امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش تعمیرات مادربرد ایسوس

#1
در تعمیر مادربرد ایسوس به دلیل حساسیت قطعه مادربرد و نقش ویژه‌ی آن در کیفیت عملکرد کامپیوتر نیازمند حضور مهندسانی کارآمد و متبحر می‌باشد. مادربرد یکی از قطعات اصلی کامپیوتر بشمار می‌آید و در قیاس با CPU که به آن لقب مغز کامپیوتر را می‌دهند، در حکم ستون فقرات است. نام مادربرد (Main Board / Mother Board) از این‌رو به این قطعه اطلاق می‌گردد که تمامی قطعات یک – بطور مستقیم و یا غیرمستقیم- به این بُرد وصل می‌شوند.

آموزش تعمیرات مادربرد ایسوس شامل آنالیز مدار برد،‌ شناخت قطعات تشکیل دهند الکترونیکی روی مدار و ارتباط آی سی ها با این قطعات SMD میباشد.

پیش از آشنایی با اقدامات انجام شده در مرکز ایسوس ایران جهت تعمیر مادربرد ایسوس ، اطلاعات کوتاهی در مورد شیوه‌ی کار این قطعه و بخش‌های مختلف آن ارائه می‌گردد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات موبایل

مادربرد ایسوز و بخش های مختلف آن

در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی تولید مادربردها به دو گونه صورت می‌گرفت. تفاوت دو مادربردِ تولیدی در نوع منبع تغذیه بود که با گذشت زمان تولید یکی از آن‌ها قطع و از خط تولید خارج شد.

نوع نخست مادربرد دارای کانکتور منبع تغذیه AT و نوع دوم که تولید آن هنوز هم رایج است دارای کانکتور منبع تغذیه ATX بود. این دو مادربرد تفاوت‌های دیگری نیز داشتند؛ برای مثال در منبع تغذیه مدل ATX امکاناتی نظیر کنترل نرم‌افزاری، سوئیچ خاموش کردن کامپیوتر و توان روشن کردن دستگاه از طریق شبکه و… نیز وجود داشت. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات پرینتر

بایوس BIOS – BASIC INPUT OUT PUT SYSTEM

این بخش را می‌توان به صورت یک تراشه‌ی کوچک بر روی برد اصلی مشاهده کرد. در این بخش داده‌های ضروری مادربرد به وسیله‌ی یک باتری نگهداری می‌گردند. کارکرد این بخش اطمینان یافتن از صحت تمامی قطعات است که پس از حصول آن صدایی به شکل بوق خارج می‌گردد؛ به همین منوال اگر تراشه ایرادی پیدا کند بوق خاص دیگری را به صدا در می‌آورد. پس از طی گام نخست بوت این تراشه اقدام به شمارش سلول‌های حافظه‌ی رم می‌کند و بعد از آن شناسایی هارد دیسک و دیگر قطعات متصل به رابط IDE رابه انجام می‌رساند. این تراشه‌ی کوچک وظایف متعدد دیگری نیز بر عهده دارد که بیان آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش نصب دزدگیر
چیپ شمالی و چیپ جنوبی – North & South CHIP
این دو بخش را که مهمترین بخش مادربرد هستند، با نام‌های چیپ شمالی و جنوبی می‌شناسند. با نگاهی بر روی مادربرد این دو تراشه به راحتی قابل تشخیص هستند. بر اساس کیفیت این دو بخش کاربر مرغوبیت و امکانات یک مادربرد را می‌سنجد. از میان این دو تراشه‌ی شمالی ارزشمندتر است و معمولاً یک هیت سینک خنک‌کننده‌ی آلومینیومی یا مسی بر روی آن وجود دارد. این هیت سینک در نمونه‌های جدیدتر یک فن کوچک است.
سوکت سی پی یو – CPU Socket
نوع سی‌پی‌یو به کار گرفته شده در یک دستگاه با توجه به نوع و مدل چیپ شمالی و جنوبی و نیز نوع سوکت (محل اتصال و تعداد جای پایه ها) تعیین می‌گردد؛ در واقع این چیپ‌ها هستند که تعیین‌کننده‌ی نوع پردازنده‌‌ی مورد استفاده در مادربرد هستند. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات کامپیوتر
آی سی های ورودی و خروجی – I/O
این اصطلاح به کلیه‌ی ورودی و خروجی‌هایی اطلاق می‌گردد که به صورت آی سی روی مادربرد لپ تاپ قرار می‌گیرند.

تعمیرات مادربرد ایسوس مستلزم شناخت قطعاتی است که روی مدار آن است. این قطعات الکترونیکی " SMD " نام دارد که شامل خازن ، دیود ، ترانزیستور و آی سی های تشکیل دهند برد ایسوس میباشد. ابزاراهایی در تعمیرگاهها مانند مولتی متر، خازن سنج اس ام دی، تستر مادربرد هستند که میتوان با آن به عیوب قطعه ای که آسیب دیده برسید. برخی از ابزارها نیز مانند هویه ، هیتر، اشتاینر، آی آر و بی جی ای ماشین برای برداشتن صحیح و تعویض قطعه روی مدار بکار میرود. هر قطعه ای از مدار ممکن است در قسمتی قرار بگیرد که تست و تعویض آن روش خاص خود را داشته باشد. بهتر است برای اینکه نحوه تعویض این قطعات را یاد بگیریم روی مین بردهای خراب ایسوس تمرین کنیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات موبایل ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات لپ تاپ ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیر مانیتور ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش الکترونیک ،
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش مهندسی معکوس ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات پوز ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات تلویزیون ،
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات دوربین ،
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آموزش تعمیرات تبلت
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آموزش نشان دادن FPS در بازی Call of Duty Modern Warfare 3 برای PC و کنسول
  ‌تعمیرات شبانه روزی وایت هاوس
  آموزش مخ زدن در ۱۰ دقيقه !
  آموزش زبان انگلیسی:کلمات انگلیسی با پیشوند dis
  آموزش زبان *ترکی و انگلیسی*
  آموزش جامع و کامل گرفتن فال به وسیله ی تاس
  آموزش رقص آذربایجانی آشیقلار
  آموزش خارج کردن روح از بدن(برون فکنی)
  راهنمایی برای کلاس آموزش فست فود در تهران
  آموزش ساخت انجمن روی هاست رایگان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان