امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا خانه اسکیموها ذوب نمی شود؟

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا خانه اسکیموها ذوب نمی شود؟ 1

با این كه خانه های سنگی و چوبی در میان اسكیموها بیشتر معمول شده است، آنها هنوز در مسافرت ها و مواقع لازم خانه های یخی می سازند. این خانه ها فوراً ساخته می شود و در مقابل هر نوع هوایی مقاوم است.

وقتی خانه ای ساخته می شود، وقت فعالیت زن می رسد، او چراغ های مخصوصی را كه با چربی نهنگ می سوزد، روشن می كند تا فضا گرم شود و در خانه را با یك قطعه یخ می بندد و همه جا را مسدود می كند. در این هنگام برف ها شروع می كنند به آب شدن اما به دلیل سقف گنبدی و محدب خانه، تكه های یخ سقوط نمی كنند. وقتی قالب های یخ به اندازه كافی تر شدند، چراغ را خاموش و در را باز می كنند، هوای فوق العاده سرد به داخل خانه هجوم می آورد و در مدت چند دقیقه یك ساختمان برفی شكستنی به گنبدی از یخ تبدیل می شود. حالا این خانه به قدری محكم است كه یك خرس قطبی در پشت بام آن بدون آنكه سقف خانه شكسته شود، می تواند بخزد. البته در آخر زمستان وقتی درجه حرارت بالا می رود خانه اسكیموها شروع به ذوب شدن می نماید و معمولاً اول سقف خانه فرو می ریزد.

برف چیست؟
در حقیقت برف همان آب یخ زده و منجمد شده است . پس چرا شبیه یخ نمی باشد؟
در هر دانه برف تعداد فراوانی « بلور یخ» موجود می باشد و انعکاس نور در تمام جهات این «بلور»ها سبب می شود که دانه های برف برنگ سفید مشاهده شوند و
زمانی که بخار آب در جو زمین منجمد شود، برف تشکیل شده و سپس می بارد.
«بلور»های کوچک برف شفاف می باشند . چون در جو زمین جریان هائی وجود دارد، لذا «بلور»های برف هم همراه این جریان به حرکت در می آید و بالا و پایین برده می شود.
وقتی که این شرایط مناسب جوی بوجود آمد ، «ذرات بلورها» در پیرامون هسته جمع می شوند و بدین گونه ممکن است بیش از یکصد «بلور» کوچک بهم پیوسته گردد.

چرا برف از نظر ظاهری ، با یخ تفاوتهای بسیاری دارد؟! در حقیقت در هر دانه برف ، تعداد زیادی بلور یا کریستال یخ وجود دارد و انعکاس نور از تمام رویه های این بلورها ، باعث می گردد که ، دانه برف سفید رنگ دیده شود. برف هنگامی که بخار آب در جو منجمد می شود، تشکیل و سپس باریدن می گیرد. بلورهای ریز برف روشن و شفاف اند. زیرا در هوا جریانهای گوناگون به حرکت در می آیند. هنگامی که این شرایط پدید می آید، بلورهای برف در اطراف هسته ای جمع می شوند. هنگامی که این گروه متشکل از بلورهای برف ، به اندازه کافی بزرگ شدند، شناور گردیده و به سمت پایین حرکت می کنند. برخی از این بلورها مسطح ، برخی دیگر سوزنی و یا گرد هستند. اما ، صرفنظر از شکل آنها ، بلورهای برف همواره شش پهلو ، یا زاویه دارند. جالب آنکه شاخه های هر دانه برف به تنهایی شبیه هم هستند، اما در هر حالت ، طرز قرار گرفتن شاخه ها متفاوت است.

بنابراین حتی دو دانه برف را نمی توانید پیدا کنید که مشابه همدیگر باشند. نکته جالب دیگر آن که برف فقط به رنگ سفید نمی بارد! در خیلی از نقاط جهان برف قرمز ، سبز و حتی آبی و سیاه رنگ نیز مشاهده شده است. علت این حالت و رنگهای متفاوت ، وجود گرد و غبار ، آلاینده های طبیعی یا صنعتی و حتی وجود قارچهای ریز شناور در هواست، که هنگام ریزش برف جمع شده و مخلوط با آن فرو می ریزند. چون برف محتوی مقدار زیادی هواست، هادی ضعیفی برای گرما به شمار می رود، و این از جمله شگفتیهای بی نظیر برف به شمار می رود. در حقیقت به همین علت است که پوششی از برف ، می تواند، سبزیهای در حال خواب مزارع را محافظت کند و یا از درختان ، در مقابل سرمای بیش از حد نگهداری کند و اسکیموها را در کلبه های برفی امان دهد، در حقیقت برف بزرگترین پشتوانه ، بر زندگی بشر ، در زمینه آبیاری و کشاورزی است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چرا خانه اسکیموها ذوب نمی شود؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فنگ شویی چیست و قوانین فنگ شویی در خانه
  رود خانه سبز ((: +عکس
  خانه زباله‌ای ساخته‌ شد
  با سقف عرشه فولادی خانه ای زیبا داشته باشید.
  آیا می دانید تمیز و مرتب کردن خانه چه فوایدی دارد؟
  میزی که خانه را گرم می‌کند
  برای جلوگیری از آتش گرفتن خانه باید نکاتی را رعایت کرد .
  تیروئید را در خانه بدون دارو درمان کنید
  کامپیوتری که آزادانه در خانه حرکت می کند +عکس
  روبات پخش کننده فیلم همراه شما در خانه قدم می‌زند + تصاویر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان