امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برای بهروری شرکت به کارکنان اهمیت دهید

#1
كلیه كاركنان باید ضمن استفاده از تواناییهای شخصی خود، با تشكل در گروههای كاری، نظرات و پیشنهـــادات سازنده ای را در ارتبـــاط با كاهش ضایعات و افزایش بهره وری ارائه كنند. در این رابطـــه می توان به ایجاد و اجرای نظام پیشنهادات و تشكیل گروههای كوچك كاری، نظیر گروههای كنترل كیفــی، گروه كاهش ضایعات، گروه افزایش بهره وری و گروههای حل مشكل كه متناسب با شرایط خاص سازمان باشد اشاره كرد. در كارهای گروهی علاوه بر غنای نظریات و عقاید ایجاد شده با تعامل گروهی، احتمال زیادی وجود دارد كه تصمیمات گروه به عمل منجر شود. زیرا این اعضای گروه بوده اند كه راهبردهــــای موردنظر را ایجاد و تصویب كرده اند. هرچه گروهها موثرتر و تعدادشان بیشتـــــر باشد، كار با كارآیی بیشتری انجام می شود، چون افراد بیشتری برای سرنوشت خود مسئولیت تقبل كرده اند. در كارگروهی سازمان در مواجهه با چالش در رقابت، از تعدد عقاید و نظریات بهره می برد و تك تك اعضای گروه نصیب بیشتری از آن می برند. اینكه عقاید و نظریات افراد را دیگر اعضای گروه می شنوند و مــی پذیرند، اعتماد به نفس آنان را تقویت می كند. مهمتر از همه، فرد از تنهایی خود خارج می شود. یكی دیگر از راههای كاهش ضایعات نوسازی و توسعه فناوری است. هرگونه توسعه تكنولوژیك مستلزم افزایش مهارت كاركنان است كه می بایست به همراه سایر زمینه های موردنیاز مربوط به تغییرات تكنولوژیك به مورداجرا درآید. فناوری های جدید بر روی ساختار سازمانی، مهارتها، روابط كاركنان و مشاغل تاثیر خواهدگذاشت. لذا كلیه موارد فوق و سایر زمینه های مرتبط با آنها می بایست موردتجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته و اصلاحات یا تغییرات لازم جهت استفاده بهینه از آنها داده شود. البته می توانید از مشاوران هم کمک بگیرید بهتریندیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Hک رشد کیست؟مشاور و استراتژیستهای رشد کسب و کار یا اصطلاحاً هکر رشد “Growth Hacker” ها به شیوه های خاص و پیشرفته و بر اساس الگوهای داده محور، رشد یک کسب و کار را افزایش میدهند
ایجاد تعهد در كاركنان
یك كارمند متعهد برای سازمان فوق العاده ارزشمند است. او می تواند با انجام به موقع كارهــا و حس مسئولیت در افزایش تولید و بهره وری موثر باشد. لذا سعی كنید كارمندان متعهــدی برای سازمان تربیت كنید. مدیران می توانند با برآورده كردن نیازهای اساسی كاركنان، برقراری اعتماد متقابل میان خود و آنها و ایجاد یك فرهنگ عاری از سرزنش، آنها را نسبت به سازمان متعهد كنند. تا زمانی كه نیازهای روحی و روانی كاركنان برآورده نشود هرگز به طور كامل نسبت به سازمان احساس تعهد نخواهند كرد. تنها متعهد ساختن كاركنان به سازمان كافی نیست بلكه باید تعهد آنها را به سازمان همواره حفظ كرد. یكی ازموثرترین راههای حفظ تعهد در كاركنان و نگه داشتن آنها درسازمان، غنی سازی شغل و افزایش انگیزه در آنان است. قدردانی از افراد به خاطر عملكرد برترشان انگیزه ای است در حفظ تعهد كاركنان و ایجاد رضایت شغلی در آنان. استفاده از محركهای مالی نظیر افزایش حقوق (مزایا)، پرداختهای موردی تشویقی و غیره برای عملكردهای استثنایی و دارای بهره وری بالای كاركنان از لحاظ حفظ تعهد كاركنان حائزاهمیت است. لازم به توضیح است كه هرگز ارزش و تاثیر عمیق استفاده از اصطلاحات ساده متشكرم، دستتان درد نكندو... در مقابل انجام كارهای ساده را دست كم نگیرید زیرا این كارها سبب ایجاد تعهد در كاركنـــــان و به دنبال آن افزایش فعالیت و بهره وری در آنها می گردد.
توجه به كاركنان
تجربه نشان داده است كه یك سازمان فقط با اتكا به كاركنان خود می تواند موفق باشد. از این رو سازمانهای نیك اندیش همواره بر بهبود مستمر كیفیت كاری كاركنان خود توجه خاصی می كنند و این الگوی رفتاری در مدیران سازمانها، كاهش ضایعات و بهبود كیفیت محصول را به همراه دارد كه نتیجه نهایی آن نیز افزایش بهره وری است.
دادن مشــــاغل جدید یا بهتر به افراد نشان دهنده آن است كه شما برای موفقیتهای آنان ارزش قائل هستید. این كار شما آنها را به كسب موفقیتهای بیشتر تشویق می كند. یكی از روشهای ساده و اثربخش برای ارتقای كاركنان با توجه به دو سوال مهم زیر اعمال می شود: اول آنكه آیا آنها توانایی لازم برای انجام كار را دارند؟ دوم اینكه آیا آنها انگیزه لازم برای انجام كار را دارند؟ تنها كارمندی كه هم از انگیزه و هم از توانایی لازم برخوردار باشد می تواند بهره وری شركت را افزایش دهد. ولی اگر فردی بدون استحقاق لازم ارتقاءیافته باشد علاوه بر اینكه باعث رنجش خاطر و نارضایتی سایر كاركنان شایسته تر می شود، خود نیز احساس ناامنی كرده و دائماً در دلهره به سر خواهد برد كه همه این موارد باعث فعالیت كمتر و كاهش بهره وری خواهدشد.
بعضی از مدیران نیازهای تولید را به سایر نیازهای سازمانی مقدم می شمارند و برعكس عـــده ای دیگر به افراد بیش از تولید اهمیت می دهند. هر دو سبك مذكور اشتباه است. تغییر یا به كارگیری شیوه ای جدید زمانی اثربخش خواهدبود كه هر دو گروه به یك اندازه موردتوجه قرار گیرند. توجه به كاركنان به عنوان انسان و ابراز علاقه نسبت به رفاه، سلامتی، امیال و آرزوهای آنان، موجب عملكـــرد بهتر آنها شده و سبب می شود كه بهره وری افزایش یابداستفاده از استعدادها
تشخیص و استفاده از استعدادهای فردی افراد یكی از سازنده ترین و ارضاكننده ترین كارهای یك مدیر است. كه می تواند به شكل ابزاری قوی در راه افزایش بهره وری به كارگرفته شود. در سازمانها بویژه سازمانهای بزرگ، اغلب اوقات استعدادهای فردی به طور كامل موردبهره برداری كامل قرار نمی گیرند و گاهی اوقات كاملاً ناشناخته باقی می مانند. یعنی استعدادهای بالقوه در راستای افزایش بهره وری به كارگرفته نمی شوند كه خود یك نوع فرصت از دست رفته افزایش بهره وری محسوب می شود. بنابراین، لازم است مدیران سعی كنند توانمندیهایی را كه به طوركامل مورداستفاده قرار نگرفته اند كشف و راههای بهتری برای استفاده بیشتر از آنها در راستای افزایش بهره وری پیدا كنند.
انگیزه
مسلماً پول تنها عامل انگیزش افراد نیست. اما اگر حقوق افراد خیلی نازل باشد باعث از بین رفتن انگیزه آنها می شود. درنتیجه پاداش مالی همچنان به صورت یك انگیزش قوی برای آنها باقی می ماند. از این رو، سعی كنید از پاداشهای تشویقی به عنوان راهی برای سهیم كـــــردن كاركنان در موفقیتهای سازمان و بهره وری حاصل از آن استفاده كنید نه به عنوان عامل ایجاد انگیزه. به عبارتی برای كاركنان تفهیم شود در بهـــــره وری كاری كه انجام می دهند سهیم اند. بزرگترین ایجاد عامل انگیزه در افراد این است كه به آنها نشان داده شود به نحوی در مالكیت سازمان شریك هستند. و این همان سهیم كردن كارگران در بهره وری حاصل از كارشان است كه به نوبه خود موجب افزایش بهره وری می گردد. ازطرفی پاداشهای پرداختی یا سهیم كردن كارگران در بهره وری كارشان باید عادلانه باشد، در غیراین صورت ممكن است نتیجه عكس بدهد. به عبارتی ساده باید گفت ثمرات و مزایای حاصل از بهره وری باید به طور عادلانه بین مدیریت و كارگران تقسیم شود. بهره وری بسیار بالای افراد بیش از پرداختهای اضافی به آنها ارزش دارد. ولی همه افراد پاداش عادلانه را دوست دارند. افراد مایلند پاداشی كه دریافت می كنند متناسب با تلاش آنها باشد. در این صورت آنها تعهد بیشتری نسبت به شیوه های جدید كار از خود نشان خواهند داد. درغیر این صورت، آنها در مقابل پرداختهای ناعادلانه و افكار شما مقاومت نشان خواهند داد و ممكن است این مقاومت به صورت منفعل بوده و موجب كاهش بهره وری گردد. اگر بـــه افراد احتیاج داشته باشید ولی نمی توانید آنها را پیدا كنید، اگر آنها در جلسات حضور پیدا نمی كنند و در صورت حاضر بودن در بحثها مشاركت نمی كنند، اگر از انتقال اطلاعات خودداری می كنند، اگر پیغامها را به تأخیر می اندازند یا آنها را بلوكه می كنند، یا چنانچــــه به ظاهر از ایده های شما حمایت می كنند ولی درعمل جلو آن را می گیرند، در آن صورت باید نسبت به وجود مقاومت منفعل ظنین باشید. با هدف ایجاد انگیزه در كاركنان و رضایتمندی بیشتر آنها از كارشان، عملكردشان را ارزیابی كنید. بنابراین، به قدردانی از موفقیتهای افراد و مهارتهای منحصر به فرد آنان اهمیت بدهید و آنها را درخصوص شیوه های بهبود عملكـــــردشان در راستای افزایش بهره وری راهنمایی كنید. به جای انتقاد بیش از حد و مقصر قلمدادكردن افراد، سعی كنید به آنها پیشنهادهای سازنده بدهید زیرا در این صورت درجه پذیرش آنها بالارفته و موجب افزایش فعالیت درنتیجه افزایش بهــره وری می گردد.
توجه به تغییر
تغییر برای سازمانها راهی برای افزایش بهره وری و حفظ توان رقابتی آنهاست. بنابراین، می توان گفت جهت رشد سازمانها، تغییر امری اجتناب ناپذیر است و افراد سازمانی باید با روند تغییرات سازگاری داشته باشند. این سازگاری می تواند ازطریق فراگیری مهارتهای جدید حاصل شود. در بسیاری از موارد ممكن است یادگیری تغییر، خود یك تغییر عمده محسوب شود، در این صورت یكی از بهترین روشهای ایجاد شیوه كار و تفكر جدید و سازگار، تشكیل یك «سازمان یادگیرنده» است. سازمان یادگیرنده، سازمانی است كه در آن شیوه تفكر تغییر - گرا برای همه افراد به یك عادت تبدیل می شود. به همین علت تغییر همواره در حال رخ دادن است و كلیه فرایندها و سیستم ها به طور طبیعی در معرض بازنگری مستمر قرار می گیرند. این نوع رویكرد، توسعه سازمان را تسهیل می كند و این اطمینان را به وجود می آورد كه در مواقع اضطراری، سازمان آمادگی كامل برای مدیریت بحران را دارد. اما برای اثربخش تر شدن تغییرات عمده، لازم است این نوع تغییرات به همه افراد و همه موارد تسری داده شوند. امروزه تغییر مهمترین عامل موثر در مدیریت كسب و كار موفق است. سازمانها و افراد شاغل در آنها باید نگرش مثبتی نسبت به مسئله تغییر داشته باشند، تا از این طریق توان رقابتی خود در بازارهای تهاجمی امروزی را حفظ كنند. بی توجهی به یك روند درحال تغییر ممكن است بسیار پرهزینه باشد. تغییر برای سازمانها راهی برای رشد افزایش بهره وری و حفظ توان رقابتی است. درمورد افراد فرصتهای به وجود آمده در اثر تغییر، موجب غنی سازی زندگی شغلی و خصوصی آنها می شود. انسانها باید به نحوی خود را با تغییر هماهنگ كنند، چرا كه در غیر این صورت بهره وری آنها كاهش یافته و توان رقابتی خود را از دست خواهند داد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چه کنیم تا شرکت مان همواره سیر صعودی رشد داشته باشد؟
  تبلیغات راهی برای افزایش درامد شرکت های بازار
  اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن
  توصیه هایی برای صاحبان دسته چک برای امنیت بیشتر
  تغییر کسب‌وکار با تغییر طرز فکر کارکنان
  پیشنهاد برای افزایش یارانه کارکنان دولت و کارگران
  آیا شرکت اپل از کل اقتصاد ایران بزرگتر است؟
  ثبت شرکت در مناطق آزاد
  تعریف شرکت تضامنی
  توضیحات مدیرعامل شرکت راه آهن درباره قیمت بلیت قطار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان