امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آنچهـ جـالِب اَسـت دَربـاره بــآدکنــک | Balloon بدانیـد!!

#1
Thumbs Up 
.:: کلمه balloon مشتق شده از کلمه لاتین ball به معنی توپ می باشد ::.

.:: تاریخچه بادکنک:
بادکنک های اولیه ازمثانه حیوانات ساخته می شد. ( گالیله در آزمایشی ، مثانه خوکی را باد کرد تا به وسیله آن وزن هوا را اندازه بگیرد ) درآن زمان مثانه های باد شده حیوانات در بازی بچه ها استفاده می شد ولی بادکنک های مدرن و امروزی ازموادی مانند لاستیک ، لاتکس ، پلاستیک ، ... ساخته می شوند.

.:: بادکنک لاتکس:
بادکنک های امروزی ازماده بسیار کشسانی که از شیره درخت بلوط گرفته می شود ، ساخته می شوند . این درخت ابتدا در جنگل های استوایی آمریکای جنوبی یافت می شد و سپس از طریق برزیل به اروپا نیز برده شد و امروزه در بسیاری از کشورهای گرمسیری کشف شده ، اولین بادکنک لاتکس در سال 1847 توسط جی . جی . اینگرام درلندن ساخته شد ولی بعدها در دهه 1930 به تولید انبوه رسید .
ازآنجا که لاتکس ماده ای 100% طبیعی است ، در اثر نور خورشید و آب از بین می رود . این روند از زمانی که بادکنک باد می شود تقریبا به سرعت شروع می شود و هر چه بیشتر در معرض نور خورشید باشد ، این فرآیند سریعتر پیش می رود .
اولین نشانه های این روند بعد از یک ساعت قابل مشاهده هستند به طوری که رنگ بادکنک شیری رنگ می شود که ا صطلاحا اکسیده شدن نامیده می شود ، تحقیقات نشان می دهد که در شرایط محیطی مشابه ، عمر بادکنک به اندازه عمر برگ درخت بلوط است.

.:: بادکنک فویلی:
در اواخر 1970 بادکنک های گران تر و بادوام تری تحت عنوان بادکنک فویلی ساخته شد . تکنولوژی استفاده از روکش با آلیاژ فلز روی ورقه های پلاستکی که مستقیما از تحقیقات فضایی ناسا مشتق می شد باعث ساخت بادکنک فویلی شد . این بادکنک از ورقه های نایلون که روی آن با پلی اتیلن و روی دیگر آن بالایه نازکی از آلیاژ فلز پوشیده می شود ، ساخته می شود .
این بادکنک ها سبک هستند که این مساله باعث افزایش حالت شناوری آنها می شود . آنها کش نمی آیند درنتیجه طرح های رنگارنگ روی آنها دراثر باد کردن به هم نمی ریزند.

.:: بادکنک حبابی( بابلز ):
بادکنک لاستیکی اولیه توسط مایکل فارادی در سال 1824 اختراع شد . وی که برروی هیدروژن آزمایش انجام می داد ، دو ورقه گرد لاستیکی را روی هم قرار داد و لبه های آن را پرس کرد و درونش را با هیدروژن پرکرد.

.:: بادکنک هلیومی:
درابتدا از گاز هیدروژن برای باد کردن بادکنک استفاده می شد ولی از آنجا که هیدروژن بسیار قابل اشتعال است از سال 1922 استفاده از هیدروژن ممنوع شد و به جای آن گاز هلیوم را جایگزین کردند .
هلیوم ، گازی غیرسمی ،سبک ، غیر قابل اشتعال است که به صورت وسیع درزمین و همچنین زیرزمین یافت می شود . بادکنک های پرشده با گاز هلیم ،حالت شناوری خود را تنها تا یک روز يا کمی بیشتر حفظ می کنند . هلیوم ازمنافذ ریز لاتکس عبور می کند . زیرا اتم های هلیوم ازاین منافذ کوچکترند .
استفاده از یک نوع ژل باعث می شود تا حدودی این منافذ بسته شوند و هلیوم بیشتر در بادکنک باقی بماند . بادکنک فویلی و پلاستیکی (بابلز) منافذ کمتری دارند و درنتیجه می توانند بین 5 روز تا 4 هفته ( بسته به سایز و مواد اولیه در ساخت آنها ) در هوا معلق بمانند .
تحقیقات نشان می دهد بادکنک هایی که در هوا رها می شوند اگر به درستی گره خورده باشند و سالم باشند ، تا جايي بالا می روند که منجمد می شوند و به شکل اسپاگتی ، رشته رشته شده ، ازهم می پاشد و به زمین بر میگردد. و اگرحیوانات به طور اتفاقی این تکه های نرم را می خورند ، تحقیقات نشان می دهد که این قطعات بدون آسیب رساندن به حیوان ، ازسیستم گوارشی آن ها می گذرد و دفع می شود.

.:: بادکنک ماری( شکل سازی ):
در اواخر دهه 1950 کارخانه های بسیاری شروع به ساخت بادکنک هایی با قابلیت تاباندن کردند. این بادکنک ها بسیار بلند بودند و به فرد این امکان را می داد تا گره و پیچ های بسیاری دریک بادکنک ایجاد کند . مخترع ساخت حیوان با یک بادکنک مشخص نیست ولی تلاش او باب جدیدی به سوی هنری جدید را باز کرد.

بادکنک تنها برای تفریح نیست!!

- مشخصات بادکنک که شامل وزن سبک و قیمت ارزان آن است ، کاربردهای بسیاری را برای آن بوجود آورده است . بعضی ازبادکنک ها فقط در تزئینات استفاده می شوند ولی بعضی برای هدفی خاص مانند هواشناسی ، درمان پزشکی ، اهداف نظامی و حمل و نقل استفاده شود .
به عنوان مثال در تاریخ 18 سپتامبر 2006 ، سه دانشجو مهندسی از دانشگاه کمبریج توانستند با هزینه ای کمتر از 100 یورو با استفاده از بادکنک هلیومی دوربینی را به فضا بفرستند ، آنها به سادگی دوربین کوچکی را به بادکنک متصل کردند که توانستند تقریبا در ارتفاعی 4 برابر قله اورست پرواز کند .
درطول این پرواز دوربین بیش از 800 عکس گرفت که انحنای کره زمین را نشان می داد.
همچنین امروزه چاپ روی بادکنک بسیار مرسوم گردیده است، پیشرفت در این زمینه امکان تبلیغات بهتر و گسترده تر را با استفاده از بادکنک های تبلیغاتی فراهم آورده است -

.:: پسماندهای بادکنک:
در طی طرح پاکسازی سواحل در ساحل 1992، داوطلبان 614،633 بطری و قوطی جمع آوری کردند ولی آنها حدود 32.000 تکه بادکنک یافتند . این بادکنک ها که در مسافتی حدود 4،600 متر یافت شدند معادل 4 نایلون بزرگ زباله بودند .
پیشنهاد می شود که مردم بادکنک را مانند همه محصولات دیگر به طور صحیح دور بریزند . بهتراست که برای بادکنک های هلیومی ازوزنه استفاده شود تا به طور اتفاقی در هوا رها نشوند و از مشتریان خواسته شود تا بادکنک های باد نشده را در ظرفی قرار دهند.

.:: نگهداري بادكنك و دوره مصرف:
بيشتر بادكنك هاي موجود دركشور وارداتي است و اين بدين معناست كه زمان توليد تا مصرف حداقل 4 ماه طول خواهد كشيد ، دوره مصرف يك بادكنك حداكثر در شرايط مناسب نگهداري حدود 2 سال ازتاريخ توليد است . ولي بهترين زمان مصرف آن تا يكسال تعيين شده است .
لذا توصيه مي شود هنگامي كه بادكنكي را خريداري مي كنيد و قصد نگهداري آنرا داريد ، بادكنك را در مكاني خشك و خنك مانند طبقه پائين يخچال نگهداري نمائيد و حتي الامكان سعي كنيد بادكنك خريداري شده را حداكثر پس از 6 ماه مصرف نمائيد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنچهـ جـالِب اَسـت دَربـاره بــآدکنــک | Balloon بدانیـد!! 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنچهـ جـالِب اَسـت دَربـاره بــآدکنــک | Balloon بدانیـد!! 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آنچهـ جـالِب اَسـت دَربـاره بــآدکنــک | Balloon بدانیـد!! 1
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط A lover ، Maryam Farrokhy
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عـوارض پـوشیـدن کفــ:)ــش هـای پـاشنـه بلنـد را بدانیـد ...؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان