امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقاله پنج زبان رپ به نویسندگی دانی آل

#1
مقاله پنج زبان رپ به نویسندگی دانی آل 1



 مقاله پنج زبان رپ به نویسندگی دانی آل :

هر انسان برای انتخاباتش ، در فکر و اندیشه اش اولویت های خاص خود را دارد و سلایق خود را با آن اولویت ها و معیارها تطبیق می دهد . ایده ی نوشتن این مقاله با خواندن کتاب ” 5 زبان عشق ” به سرم زد . در این کتاب گفته شده است که در روابط عاشقانه زوج ها ، اگر می خواهیم از زندگیمان لذت ببریم و در روابطمان یکدیگر رو درک کنیم ، باید اولویت خود و طرف مقابل را پیدا کنیم . این اولویت ها و زبان ها در این کتاب به 5 بخش ” کلام تاییدآمیز ، وقت گذاشتن برای یکدیگر ، دریافت هدایا ، خدمت به یکدیگر و تماس فیزیکی” تقسیم می شود که بیش از این وارد مسائل کتاب نمی شوم .

در موسیقی ، اللخصوص در سبک رپ نیز شنونده و صاحب اثر باید بفهمند که هرکدام چه اولویت هایی دارند و با چه زبانی بیشتر ارتباط برقرار می کنند تا صاحب اثر با اولویت دادن آن زبان به عنوان زبان اصلی اثرش و شنونده با فهم اینکه صاحب اثر چه زبانی را اولویت قرار داده با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار کنند و از یکدیگر راضی باشند . من این زبان ها را به 5 دسته ی ” مفهوم ، تکنیک ، حس ، استایل و ایده ” تقسیم می کنم .

برای درک بهتر حرفام مثالی بزنم . شما به عنوان شنونده آثاری را که حس و حالتان رو دگرگون کند و شما را در احساسات خود فرو ببرد را بیشتر میپسندید پس بیشتر به سمت اینگونه آثار کشیده می شوید .

از آن طرف ، رپری در تولید ترک های خود اولویت اولش تکنیک و فلو است و بقیه فاکتورهای اثرش را با تکنیک متناسب می کند و به شنونده ارائه می دهد .

زمانی که شما همچین ترکی می شنوید اگر که با این برداشت که یک ترک باید حتما و در وحله ی اول حس قوی ای داشته باشد ، به این ترک گوش دهید مطمئنا از آن اثر لذت نخواهید برد . اما اگر بفهمید اولویت و زبان صاحب اثر چه بوده و برداشت خود را کمی با آن هماهنگ کنید مطمئنا با ترک بیشتر ارتباط برقرار کرده و در نتیجه به آرتیست مورد نظر هجوم نمی آورید و آن اثر را ضعیف خطاب نمی کنید و باعث تحلیل روحیه اش نمی شوید و در نهایت همه چی گل و بلبل می شود !




مقاله پنج زبان رپ به نویسندگی دانی آل 1



معمولا هر آرتیست در هر اثرش بر روی یک فاکتور و اولویت بیشتر از بقیه تمرکز می کند . مثلا پیشرو در اکثر کارهایش فلو و تکنیک را مقدس تر میشمارد ، سورنا بیشتر برروی حس و انتقال حس تمرکز می کند ، بهرام مفهوم قوی تری رو در نظر می گیرد ، حصین استایل قوی تری دارد ، زدبازی ایده رو ملاک اصلی قرار می دهد و … .

البته به این نکته هم باید دقت داشت ، اینکه میگوییم هر رپر زبان اصلی ای را برای اثرش در نظر میگیرد ، دلیل بر این نیست که بقیه زبان هایش ضعیف باشند و به آنها توجه نکند ، ولی وقت بیشتری را برای عملی کردن آن زبان اصلی صرف می کند . این حرف ها وقتی کاربرد دارند ، که شنونده هر یک از این زبان ها را بشناسد و با آنها ارتباط برقرار کند تا بتواند در تصمیم گیری ها و انتخاب اثر خوب و بد خود درست عمل کند .

یکی از دلایل اصلی اینکه میبینیم فلان آهنگ که خیلی استاندارد نیست و از سوی منتقدین نمره خوبی دریافت نمی کند و در بین قشر خاصی از مردم جا افتاده و مورد پسند واقع شده است ، همین است که آن اثر یک زبان اصلی داشته و شنونده هایی که با آن زبان ارتباط میگیرند از آن اثر خوششان آمده است . در نهایت باید گفت ، بیاییم و در گوش دادن یک موزیک رپ و هیپ هاپ و هر موسیقی یا هنر دیگری زبان ها و اولویت های لازم را بشناسیم و پی ببریم که صاحب اثر با چه زبانی میخواهد با ما سخن بگوید و کلام خود را در هنری که به شما ارائه می دهد به شما انتقال دهد .

نویسنده : “دانی آل”  
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش آهنگ و موسیقی و زیرشاخه ها
Music آخرین خبر از بیماری محمدرضا شجریان از زبان دخترش
  تفسیر آهنگ‌های آلبوم Revival از زبان خود سلنا گومز
  تفسیر آهنگ It Ain't Me از زبان آهنگساز آن
  پس‌زمینۀ شکلگیری آهنگ "هتل کالیفرنیا" از زبان اعضای گروه ایگلز
  ای خدا دلگیرم ازت ای زندگی سیرم ازت عالیه نیای از دست دادی خود دانی
  استاد شهریار و شعر عاشورایی از زبان اين شاعر
  عکسهای تتوی جدید سلنا ب زبان عربی
  Xمخصوص گلمبرت هاX مقاله سایت inquisit
  آخرین وضعیت امیر تتلو بعد از زخمی شدن از زبان خودش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان