امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مصاحبه نوروزی گروه 25بند

#1
مصاحبه نوروزی گروه 25بند 1


مصاحبه نوروزی گروه 25بند  




مصاحبه نوروزی گروه 25 بند با رادیو فردا


25بند» را تشکیل داده‌اند. این دو هنرمند اهل مشهد فعالیت خود را از ایران آغاز کردند و بعد مقیم شهر لس انجلس شدند. مصاحبه نوروزی بخش موسیقی رادیو فردا با 25 بند حول محور انتشار آلبوم جدید می‌گردد که به سادگی «چهار» نام گرفته است.

زوج هنری موسیقی پاپ و هیپ هاپ، تامین و ایدل، حدود هفت سال است که گروه دو نفره «توئنتی فایو بند» را تشکیل داده‌اند. این دو هنرمند اهل مشهد فعالیت خود را از ایران آغاز کردند و بعد مقیم شهر لس انجلس شدند. مصاحبه نوروزی بخش موسیقی رادیو فردا با «25 بند» حول محور انتشار آلبوم جدید می‌گردد که به سادگی «چهار» نام گرفته است.

تامین: سلام عرض می‌کنم و تبریک می گویم سال نو را به شما و شنوندگان عزیزمان. بعد یک سال دوباره در خدمتتان هستیم. خیلی سال پرکاری هم داشتیم. الآن ایدل جان هم بیاید سلام و علیک و چاق سلامتی کند و…

ایدل: سلام می‌کنم به شنوندگان خوب رادیویتان و تبریک می‌گویم سال نو را به همه عزیزان. واقعاً برای ما سال پرکار و خوبی بود. سال گذشته برای ما چندین ویدیو و آلبوم و اکتیویتی‌های [فعالیت‌های] زیادی داشت و برنامه‌هایی که رفتیم. در خدمت شما هستیم با شما و شنونده‌های خوبتان.

سال پیش رو در طالع‌بینی چینی سال خروس است و هنرمندان پرکار ایدل و تامین این سمبل را به سختکوشی و سحرخیزی تعبیر می‌کنند.

تامین: کار و تلاش بیشتر. صبح زود باید پاشویم و واقعاً باور کنید که ما برای این کار که ارائه می‌دهیم کارهایمان را خودمان انجام می‌‌دهیم. یعنی موزیک ویدیوهایمان را خودمان می‌سازیم. یعنی بیشتر کارهایش و سنگینی‌اش روی شانه‌های خودمان است. فکر می‌کنم امسال هم تلاش بیشتر داشته باشیم. صبح زودتر پا بشویم و تقریباً روزی ۱۴ ساعت کار ‌کنیم که این چرخ‌ها بچرخد و موزیک ویدیوها و آلبوم بیاید بیرون. برای همین آلبومی که امسال دادیم بیرون هجده نفر از هنرمندان خیلی نازنین داخل و خارج کشور شبانه روز با ما همکاری کردند. بعضی شب‌ها واقعاً بیش از سه چهار ساعت نخوابیده‌ایم. فکر کنم امسال باید صبح زودتر هم بیدار شویم. سال خروس هم هست!

ایدل: در سال خروس باید بقیه را هم بیدار کنیم. به خاطر اینکه هم باید خودمان بیدار شویم و هم وظیفه خروس این است که همه را بیدار کند. سعی می‌کنیم بقیه را هم به این انرژی و اکتیو [فعال] بودن در سال تازه دعوت کنیم.

شاید در نگاه اول به نظر بیاید که فعالیت در زمینه موسیقی به خصوص اگر استعداد کافی وجود داشته باشد کار آسانی است. اما تجربه اعضای 25 بند خلاف این تصور را ثابت می‌کند.

تامین: واقعاً از پشت این چهارگوش تلویزیون و رادیو، چون همه‌اش لذت بخش است، آن تلاش و زحمت دیده نمی‌شود. به نظر من یکی از سخت‌ترین شغل‌ها خوانندگی است. البته ما تنها خواننده نیستیم. ما کارگردانی هم می‌کنیم. آهنگسازی هم می‌کنیم. یعنی کار پروداکشن [تهیه‌کنندگی] انجام می‌دهیم. ولی واقعاً کار خیلی خیلی سختی است. خیلی زمان‌بر است. تازه علاوه بر این که باید خیلی انرژی رویش بگذاریم باید خلاقیت هم داشته باشیم. یک کاری نیست که شما از صبح مثلاً کاری را انجام می‌دهی و بالأخره می‌دانی چه کار باید بکنی. ولی ما در این کار دائماً در حال خلق کردن هستیم. متولد کردنیم. و این انرژی بیشتر و آرامش خیال و راحتی می‌خواهد. یعنی آدم باید خودش در در وضعیتی قرار دهد که بتواند به آن خلاقیت برسد و آن را بتواند انجام دهد. خوب، فکر می‌‌کنم اینجا پشت صحنه‌ها را هم دوستان بببیند و بشنوند فکر نکنم خوانندگی برایشان کار راحتی باشد.


مصاحبه نوروزی گروه 25بند 1


انتخاب عدد ۴ برای آلبوم جدید تنها به دلیل ترتیب انتشارش بعد از سه آلبوم قبلی گروه نیست، بلکه فلسفه عمیق‌تری دارد:

تامین: معمولاً وقتی غذا هم که می‌خواهی بخوری اول آن ته‌دیگ را می‌خوری و بعد می‌رسی سر غذا. مثلاً آلبوم را که آدم نگاه می‌کند اگر اسم یکی از تراک‌های آن آلبوم نام آلبوم باشد معمولاً همه اول می‌روند سراغ آن تراک. مثلا این آلبوم که اسمش این بود ببینیم این آهنگش که اسمش روی آلبوم است چه آهنگی است. ولی ما تصمیم گرفتیم که این ته‌دیگه را ندهیم!

ایدل: این تبعیض را بین بچه‌ها نگذاریم.

تامین: چون برای همه شان زحمت شبانه روزی و هزاران ساعت کار شده است. حالا صدها ساعت. یعنی چند سال است این آهنگ‌ها به جایی رسیده‌اند که متولد بشوند. اینطوری بود که گفتیم اسم آلبوم را بگذاریم ۴ تا همه را بشنوند و تصمیم بگیرند ببینند با کدام آهنگ بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

ایدل: حالا سعی می‌کنیم برای آلبوم‌های آینده هم اگر عدد هم نه، اسم‌های متفاوتی بگذاریم تا خود دوستان گوش کنند و ببینند هرکس کدام آهنگ را برای خودش برمی‌دارد و می‌شود فیوریت [مورد علاقه].

 


اکثر ترانه‌های ایدل و تمین مضمونی سرخوشانه و شاد دارند. اما در آلبوم جدید هم مثل مجموعه‌های قبلی یکی دو ترانه هست که از این حال و هوا فاصله می‌گیرند و فضای متفاوتی دارند. مثل «فندک» و «آینده تاریک».

تامین: کل آهنگ «فندک» دور این می‌چرخد که تا زمانی که از تنهایی‌ام دست نکشم امیدی نیست که بخواهم تغییراتی در زندگیم بدهم. شعرهایی که می‌خوانیم اگر یک مقدار نسبت به حال وهوای آهنگ‌های دیگر کمی سردتر است ولی یک پیام گرمی در آنها می‌گذاریم. یعنی مثلاً آهنگ فندک اشاره به این دارد که مثل اینکه خیلی چیزها کهنه می‌شود و باید دور انداخت، همینطور هم بعضی رابطه‌ها که آدم را اذیت می‌‌کند باید قطع شود. آدم نباید بنشیند و غصه‌اش را بخورد.  



مصاحبه نوروزی گروه 25بند 1


ایدل: برگردی به آن حالتی که قبلاً داشتی.

تامین: خوددرمانی است. از تنهایی دست بکش و آن عکس‌هایی را که اذیتت می‌کند پاک کن و هر کاری دوست داری با آنها بکن. از بینشان ببر و سعی کن به این تنهایی خاتمه بدهی و به آینده فکر کنی. در مورد «آینده تاریک» هم همین است. می‌گوید آن کسی که فکر می‌کردم روزهای اول ترا شناختم الآن تو آن نیستی. آن آینده با تو برای من تاریک است. پس تا زمانی که این را کنار نگذارم آینده برای من تاریک خواهد ماند.

ایدل: وقتی هم تعدادی آهنگ در یک آلبوم جای می‌گیرد این بیشتر خودش را نشان می‌دهد، چون با بقیه تراک‌ها مقایسه می‌شود و مورد استقبال قرار می‌گیرد. آن هم به خاطر اینکه متأسفانه این مسائل جزو آدمیزاد و انسان و روحیات هر کسی است و در هر جای دنیا در هر فرهنگی تعدادی مسائل و مشکلات عاطفی برای آدم‌ها به وجود می‌آید که آرام کردن آن آدم‌ها می‌تواند با داشتن داستان‌هایی که در زندگی شان اتفاق افتاده است، در قالب موزیک در خیلی شرایط آرام‌ترشان کند. ما خیلی زیاد این را از طرفدارانمان، از مردم می‌شنویم که این تیپ آهنگ‌ها در بعضی شرایط بسیار آرامشان می‌کند. آهنگ‌های آرام می‌توانند به ما، خودمان، شخص من و یا هر کس دیگر در هر شرایطی یک کم انرژی بیشتر بدهند.

برای این دو هنرمند مهم است که در آثارشان لحنی مدرن و نزدیک به زندگی و جامعه امروزی داشته باشند تا با مخاطبانشان راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

تامین: خیلی از شعرها هنوز آن حال و هوای قدیمی را دارد که لب چشمه بنشینیم و لب جوی بنشینیم… ولی این تفریحات دیگر الآن از بین رفته است. اگر آدم بخواهد احساس نزدیکی کند با آن نسلی که این آهنگ ها را گوش می‌دهد، از هر نسلی که هست، باید با وقایع جامعه و واقعیت‌های جامعه همسو باشد. الآن دیگر کسی لب چشمه نمی‌نشیند. معمولا الآن اینطوری است که همه از کلمات جدیدتر استفاده می‌کنند و به جای لب چشمه کنار استخر است. سعی کردیم شعرهایمان به زمان واقعیت نزدیکتر باشد و به زبان واقعیت. هر دو، هم زمان هم زبان.

هرچند که زوج هنری تامین و ایدل بسیاری از مراحل تهیه ترانه را خودشان به عهده داشته‌اند هنرمندان تراز اولی در داخل و خارج از ایران آنها را پشتیبانی کرده‌اند و در تولید آلبوم شریک بوده‌‌اند.


مصاحبه نوروزی گروه 25بند 1


 ایدل: واقعاً جا دارد که تشکر کنم از خیلی از عزیزانی که در این راه با ما بودند. حمید شجاعی عزیز، به عنوان تنظیم کننده و آهنگساز، حامد حنیفی به عنوان آهنگساز، مهدی ایوبی به عنوان ترانه‌سرا، محمد وحیدپور، نرگس جعفری، حدیث دهقان، محسن حسینی،‌ بیورن از سوئد با ما بوده است، احمد صانقه، بردیا عراقی،‌ مهرداد گوهرنیا، مجید الماسی، محسن حسینی و حسین شریفی. و مهدی کاظمی هم در این آلبوم گرافیک کارهای مرا انجام دادند و فوق‌العاده به همکاریمان با دوستانی که هستند افتخار می‌کنیم و همیشه هم راضی هستیم و سعی می‌کنیم این روابط را در آینده بیشتر و گسترده‌تر هم بکنیم.

تامین: اکثر شب‌ها یا ما بیدار بودیم به خاطر اینکه تایم‌ها [زمان‌ها] یک طوری است که ما خوابیم و آنها بیدارند و بالأخره یک طوری است که همزمان نیست. به خاطر همین خیلی شب‌ها ما بیدار بودیم و با بچه‌ها صحبت می‌کردیم و برعکسش بعضی شب‌ها آنها بیدار بودند و کار می‌کردند و روز با هم در ارتباط بودیم. این ارتباط واقعا تنگاتنگ بوده است و هر ساعت با هم در ارتباط بودیم. چون نظر ما مستقیم روی کار تاثیر دارد و بچه‌ها هم فوق‌العاده هنرمندند و در این آلبوم در اکثر کارها قسمت‌هایی هست… خوب، شعرهایی که خود ایدل می‌نویسد، قسمت‌های خودش را، و آهنگسازی های آلبوم هم بیشتر مربوط به ایدل جان عزیز است و خیلی تلاش کرده و از همین جا تشکر می‌کنم عزیزم.

آلبوم «۴»

آلبوم «۴»

ایدل: مرسی خیلی ممنون. تشکر می‌کنم. کاری که کردم در آلبوم جدیدمان سعی کردم ملودی را بیشتر به کارمان اضافه کنم. یعنی کلاً ملودی که من به این کار اضافه می‌کنم چیزی خارج از هیپ هاپ نیست. منظورم این است که نسبت به کارهای قدیمیمان سعی کردم بیشتر روی ملودی در این آلبوم کار کنم و خیلی هم خوشحالم که ساید [طرف] دیگری از خودم را هم در آلبوم ۴ آورده‌ام و خیلی خوشحالم که مردم هم استقبال کرده‌اند. در کار «بارون» یا «اینقدر بخند»، حتی «استخر» و در اکثر کارهای آلبوم کارهای من قسمت‌های ملودی [آواز] می‌شنوید که این اکتیویتی [فعالیت] جدید ما است امسال.

در آغاز سال ۹۶ گروه 25 بند بار سفر می‌بندد تا در سلسله کنسرت‌هایی آلبوم ۴ را به دوستان و طرفداران موسیقی‌اش معرفی کند.

ایدل: ما سوم فروردین در آنتالیا هستیم امسال و آنجا برنامه داریم و وقتی برمی‌گردیم به آمریکا تورمان شروع می‌شود در سه ماه آینده و تور به صورت جهانی است و سعی می‌کنیم تمام کشورهایی که هموطنان عزیزمان و همزبان‌های عزیزمان در آنجا هستند حتماً برویم و برنامه‌ریزی خیلی بزرگی برایش انجام می‌دهیم. در مورد ویدیوها هم می‌توانم بگویم از آلبوم ۴ که هشت تا تراک دارد چهار یا پنج تا از این آهنگ‌ها به صورت موزیک ویدیو پخش خواهد شد که «اینقدر بخند» اولین آنها بود و مقدمه پخش آلبوم بود. «بارون»، «فندک»، «مال من شدی» و «چقدر خوبه». امیدواریم که اگر نرسید به آلبوم بعدی، آن یکی دو تای دیگر را هم حتماً ویدیو کنیم.

تامین و ایدل به جشن نوروز علاقه خاصی دارند اما امسال نخواهند توانست شب عید را در کنار سفره هفت سین خودشان بگذرانند.

تامین: والله ما که خیلی آماده هستیم. ولی چون برای کنسرت‌ها باید سفر کنیم عید نوروز را متأسفانه خانه نیستیم. ولی سفره را داریم می‌چینیم. چون هم مصاحبه داریم با چند تا از تلویزیون‌ها که حال و هوای نوروز باشد و کنار هفت سین خودمان هستیم. اتفاقا الآن سبزه‌مان خوب بلند نشده است و مجبوریم برویم یک سبزه بگیریم. مامان وقتی از آدم دور باشد دیگر سبزه عید به تایمش [زمانش] نمی‌رسد. احتمالا سبزه‌ها می‌خورد به سیزده بدر!

ایدل: در ایران هم که بودیم می‌رسید به سیزده بدر. من همیشه به مامانم می‌گفتم چرا این سبزه ما کوتاه است موقع سال تحویل. می‌گفت الآن اگر این رسیده باشد، برای سیزده بدر از بین می‌رود. به خاطر همین یک جوری تنظیمش می‌کرد که برای سیزده بدر رسیده بود و می‌گذاشتیم و می‌رفتیم بیرون.

من یک پیام دیگری بدهم به همه عزیزانی که صدای ما را می‌شنوند. چون سال جدید را آغاز می‌کنیم… من و تامی رژیم غذایی وگان داریم و این را خیلی از دوستان و طرفدارانمان می‌دانند و اگر نمی‌دانند از رادیوی شما می‌گویم که ما از هیچگونه محصول حیوانی استفاده نمی کنیم. من درخواست بزرگی دارم از دوستان و عزیزان، نه به خاطر این رژیم غذایی، بلکه به خاطر آن ماهی قرمز سفره عید که آن را نگذارند. چون من برگشته‌ام به عقب و دیده‌ام این ماهی در سفره به صورت رسمی وجود نداشته و به آن اضافه شده است. اگر این کار را بکنند، این همکاری را بکنند و به موجودات زنده فرصت زندگی بهتر بدهند، چون آنها خیلی زجر می‌کشند، مطمئن باشند که انرژی بسیار خوبی در سال جدید به زندگیشان خواهد آمد و من و تامین هم از همینجا کلی شوق و انرژی برای همه عزیزانی که این کار را می‌کنند می فرستیم.


مصاحبه نوروزی گروه 25بند 1



تامین: انشاءالله عزیزان به این نکته توجه کنند. سال بسیار خوبی داشته باشند پر از موفقیت و پر از موزیک، پر از آرامش، پر از صلح. امسال آرزو می‌کنم که دیگر این جنگ‌ها تمام شود و مردم دنیا بتوانند امسال نفسی بکشند.

ایدل: من هم مجددا نوروز را یک بار دیگر هم تبریک می‌گویم به همه عزیزان در سراسر دنیا و آرزوی سلامتی و صلح و عشق می‌کنم برای همه. یک شعر خیلی کوتاهی هم می‌خوانم تا اختتامیه صحبت مان باشد که برای آهنگی به نام «بغلم کن» این را نوشته‌ام. درباره صلح جهانی است و امسال حتما پخش خواهد شد و حرف دل همه ماست:

به امید صلح
به امید وحدت
به امید صبح
به امید روزهایی بدون زجر
به امید برابری بدون جنگ
به امید آزادی عاشقان در بند
به امید وصال
به امید لبخند
به امید من
به امید تو
به امید یکی شدن
به امید تو.

این «تو»ی آخری خداست، آن بالاست  
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مصاحبه جدید با علی سورنا
  گروه موسیقی نگریتا
  کدوم گروه؟
Music تبلیغ گروه راک «کلد پلی» با شاه بیتِ سعدی
  | درخواست رهبری گروه موسیقی |
  تم سانگ گروه اوسوز در کمپانی کشتی کج wwe
  تم سانگ ورودی گروه د شیلد
Music طرفدار های پیشرو که گروه نابغه ها رو تشکیل داد
Music واکنش عضو شورای شهر به اجرای رسمی و غیررسمی گروه‌های موسیقی پایتخت
Music «محمد معتمدی» خواننده‌ی گروه «خنیاگران مهر» در فستیوال جادوی پرستوهای بهاری در پاریس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان