امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تین کلاینت زیرو کلاینت مینی کامپیوتر چیست؟

#1
مینی کامپیوتر

دستگاه تین کلاینت ( thin clients ) یک رایانه کوچک به همراه نرم افزارهایی جهت شبکه ها و سیستم های رایانه ای هستند، که علاوه بر استفاده از منابع سخت افزاری کم دارای کارایی بالا و مقدار امنیت زیادی در سیستم های شبکه رایانه ای ایجاد می کند. در واقع تین کلاینت ها به شکل یک رابط عمل می کنند و به یک شبکه و سیستم مرکزی نیازمند هستند، تین کلاینت ها می توانند هم دارای سیستم عامل و یا بدون آن باشند. به این صورت که دارای یک سیستم عامل محلی بوده و یا جهت بارگذاری به یک سرور مرکزی نیازمند باشند. انواع گوناگون سیستم از جمله ویندوز، لینوکس و یونیکس را می توان روی این این سیستم ها نصب و اجرا نمود.

مزایای استفاده از تین کلاینت

سیستم تین کلاینت ها نیز مانند زیرو کلاینت ها فاقد هر گونه قطعات مکانیکی از جمله هارد، رم، دیسک و فن می باشند، بنابراین نگهداری از این سیستم ها آسان بوده و هزینه کمتری نیاز دارند. تین کلاینت ها به دلیل اندازه کوچک و حجم بسیار کم، مناسب فضاهای محدود می باشند. مقدار حرارت تولیدی این سیستم ها کم بوده بنابراین جهت مکان های صنعتی و یا محیط های با درجه حرارت بالا مناسب تر هستند.
مقدار برق مصرفی این دستگاه ها بسیار کم بوده و در مکان هایی که نیاز به تعداد زیادی سیستم رایانه ای می باشد استفاده از این دستگاه ها مقرون به صرفه تر است. از دیگر مزیت های این بخش قیمت بسیار پایین سیستم تین کلاینت نسبت به یک سیستم کامپیوتری کامل می باشد. بخش تعمیر و نگهداری این سیستم ها نیز به هزینه کمتری نیاز دارد.
تین کلاینت جهت VDI هایی که در سیستم عامل به صورت سیستم باز به شکل یک نقطه انتهایی عمل می کنند و کاربر استفاده کننده از آن به راحتی می تواند توسط پشتیبان آن سرور کنترل شود. سیستم عامل های اینن دستگاه ها به دلیل عدم ارتباط مستقیم با کاربر کمتر دچار ویروس و خرابی شده و در نسخه های لینوکس اینن سیستم هرگز دچار ویروس نخواهند شد


کاربرد دستگاه تین کلاینت

امروزه استفاده از دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دستگاه تین کلاینت در سازمان ها، ادارت دولتی، خصوصی و بسیاری از مکان های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، زیرا این دستگاه ها پشتیبانی و امنیت را آسان کرده و کنترل بهتری می توان بر روی ورودی و خروجی اطلاعات داشت. با توجه به استفاده از سیستم تین کلاینت ها با توجه به این که اطلاعات به صورت محلی ذخیره نمی شود، بنابراین نگرانی از دست رفتن اطلاعات و یا آسیب دیدن آن کمتر خواهد بود.

عدم استفاده از آنتی ویروس نیز جز یکی دیگر از مزایای استفاده از این سیستم ها می باشد. امروزه این سیستم ها در بسیاری از ادارات و سازمان ها مورد استفاده است. اما از مهم ترین مشتریان این سیستم ها می توان به بانک ها، آموزشگاه ها، سازمان هایی با شعبات متعدد، مدارس، دانشگاه ها و… نام برد. از جمله مزایای دیگر این سیستم ارتقا راحت آن توسط سرور مرکزی بدون هرگونه تغییر و یا تبدیل تین کلاینت ها می باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان