌های سرطانی را از دی‌ان‌ای خوک حذف کرد، به‌این‌ترتیب، به‌طور بالقوه امکان پیوند اعضای خوک به انسان به وجود آمده است.

رتروویروسها یا ویروس‌های پسگرد، در ژنوم خوک وجود دارند و تحقیقات نشان داده‌اند که این ویروس‌ها قادر به آلوده کردن سلول‌های انسان هستند. وجود رتروویروسها، مانع عمده‌ای است که از توسعه خوک‌های مهندسی ژنتیکی شده برای استفاده کلیه و دیگر اندام‌های مورد نیاز برای پیوند به بیماران انسان جلوگیری می‌کند. اما بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه “ساینس” به چاپ رسیده است، چنین مانعی کاملا برطرف شده است.

محققان آمریکایی با استفاده از روش ویرایش ژنی کریسپر کَس-۹ و همچنین تکنولوژی ترمیم ژنی، قادر به غیرفعال کردن ۱۰۰ درصد رتروویروسها در سلول‌های خوک شدند. این محققان گزارش کرده‌اند که خوک‌های که سلول‌های فیبروبلاست (بافت همبند) شبیه‌سازی شده‌اند، کاملا فاقد رتروویروسها هستند.

دکتر لوهان یانگ، یکی محققان این مطالعه و مدیر شرکت بیوتک ای جنیسس، گفت: “این اولین باری است که محققان گزارش می‌دهند، خوک‌ها فاقد رتروویروسها هستند. ما پروتکلی برای ویرایش ژنوم پدید آورده‌ایم که تمامی فعالیت‌های رتروویروسها را با استفاده از تکنولوژی کریسپر متوقف می‌کند.”

او در ادامه گفت: “این تحقیق نشان‌دهنده پیشرفت مهمی در رفع نگرانی‌های موجود در مورد انتقال ویروس‌های حیوان به انسان است. ”

دانشمندان ابتدا، رتروویروسهای موجود در ژنوم خوک را تشخیص دادند و ۲۵ رتروویروس را شناسایی کردند. آزمایشات نشان داد که سلول‌های خوک می‌توانند سلول‌های انسانی را به رتروویروسها آلوده کنند و سپس می‌توانند به سلول‌های دیگر هم منتقل شوند. اینکه رتروویروس ها، واقعا قادر به بیمار کردن انسان‌ها هستند، هنوز تا حد زیادی نامشخص است، اما می‌توانند خطر زیادی داشته باشند.

دیگر رتروویروسها در انسان، نقش مهمی در انواع سرطان‌ها و اختلالات خود ایمنی ایفا می‌کنند. اگرچه شواهد کمی در این مورد وجود دارد، اما گفته می‌شود که رتروویروس ها در مولتی پل اسکلروزیس و بیماری‌های عصبی حرکتی نیز نقش دارند. پروفسور یان مک کانل، محققی از دانشگاه کمبریج، گفت که این تحقیق “اولین قدم امیدوارکننده” بود.

او در ادامه گفت: “پیوند موفقیت‌آمیز بافت‌ها و اندام‌های حیوانات به انسان، یکی از اهداف پزشکی مدرن در طول ۲۰ سال اخیر بوده است. استفاده ایمن از اندام‌های خوک همچون کلیه، می‌تواند روشی برای مقابله با کمبود اهداکننده پیوند اعضا باشد.”
پاسخ
 سپاس شده توسط ⓩⓐⓗⓡⓐ ، ♡Hasti♡ ، _Lσѕт_
آگهی
#2
خوک مگه نجس نیس؟((((:
پیوند عضو از خوک به انسان یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد... 1
پیوند عضو از خوک به انسان یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد... 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان