امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد فیـلم اژدهـآی پیـت| Pete’s Dragon#

#1
تجربه ی تماشای (اژدهای پیت) مانند دیدن چیزی کهنه و منسوخ شده است. اثری که هر جز آن همچون هیولای نفس آتشینی که فیلم از روی آن نامیده شده، افسانه ای است. اژدهای پیت فیلمی سرراست، درست و خانوادگی است. این فیلم که توسط دیوید لاری نویسندگی و کارگردانی شده به این که شباهت زیادی به فیلم های قدیمی دارد و این که می توانست در دهه های قبل بدون هیچ رنگ و لعابی ساخته شود توجهی نمی کند. این اثر که فیلمی صادق و لطیف است به هیچ وجه سانتیمانتال نیست و مقدار به اندازه ای تنش را از آن جایی که در رده ی pg قرار می گیرد منتقل می کند. این فیلم درباره ی تنهایی، دوستی و ماهیت خانواده است و در نوعی از جادوی معصومیت سیر می کند که ما امروزه به اندازه ی کافی شاهد آن نیستیم.
نسخه ی اصلی اژدهای پیت که در سال 1977 ساخته شد ترکیبی از انیمیشن و لایو اکشن است چرا که در آن زمان تنها راهی بود که می شد داستان پسری که با موجودی عجیب الخلقه که الیوت می نامید را تعریف کرد. یک طریقی که از رهگذر آن اژدهای پیت کاملا مدرن و بروز به نظر می رسید استفاده آن از آخرین سیستم های تصویرسازی کامپیوتری زیر نظر سوپروایزر جلوه های ویژه اریک ساندون (از شرکت وتا دیجیتال) است که علاوه بر این فیلم مسئولیت جلوه های ویژه ی هابیت و همچنین سه گانه ی ارباب حلقه ها را نیز بر عهده داشته است.
با این که الیوت 24 فوت قد دارد و پرواز می کند و نفس آتشین از دهانش خارج می کند، این اژدها خیلی احمقانه و لوس به نظر می رسد و در مقابل اژدهای سریال بازی تاج و تخت همچون یک اسباب بازی می نماید. بر و بچه های شرکت وتا مجبور بودند هر 18 میلیون تار موی الیوت را طراحی کنند و نتیجه کار به خصوص در تماشای سه بعدی فیلم آن قدر فوتو ریلستیک است که می توان این اژدها را در موقعیت لایو اکشن قرار داد.
از آنجایی که لاری در کنار همکار فیلمنامه نویس اش توبی هالبروکس این فیلم را نوشته اند این نسخه از اژدهای پیت بر اساس فیلمنامه ی مالکوم مارلموستین برای فیلم 1977 است که البته به جز ایده ی مرکزی رابطه ی دوستی پسربچه با اژدها چیز دیگری را از آن نسخه نگرفته است.
اژدهای پیت با نمایی از پیت 5 ساله آغاز می شود که در حالی که به سمت شمال غربی کشور می روند در صندلی عقب ماشین خانوادگیشان نشسته و کتابی به نام" الیوت گم می شود "که درباره ی سگ گمشده ای است، می خواند. هنگامی که مادر پیت به او می گوید «شجاع ترین پسری که تا حالا دیده ام» دنیا این ادعای او را آزمایش می کند. تصادفی اتفاق می افتد و پیت در جنگل با گرگ ها تنها می شود. گرگ ها پس از شنیدن صدای پاهای سنگینی فرار می کنند.
بله این همان اژدهای عظیم الجثه است که بیشتر شبیه عروسکی بزرگ می نماید تا هر چیز دیگر. پیت و او که از روی شخصیت کتاب الیوت نامیده شده خیلی زود با یکدیگر رابطه ی دوستی برقرار می کنند. فیلم به 6 سال بعد در روستای زیبای میلهاون کات می شود. روستایی (در تاپانوی نیوزلند فیلمبرداری شده ) که همچون جایی که لاری (روزگار گذشته) نامید ،طراحی شده و همچنین همه چیز آشنا به نظر می رسید اما وسایل مدرن مثل تلفن و کامپیوتر هنوز به وجود نیامده اند.
آقای میکام (رابرت ردفورد) از جنگلش بیرون می آید تا برای بچه ها داستان هایی را از برخورد با یک اژدهای واقعی در اعماق جنگل تعریف کند.
دختر بزرگ آقای میکام، گریس (بریس دالاس هاوارد) فکر می کند که بهتر از پدرش می داند. این یاغی جنگلی که ادعا می کند تمام این جنگل را گشته ،داستان پدرش را مسخره می کند.
شریک گریس ، جک (وس بتلی) چوب بری دارد و اتفاقا صاحب دختری به نام ناتالی (اونا لارنس) است که دقیقا هم سن پیت است.
و بعد از این همه سال چه اتفاقی برای پیت افتاده؟

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد فیـلم اژدهـآی پیـت| Pete’s Dragon# 1

اکنون اژدها و پیت (که اوکس فجلی به خوبی از پس اجرای نقش برآمده) با موهای بدفرم و بلندش، رابطه ی دوستانه ی نزدیکی با هم دارند و از آن جایی که الیوت توانایی نامرئی شدن را دارد با هم قایم موشک بازی می کنند.
دو جهان فیلم زمانی با هم برخورد می کنند که گاوین (کارل اوربن ) برادر پول پرست جک، نزدیک ترین چیز به بدمن در این فیلم، تصمیم می گیرد تا درختان را در بخشی از جنگل قطع کند تا بدین طریق با ایجاد سر و صدای کافی توجه پیت را جلب کند. این منجر به ارتباط پیت با گریس و جک می شودکه می خواهند این پسر جوان را به شهر ببرند و متمدنش کنند اما این عمل چه معنایی برای الیوت خواهد داشت، به خصوص از آن جایی که پیت در جمله ای تأثیرگذار می گوید: "وقتی من بروم او می ترسد"
خلق این رابطه ی تأثیرگذار بین یک پسر و اژدهایش، شاید بهترین دستاورد کارگردان فیلم باشد که جدیت و سرگرمی مشابهی را در فیلم دیگرش (آن ها بیگناهند) آورد.در اینجا لاری فیلمی ساخته که با این که برای کوچکترهاست اما بینندگان بزرگسال را نیز به زمانی می برد که آن ها آن قدری جوان بودند که به اژدها اعتقاد داشته باشند. آیا امروزه در جهان هیچ بازاری برای چنین فیلم هایی وجود دارد؟ اگر اژدهایان واقعی باشند، شاید بازاری باشد!!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد فیـلم اژدهـآی پیـت| Pete’s Dragon# 1

اگـر شمـآ هـم ایـن فیـلم رو دیدیــد، نظـرتـون رو دربـآره اش بگیـد (:
[+سـپـــآس:ngh: ]
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط Maryam Farrokhy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سریال House of the Dragon در مکانی متفاوت نسبت به Game of Thrones فیلمبرداری خواهد شد
  پدی کانسیداین برای بازی در نقش ویسریس تارگرین به سریال House of the Dragon پیوست
  معرفی فیلم The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor 2008
  معرفی فیلم Crouching Tiger Hidden Dragon Sword of Destiny
  معرفی فیلم Dragon Kingdom 2018
  معرفی فیلم The Girl with the Dragon Tattoo 2011
  معرفی فیلم Enter the Fat Dragon 2020
  معرفی فیلم The Girl with the Dragon Tattoo 2009
  سریال House of the Dragon احتمالا در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد
  7 فیـلم ترسنـاک سال 2015

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان