امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی ناو تریماران ساخت چین

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی ناو تریماران ساخت چین 1

نمایشگاه های نظامی سراسر جهان به عنوان بهشتی برای شرکت های تولید کننده صنایع نظامی جهان به شمار میرود،هر ساله در گوشه کنار جهان و در این نمایشگاه ها کمپانی ها در تلاش هستند تا تولیدات خود را بازاریابی کرده و به فروش برسانند. علاوه بر این مزیت کاربری دیگر این گردهمایی ها معرفی و نشان دادن افق های آینده یک کمپانی و یک کشور نیز میتوانند باشند.
امسال در نمایشگاه دفاعی آیدکس امارات، ماکتی در بخش تجهیزات چین به نمایش درآمده بود که نشان دهنده تفکرات آینده نیروی دریایی چین نیز بود. این ماکت مربوط به یک ناوچه محافظ تریماران میباشد (تریماران به شناور های دارای سه بدنه اطلاق میشود که سه بخش از بدنه کلی شناور در آب قرار میگیرد و دو راهرو در بین این سه بدنه ایجاد میشود.این ساختار باعث پایداری شناور و ایجاد آبخور کمتر و همچنین خنثی سازی امواج کشیده شده در عقب شناور نیز میشود).صنایع کشتی سازی چین در نظر دارد این ناوچه تریماران را از سال آینده به تولید برساند. و بر اساس همین اظهار نظر این شناور خواهد توانست به سرعت ۳۵ گره دریایی(تقریبا ۶۵ کیلومتر در ساعت) دست یابد.همچینین بر اساس تصویر ماکت شناور مجهز به یک پد بزرگ بالگرد میباشد و از فضای داخلی برای نگهداری از بالگرد نیز برخوردار است. از نظر تسلیحات نیز شناور از بارگیری مجهزی برخوردار است.نیروی دریایی چین آشنایی قبلی با شناور های تریماران در بخش های شناور های شناسایی کوچک و تمرین باز یابی اژدر دارد و با ساخت این ناوچه تریماران اولین شناور سه بدنه رزمی نیروی دریایی چین خواهد بود.
یکی از مزیت های اساسی شناور های تریماران، عرشه پهناور میباشد. این عرشه پهناور این امکان را به شناور میدهد تا پذیرای هواگرد های عمود پرواز باشد و این موضوع با پایداری بیشتر این مدل از شناور ها در آب و هوای توفانی نیز تقویت خواهد شد و شناور در این صورت میتواند در دریای مواج نیز هواگرد های خود را به پرواز در آورد.ساختار بدنه تریماران باعث خنثی سازی امواج کششی ایجاد شده توسط بدنه اصلی شناور میشود و در نهایت نیروی درگ تحمیلی تا حد ممکن خنثی شده و سرعت شناور افزوده خواهد شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی ناو تریماران ساخت چین 1

بر اساس تصویر ماکت شناور از نظر تسلیحات مجهز به یک برجک توپ عرشه ۷۶ میلی متری میباشد.بعد از این توپ یک پرتابگر عمودی موشک ۱۶ یا ۳۲ تایی قرار گرفته است که به احتمال بسیار با تسلیحات پدافند هوایی کوتاه تا ومتوسط بارگیری خواهد شد.همچین هشت موشک ضد کشتی بزرگ نیز به صورت مورب قرار گرفته است. و دو سامانه دفاع نزدیک CIWS نیز در بخش میانی این شناور قرار دارد. با تمام این مسائل رعایت اصول پنهانکاری راداری در این شناور در نظر گرفته شده است.از نظر ابعاد این شناور چیزی در حدود ۱۳۹ متر طول داشته و از نظر وزن نیز چیزی در حدود ۲۵۰۰ تن خواهد بود.موضوع جالب این است که این شناور به احتمال بسیار اولین شناور چین با سیستم پیشران یکپارچه الکتریکی خواهد بود و نیروی الکتریکی تولید شده سه پیشرانه جت آبی شناور را به حرکت در خواهد آورد.(سیستمی شبیه به ناوشکن زاموالت آمریکا).اما برای مقایسه هم میتوان این شناور را با شناور های گشت ساحلی کلاس ایندپندنس آمریکا مقایسه کرد.شناور تریماران ساحلی آمریکایی با سرعت ۵۰ گره دریایی نسبت به نمونه چینی سریع تر است و توانایی پشتیبانی و کاربری بهتری برای نیروهای مخصوص نیروی دریایی آمریکا دارد.اما از نظر تسلیحاتی،تجهیزات کمتری حمل میکند.
البته این تجربه اول چین در طراحی شناور های تریماران نیست و شناور جستجو و نجات سریع وسیر بر اساس طراحی تریماران قبلا معرفی شده بوده است. البته این شناور هم میتوان گفت برداشت آزادی از ACV Triton است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی ناو تریماران ساخت چین 1

البته با در نظر گرفتن وظایف دو شناور میتوان به اهداف طراحی و نوع پیکربندی تسلیحاتی آنها پی برد.شناور تریماران آمریکایی با توجه به نوع گشتی ساحلی بودن که یک کلاس قبل از ناوچه میباشد.نیاز به تسلیحات کمتری خواهد داشت. و برعکس نیاز به سرعت نیز افزوده خواهد شد. اما در شناور چینی با توجه به ماموریت محافظتی یک ناوچه نیاز به سلاح بیشتری نیز خواهد بود.پس با توجه به این مسائل در شناور آمریکایی تاکید بیشتر بر انعطاف پذیری و سرعت است و در نمونه چینی برعکس خواهد بود و تاکید بر سلاح بیشتر و سرعت و انعطاف متوسط خواهد بود.البته باید در نظر گرفت این یک مقایسه بین دو تریماران است و در مقایسه بین تریماران چینی با یک نمونه ناوچه مرسوم شناور چینی بسیار تیز و سریع نشان خواهد داد.
در صورتی که چین این شناور تریماران را به تولید برساند، این شناور سرعت و سلاح زیاد و توانایی عملیات در مناطق ساحلی را به صورت یکجا در منطقه شرق و دریای چین جنوبی را برای نیروی دریایی چین به ارمغان خواهد آورد. در عمل میتوان گفت این تریماران تکمیل کننده شناور های سبک پنهانکار موشک انداز تایپ ۲۲ و کوروت های تایپ ۵۶ خواهد بود و در میدان عمل پوشش هوایی مفید و نیاز به هلیکوپتر شناور های ذکر شده را فراهم خواهد کرد.با توجه به توانایی های این شناور میتوان ماموریت های گوناگونی را برای آن در نظر گرفت. اما باید صبر کرد و دید که بعد از سال ۲۰۱۸ نیروی دریایی چین چه انتظاری از این شناور خواهد داشت.

شناور HMS Triton که بعد از انتقال از انگلیس به استرالیا با نام ACV Triton در نقش گشت ساحلی در سواحل شمالی استرالیا خدمت میکند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆMÆշЇÑζ ، Son of anarchy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  _سه مدل جنگنده ساخت آمریکا در دهه 1940-[نورثروپ]
  -هواگرد های آزمایشی ساخت آمریکا 2010-2019-
  -سه مدل هواگرد تهاجمی ساخت شرکت بِل در دهه 1970-
  -چند مدل هواگرد آزمایشی ساخت آمریکا از 1940 تا 1949-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  چند مدل جنگنده ساخت شرکت آویا
  |||سه مدل هواپیما گشت و نظارتی ساخت بریتانیا|||
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  ساخت تفنگ های سه بعدی در خانه!!
  آسوشیتدپرس خبر داد: ساخت و ساز گسترده در تاسیسات هسته‌ای محرمانه رژیم صهیونیستی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان