امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس

#1
مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس 1
مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس 1
مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس 1
مشخصات فنی بوگاتی ویرون+عکس 1
تا کنون مطمئنا آن قدر مقاله راجع به بوگاتی ویرون مطالعه کرده اید که دیگر انتظار شنیدن چیز جدیدی راجع به آن ندارید. در هر حال مطالعه یک مقاله کامل فنی و دیدن چند عکس رنگی جدید وجالب از این شاهزاده خالی از لطف نخواهد بود.

تا کنون مطمئنا آن قدر مقاله راجع به بوگاتی ویرون مطالعه کرده اید که دیگر انتظار شنیدن چیز جدیدی راجع به آن ندارید. در هر حال مطالعه یک مقاله کامل فنی و دیدن چند عکس رنگی جدید وجالب از این شاهزاده خالی از لطف نخواهد بود.

بوگاتی ویرون چیزی فراتر از یک اتومبیل است. چیزی که نه روزها،ماه ها بلکه سالها راجع به آن نوشته خواهد شد.ویرون علاوه بر مشخصات شوکه کننده خودش،ضامن زنده شدن نام هنرمندترین و شاید معتبرترین خودرو ساز تمام دوران است و با این ورود شاید بتوان گفت دوران طلائی بوگاتی مجددأ در حال آغاز است.

موتور16 سیلندر و 1001 اسبی ویرون با داشتن 710 میلیمتر طول،در حد و اندازه یک موتور12سیلنر ظاهر شده. بکارگیری انواع و اقسام مواد و فلزات سبک وزن همانند پلاستیک، فیبر کربن، آلمینیوم، تیتانیوم و منیزیم آن هم به صورت دست و دل -بازانه در ساخت این موتور غول پیکر باعث شده تا وزن آن چیزی در حدود 400 کیلوگرم باشد.ابعاد جمع و جور این موتور حاصل چیدمان منحصر به فرد و w شکل سیلندرهای آن است. این موتور از ترکیب دو بلوک هشت سیلندر خورجینی از نوع WR8 پاسات بوجود آمده. فاصله دو دیواره بلوک هلالی هشت سیلندر که روبروی هم قرار گرفته اند معادل 15 درجه است در حالی که زاویه قرار گیری سیلندرها در هر بلوک 90 درجه میباشد. این موتور به 4 توربو چارجر کوچک psi 15,8 مجهز شده تا در تراکمی معادل 9.3:1 و در 6000 دور در دقیقه، 1001 اسب بخار نیرو را در اختیار راننده اش قرار دهد. نیروی تورک این موتور چیزی در حدود 1250 نیوتن متر است که از 2200 تا 5500 دور در دقیقه قابل دسترسی است. برای اینکه این موتور 64 سوپاپه پاسخگوی نیاز راننده چه در رانندگی روزمره و چه در پیستهای مسابقه باشد، سیستم خنک کننده آن چندین بار مورد بازنگری و بهینه سازی قرار گرفته است. موتور ویرون به 2 مدار گردش آب مجهز شده. مدار بزرگتر 40 لیتر آب را در خود جای داده و سیال درون خود را از 3 رادیاتور واقع در جلوی اتومبیل عبور میدهد. مدار دوم برای مواقع معمولی در نظر گرفته شده که 15 لیتر آب را درون خود جای داده و دارای یک پمپ آب جداگانه است. بکارگیری دسته پیستون های تیتانیومی، دنده های پمپ روغن از جنس آلمینیوم، فلایویل آلاژ سبک و میل سوپاپ های تو خالی باعث شده تا جرم فنر بندی نشده این موتور تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد. چاهک روغن خشک این موتور فصل جداگانه- ای دارد. سیستم روغن کاری این موتور از یک پمپ روغن کاری کارآمد، یک چاهک با پوسته آلمینیومی و یک رادیاتور با توان تبادل گرمای بالا تشکیل شد. البته برای کاهش اصطکاک این موتور سیلندرهای آن با پلاسمای مخصوصی پوشیده شده اند.

یاتاقانهای میل لنگ آن هم از آلیاژ بسیار مخصوصی ساخته شده اند که قبلا در هیچ جایی مشاهده نشده. برای حصول اطمینان از احتراق کامل و صحیح در تمامی سیلندرها، بوگاتی دست به کار شده و سیستم مدار حسگر یونی را ابداع کرده. این سیستم در صورت مشاهده عدم ارسال جریان برق به شمع ها و یا احتراق ناقص، هر دو واحد کنترل موتور را سریعا در جریان خواهد گذاشت. اگر احتراق زود رس یا اصطلاحا لگد زدن در یکی از سیستم ها رخ داد، واحد کنترل موتور با ایجاد تاخیر در عمل ارسال جریان برق به شمع و جرقه زنی، احتراق سیلندر مذکور را تعدیل خواهد کرد. اگر احتراق زودرس رفع نشد، واحد کنترل موتور از فشار هوای سیلندر کاسته و جریان سوخت آن سیلندر را قطع خواهد کرد. طبق گفته ی مدیر بخش طراحی موتور ویرون، آقای گریگور گریس، هدف از به کار گیری این سیستم تولید حداکثر نیروی ممکن و رعایت استانداردهای آلودگی و ایمنی در کنار هم بوده.

هوای متراکم شده در توربوچاجرهای این موتور دمایی معادل 130 درجه سانتیگراد دارد. برای خنک کردن هوای ورودی موتور از 2 رادیاتور مخصوص که در بالای موتور قرار گرفته اند استفاده شده. هوای متراکم و خنک شده از 2 منیفولد مخصوص عبور کرده و وارد محفظه احتراق شده و پس از احتراق و در حالی که دمایی معادل 1000 درجه سانتیگراد دارد، از محفظه اگزوز عبور کرده و پس از چرخاندن پره های توربو چارجر،منبسط شده و دمای آن به 150 درجه کاهش می یابد. در این لحظه گاز وارد محفظه کاتولیزور شده و پس از زدوده شدن، اتومبیل را ترک می کند.

نیروی عظیم این موتور توسط یک گیربکس دستی 8 دنده به هر چهار چرخ منتقل می شود. وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو بر عهده یک گیربکس یونیور سال نهاده شده که در درون پوسته گیربکس اصلی جاسازی شده. انتقال نیرو به چرخ های عقب هم بر عهده یک گیربکس یونیور سال دیگر است که در سمت راست و به موازات گیربکس اصلی قرار گرفته. پوسته ی این مجموعه تماما از آلمینیوم ساخته شده است.

نیروی موتور به واسطه یک کوپلینگ Haldex متشکل از چند دیسک مخصوص به چرخهای جلو منتقل می شود. این کوپلینگ دارای یک قفل مخصوص درونی است و مستقیما به اکسل جلویی وصل شده. انتقال نیرو به چرخ های عقب هم توسط یک دیفرانسیل نوع دنده حلزونی صورت می گیرد.

بگذاریم یک تعداد عدد و رقم بیشتر مشخصات فرا واقعی این ابر اتومبیل را برایمان روشن نماید:

*اتاق:2درب،2نفره، 2دیفرانسیل

*موتور:وسط، 4توربو چارجر با psi 15.8 فشار با اینتر کولر، DOHC،W16، 64 سوپاپ، بلوک سیلندر و و سر سیلندر آلمینیومی، انژکتور با تزریق مستقیم سوخت

*قیمت پایه:1250000 $

*حجم موتور:7998cc

*قدرت موتور:1001 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (987 اسب آمریکایی)

*گشتاور:922 پاند بر فیت یا 1250 نیوتن متر در 2200 تا 5500 دور در دقیقه

*نسبت قدرت به حجم موتور: 125 اسب به لیتر

*گیربکس: 7 دنده اتوماتیک با کلاج و تعویض دنده خودکار

*فاصله محور جلو و عقب: 2700 mm

*طول/عرض/ارتفاع: 4466/1998/1206 mm

*وزن ناخالص:1871 Kg

*شتابگیری و سرعت(آمار از مجله Car Driver ):

0 تا 100کیلومتر :2.9 ثانیه

0 تا 160 : 6 ثانیه

0 تا 240 : 11 ثانیه

0 تا 320 : 22 ثانیه

*زمان سرعت طی 400 متر: 10.8 ثانیه و 225.3 کیلومتر

*حداکثر سرعت(تست رسمی): 407.1 کیلومتر بر ساعت

*مصرف سوخت:

رانندگی شهری: 100/35 liter

رانندگی در بزرگراه ها:100/24.8 liter
+ نوشته شده در شنبه 26 آذر1390ساعت 11:35 قبل از ظهر توسط محمد علي اسفيداني | نظر بدهید
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
ورود به وبلاگ فرجام تیموری
گوگل
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
12/22/2011 - 1/20/2012
11/22/2011 - 12/21/2011
RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM

من میمونمو سکوتم رو جار میزنم...
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، poya ، j0oj0o ، sarnia ، ناديا ، Moh ha DZ ، مهدی 021 ، نگار100 ، هلی ، ⓩⓐⓗⓡⓐ ، mr.destiny ، sa.sa79
آگهی
#2
هه  240 کیلومتر رو راحت توی 11 ثانیه پر میکنه . پراید خودمون 100 کیلومترو به زور تو 14 ثانیه پر میکنه
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مشخصات ماشین های شما
  مشخصات کلی کیا سراتو
Thumbs Up ♦ ♠ ♥ ♣ بوگاتی شیرون♦ ♠ ♥ ♣
  مشخصات فنی پورشه کاین کوپه مدل ۲۰۲۰ _ سریعترین شاسی بلند جهان
  مشخصات جدید از نسل آینده اتومبیل‌های TLX فاش شد
  عکس ها و مشخصات گرانترین خودروی شاسی بلند جهان
  قیمت و مشخصات هایما اس ۷ ، شاسی بلند جدید ایران خودرو + عکس
Brick ژن لوکس تایوانی؛ مشخصات و قیمت لوکسژن S5 در بازار ایران + جدول
  فروش دو خودروی منحصر به فرد بوگاتی به یک شاهزاده عرب
  ابر قایق بوگاتی نیز رونمایی شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان