امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گورتزکا مسافر ناگهانی جام جهانی روسیه

#1
گورتزکا مسافر ناگهانی جام جهانی روسیه

روزی که مربی تیم بوخوم آلمان از لئون گورتزکا به‌عنوان بازیکنی مستعد یاد کرد که هر صد سال یک بار ظاهر می‌شوند، خیلی‌ها از او ایراد گرفتند که چرا از بازیکنی ۱۷ ساله که در ابتدای مسیر پیشرفتش قرار دارد، اینگونه تمجید کرده است. 

به گزارش "ورزش سه"، به هر حال دوران نوجوانی دورانی است که افراد خیلی سریع‌تر تحت تأثیر شرایط قرار می‌گیرند و ممکن است درک نادرستی از تعریف و تمجیدها داشته باشند و به شیوه‌ای اجتناب ناپذیر از شکوفا کردن استعدادشان باز بمانند. با این حال بعد از تماشای دو گلی که گورتزکا در هشت دقیقه ابتدایی پیروزی ۴ بر یک آلمان برابر مکزیک در نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها به ثمر رساند، شاید حالا بیشتر بتوان به مربی او در بوخوم حق داد که چرا پنج سال پیش به آن شیوه از بازیکن خوش‌‌آتیه‌اش تمجید کرد.

گورتزکا اکنون ۲۲ ساله است و دیگر آن الماس خامی که اولین بازی حرفه‌ای‌اش را ۵ سال پیش در دسته دوم فوتبال آلمان انجام داد نیست. او که سال ۲۰۱۳ به شالکه پیوست، به یکی از پرطرفدارترین بازیکنان حال حاضر فوتبال آلمان تبدیل شده است اما جام کنفدراسیون‌ها برای او عرصه‌ای جهانی بود تا به تمام دنیا نشان دهد هیاهویی که درباره او به راه افتاده به چه دلیل است.

آرسنال می‌‌خواهد او را به لندن ببرد و هموطنش یورگن کلوپ در لیورپول هم به فکر جذب بازیکنی که او را خوب می‌شناسد افتاده است. با این حال اکثر گمانه‌زنی‌ها در آلمان حکایت از آن دارد که گورتزکا یک فصل دیگر هم در شالکه خواهد ماند تا تجربه بیشتری کسب کرده و زمان بیشتری را در ترکیب اصلی سپری کند و در نهایت به بایرن مونیخ می‌رود؛ تیمی که بعد از رفتن ژابی آلونسو و جدایی اجتناب‌ناپذیر آرتورو ویدال ۳۰ ساله – کسی که سبک بازی‌‌اش انرژی زیادی می‌طلبد - در آینده‌ای نه چندان دور، از ورود یک مهره تازه نفس مانند او استقبال می‌کند.

تا پیش از جام کنفدراسیون‌ها، برنامه انتقال گورتزکا به بایرن مونیخ می‌توانست به آسانی و بدون هیچ مشکلی توسط بایرن مونیخ اجرا شود اما اکنون در شرایطی که بازی او در مسابقاتی بزرگ به چشم اهالی دنیای فوتبال آمده است، مطمئناً باواریایی‌ها برای دور کردن سایر مشتریان از پدیده فوتبال آلمان کار سختی خواهند داشت.

تمام باشگاه‌های دنیا در پی کشف بهترین بازیکن بااستعداد موجود هستند بخصوص برای خط میانی‌شان و گورتزکا هم یکی از آنها است که بخش زیادی از انتظارات یک تیم را برآورده می‌کند. دو گلی که او به مکزیک زد، دو ضربه تمام کننده زیبا بود که یکی از آنها از خارج محوطه جریمه و دیگر از زاویه‌ای بسته به ثمر رسید. علاوه بر این دو گل اما او در کل یک بازی خلاقانه ارائه کرد و زوجی موفق را در کنار یولیان دراکسلر تشکیل داد که میانه میدان را پوشش داد تا حرکات خط میانی پرکار مکزیک به جایی نرسد. با این شرایط تعجبی نداشت که گورتزکا به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد؛ بازیکنی که الان در جام کنفدراسیون‌ها سه گله است و با روحیه‌ای بالا در فینال به مصاف شیلی خواهد رفت. مهم‌تر از این اما این واقعیت است که گورتزکا با نمایش‌هایش در این مسابقات نشان داد ۱۲ ماه دیگر که ژرمن‌ها برای شرکت در جام جهانی به روسیه بازخواهند گشت، به احتمال فراوان یکی از بازیکنانی است که یوآخیم لوو او را در کنار ستاره‌های اصلی تیمش به این کشور خواهد برد.

در شرایطی که او میانه میدان را مدیریت می‌کند، دراکسلر به حملات تیم جهت می‌دهد و تیمو ورنر هم تهدیدی دایمی برای خط دفاعی رقبا است، آلمان با نهایت روحیه و اعتماد به نفس پا به فینال جام کنفدراسیون‌ها خواهد گذاشت. برای ژرمن‌ها قطعاً‌ تیم ملی شیلی حریف خطرناک‌تری نسبت به مکزیک محسوب می‌شود اما همین تیم هم که خیلی‌ها از آن به‌عنوان تیم دوم آلمان یاد می‌کنند، تا الان توانسته قدرتش را به رخ بکشد و با مهره‌هایی مانند گورتزکا نباید شانس این تیم را برای کسب عنوان قهرمانی نادیده گرفت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  سردار چگونه به ستاره لیگ روسیه تبدیل شد؟
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  سوپر لیگ روسیه تنها جام باقی مانده برای آلکنو
  فوری: بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی
  اینفانتینو: تحریم جام جهانی 2022 راه به جایی نمی‌برد
  شوک به هافبک سابق رئال مادرید؛ فوت ناگهانی برادر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان