امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تور دبی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی
امارات متحده عربی در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان واقع است. با عربستان سعودی و مسلمان نشین عمان هم مرز است و خط ساحلی با دریای عمان و خلیج فارس دارد. کشور از هفت امیرنشین تشکیل شده است. ابوظبی، عجمان دوبی، فجیر، رأس الخیمه، شارجه و امالقوین.

ابوظبی بزرگترین امیرنشین است و بیش از ۸۰ درصد کشور را به خود اختصاص داده است. امیرنشین دوبی با مساحت ۳۸۸۵ کیلومتر مربع دومین امیرنشین است. ساحل آن با ساحل مرجانی و بیش از ۲۰۰ جزیره می باشد که بیشتر آنها غیرمسکونی هستند. درون کشور به وسیله سبخا (سطوح نمکی) می باشند. (حجر، معنی عربی صخره است) با قرار گرفتن در مجاورت خلیج عمان در میان کشور تشکیل یک ستون فقرات می دهند که از مؤسسه ام پنینسولا در شمال، از طریق شرق امارات متحده و تا عمان می باشد. بالاترین نقطه جبل عبید با ارتفاع ۱۵۶۷ متر است. ربع الخالی یاربع تهی بخش بزرگی از جنوب کشور را اشغال می کند. به طور مشترک بین امارات، عربستان، عمان و یمن بزرگترین صحرای جهان قرار دارد که مساحتی حدود فرانسه، بلژیک و هلند پوشانده است. ربع الخالی شامل صحرای خشک و سرد، صخرههای نمکی، واحدهای پراکنده و تلماسههای دیدنی که به ارتفاع بیش از ۳۰۰متر میرسند. گرچه امیرنشین دبی به دلیل شهر مدرن و توسعه سریعش شناخته شده است ولی بازدید گنندگان چشم اندازهای زیبایی از صحرا و کوهستان را نیز خواهند یافت.
تاریخچه دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی
خلیج فارس مقر مهم تجاری است که به سلسله سومر در ۳هزار سال پیش از میلاد باز میگردد. سومر در مساحتی بین رودهای دجله و فرات در عراق کنونی واقع شده بود که این باور وجود دارد محل پیدایش تمدن نوین است. این سلسله عظیم مرکز بود ولی در نقاط تجاری در سراسر خلیج فارس و احتمالا دورتر از آن کنترل نداشته است. دیره/ دوبی یکی از آن مناطق کلیدی بوده لنگرگاهی امن قبل از ورود به تنگه هرمز و دریای آزاد بوده است.
پیشرفت اسلام
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی
وجود توسعه دوبی به واسطه نزدیکی با ورود و توسعه اسلام در منطقه خاورمیانه داشته است. اسلام در روزگار نو در قرن هفتم بعد از میلاد در عربستان سعودی با انقلابات قرآن که توسط حضرت محمد (ص) دریافت می شد آغاز شد. فتوحات نظامی خاورمیانه و شمال آفریقا، امپراتوری عرب را وادار ساخت تعالیم اسلام را از مکه و مدینه به قبایل بدوی محلی منتشر کند. پس از اینکه امپراتوری عربی به ترک ها، مغول ها، عثمانی ها رسید هر یک نشانه خود را بر فرهنگ محلی به جا گذاشت و همگی از اسلام دفاع کردند.
ایالات تروشال (نام قبلی امارات)
پس از سقوط امپراتوری اسلامی، دو کشور بریتانیا و پرتغال به منطقه علاقه مند شدند که به واسطه موقعیت استراتژیک آن در بین هند و اروپا و به دلیل فرصت کنترل فعالیت های دزدان اروپایی بود که «دزدان دریایی ساحلی» نامیده شدند. در سال ۱۸۲۰ بریتانیا دزدان دریایی را شکست داد و یک معاهده کلی میان رهبران محلی انجام شد و دزدی دریایی را تقبیح نمودند. سالیان بعد شاهد تعدادی از آتش بس های دریایی با دوبی و سایر امارات بود که حفاظت بریتانیا در سال ؟؟۱۹۸۲؟ پذیرفتند. در اروپا این ناحیه به عنوان ساحل آتش بس (یا ایالات آتش بس) نامیده می شد که این نام تا عزیمت بریتانیا در ۱۹۷۱ باقی ماند.
رشد تجاری
در اواخر دهه 1800 شیخ مکتوم بن حاشر آل مکتوم فرمانداری دوبی امتیازات مالیاتی را به تجار خارجی اعطا نمود که بسیاری از ایران و شارجه به دوبی تغییر موضع دادند. تا ۱۹۰۳ یک خط کشتیرانی بریتانیا استفاده از دوبی بعنوان بندر اصلی فراخوان در منطقه را ترغیب نمود و به تجارت ارتباط مستقیم با هند شرقی و سایر بنادر مهم تجاری منطقه را اعطا کرد. اهمیت دوبی به عنوان یک قطب تجاری توسط شیخ رشید ابن سعید المکتوم ارتقای بیشتری یافت که پدر امیر فعلی دوبی بود که یک لایروبی شود. بنابراین امکان دسترسی شناورهای بزرگ تر را فراهم ساخت. در دبی واردات و صادرات مجدد کالا تخصصی شد که عمدتا صادرات طلا به هندوستان و تجارت اساسی پیشرفت ارزشمند این امیرنشین گردید.
استقلال
و در سال ۱۹۶۸ بریتانیا عقب نشینی خود را از منطقه اعلام کرد و مبادرت به ایجاد یک دولت شامل بحرین، قطر و ساحل آتش بس نمودند. شیوخ حاکم به خصوص شیوخ دوبی و ابوظبی تشخیص دادند که به وسیله اتحاد نیروها در منطقه خاورمیانه قوی تر خواهند شد. هنگامی که قطر و بحرین تصمیم به استقلال گرفتند مذاکرات افول کرد. با این حال ایالت تروشال به تشکیل یک ائتلاف متحد ماند و در سال ۱۹۷۱ فدراسیون امارات متحده عربی متولد شد.
تشکیل امارات متحده عربی دولت جدید از امارات ابوظبی، دوبی، عجمان، فجیره، شارجه، ام الکوین و در 1962 رأس الخیمه تشکیل شده بود. ( ۳ امیرنشین با نام شهر اصلی آن نامگذاری شد) تحت این توافق امیرنشین تا حدی خودمختاری خود را حفظ می کرد که ابوظبی و دوبی بیشترین توان اولیه را به فدراسیون اعطا کردند. رهبران فدراسیون جدید امیر ابوظبی را انتخاب کردند که رئیس آن باشد. عالیجناب زاید بن سلطان آل نهیان که موقعیت او تا دوم نوامبر سال ۲۰۰۴ باقی بود. فرزند ارشد او عالیجناب شیخ خلیفه ابن زائد آل نهیان جهت ریاست انتخاب شد. علی رغم اتحاد هفت امیرنشین مناقشات مرزی موجب مسائل اندکی شد. در سال ۱۹۷۶ در پایان اولین دوره ریاست جمهوری شیخ زاید تهدید کرد که اگر سایر امیران حدود مرزی را رعایت نکند، استفاء دهد. این تهدید راهی مؤثر جهت تضمین اتحادبود. با وجود این میزان استقلال هر امیرنشین مرکزی کاملاً تعیین شد.
اکتشاف نفت
تشکیل امارات متحده عربی پس از کشف منابع عظیم نفتی در ابوظبی در سال ۱۹۵۸ بود. (ابوظبی ۱۰ درصد منابع نفتی شناخته شده جهان را داراست) این اکتشاف به طور شگرفی امارات را متحول کرد. در سال ۱۹۶۶ که اکنون مرکز تجاری نسبتا ثروتمندی است، نیز نفت اکتشاف نمود.
حاکم آن زمان دوبی، شیخ رشید بن سعید آل مکتوم تضمین نمود که منابع نفتی امارات جهت توسعه زیرساخت اقتصادی و اجتماعی صرف شوند که اساس جامعه مدرن فعلی است. کار او از طریق حکومت پسرش و قائم مقام شیخ مکتوم بن رشید آل مکتوم و به وسیله حاکم فعلی شیخ محمدبن رشید آل مکتوم ادامه یافت.
منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی


پاسخ
آگهی
#2
معمولا با تمام شدن سال تحصیلی و آغاز تعطیلات تابستانی، خانواده ها برای سفر و گذراندن تعطیلات تابستانی تصمیم می گیرند. که این تصمیم گیری غالبا با توجه به گزینه هایی مانند بودجه، نوع سفر و همینطور سفر داخلی و خارجی انجام می شود.

شاید یکی از گزینه هایی که همیشه خانواده ها را برای سفرشان دچار تردید می کند، انتخاب بین دبی و کیش است. اینکه به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کیش سفر کنند و یا به دبی سفر کنند و کدام بهتر است؟!
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی 1
تور دبی 1

بیایید با هم کمی به مقایسه این 2 شهر زیبا با سواحل خلیج فارس بپردازیم. و ببینیم در آخر تمایل دارید به کدام شهر سفر کنید. کیش یا دبی؟
از چند نظر میتوان این 2 منطقه توریستی را با هم مقایسه کنیم.
  • وسعت و مساحت
  • موقعیت جغرافیایی
  • آب و هوا
  • جاهای دیدنی
  • مراکز تفریحی
جزیره کیش با مساحت  بیش از 91 کیلومتر مربع به شکل کمان در خلیج فارس قرار دارد. نام قدیم کیش قیس بوده است . این جزیره یکی از توریستی ترین مناطق ایران است و سالانه بیش از یک میلیون گردشگر به جزیره کیش سفر می کنند.
دبی بزرگترین شهر امارات با مساحت بیش از 4 هزار کیلومتر مربع در جنوب ایران و با ساحل خلیج فارس قرار دارد. نام دوبی همان دو پی ایرانی است که به معنای 2 قسمت است که منظور قرار گرفتن دبی در 2 طرف خور است. دبی یک شهر توریستی جهانی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دبی گران قیمت ترین شهر خاورمیانه و 22 مین شهر گران قیمت جهان است.
تور دبی 1

آب و هوای دبی بسیار گرم و خشک می‌باشد. هوای دبی در تابستان گرم و خشک و پر باد است و بهترین گزینه برای گردش شب هاست که هوا بهتر است. در زمستان هوا بهتر است. در مقایسه باید بگوییم آب و هوای کیش گرم و مرطوب بوده و در ماه های زمستان بارندگی وجود دارد. بنابراین در حالت کلی آب و هوای کیش برای تفریح و گردش بهتر است.
دبی یکی از مدرنترین و شلوغ ترین شهرهای دنیا است و همانطور که گفتیم یکی از گرانترین شهرهای جهان است. دبی با آسمان خراش های سر به فلک کشیده و مراکز خرید بزرگ توجه هر گردشگری را بخود جلب می کند، اما اگر بخواهیم دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دیدنی های دبی را در نظر بگیریم میتوانیم به سواحل و جاهای دیدنی و موزه های دبی این شهر اشاره کنیم. کیش هم جزیره ای آرام و به دور از هم همه های موجود در دبی است که دیدنی های زیبایی مانند سواحل بی نظیر خلیج فارس ، شهر زیر زمینی کاریز، دلفیناریوم و باغ پرندگان است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی 1

تفریح در دبی پر هزینه تر از تفریح در کیش است، هر چند تفریحات و مراکز تفریحی که در هر 2 منطقه هست تقریبا مشابه هستند. مراکز تفریحی دبی شامل پارک ها و پارک های آبی و غواصی و تفریحات آبی و تور سافاری، تورهلیکوپتر، تور شهرگردی و … است.
تور دبی 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تفریحات کیش هم شامل تفریحات مدرن آبی، غواصی، تور سافاری و پارک آبی هستند که همگی فرصتی برای تفریح و خوش گذراندن گردشگران فراهم می کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی 1
از دیگر موضوعاتی که هم در کیش وجود دارد و هم در دبی، فستیوال خرید است. جشنواره تابستانی کیش در تمام تابستان جریان دارد و جشنواره های شادی و تخفیفات خرید برای گردشگران در نظر گرفته می شود. در دبی هم فستیوال خرید تابستان و فستیوال خرید زمستان وجود دارد. در این فستیوال های خرید دبی و کیش برندهای مختلف برای اجناس و کالاهای خود درصدی تخفیف در نظر می گیرند.
اگر بخواهیم هزینه سفر را مقایسه می کنیم. باید به هزینه بلیط و هزینه هتل اشاره کنیم البته نباید از هزینه ویزای دبی هم غاقل شوید. هزینه بلیط هواپیمای کیش، اگر بتوانید بلیط چارتری تهیه کنید بسیار ارزان تمام می شود اما بلیط دبی در ارزانترین حالت ممکن است چند برابر هزینه بلیط کیش باشد.
قیمت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هتل های دبی کمی بیشتر از هتل های کیش است و از نظر خدماتی که به مسافران خود ارائه می دهند تقریبا یکسان است.
تور دبی 1
خوب نهایتا باید نتیجه گیری کنیم که کجا را برای سفرمان انتخاب کنیم. تقریبا از هر گردشگری که به این 2 شهر سفر کرده بپرسید کدام را برای سفر دوباره ترجیح می دهد، به کیش اشاره می کند و با اینکه به مدرن بود دبی اذعان می کنند ولی زیبایی و آرامش کیش را به شلوغی دبی ترجیح می دهند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی 1
مسلما امکانات رفاهی و تفریحی دبی بخاطر پیشرفت این منطقه از کیش بیشتر است ولی با اندکی تامل می بینیم که در سال های اخیر کیش بسیاری از امکانات رفاهی مشابه را برای گردشگران فراهم کرده است. و امید آن می رود که به زودی بتوانیم با حمایت گردشگران شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم. به هر حال چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور ترکیه - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور دبی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تور کیش
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان