امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان دیابت با روش های مختلف

#1
۹ گیاه برای جلوگیری و درمان دیابت

گیمنما سیلوستر ( Gymnema sylvestre )
نام هندی این گیاه را می توان " شکرشکن " ترجمه کرد و گفته می شود این گیاه، توانایی تشخیص شیرینی را کاهش می دهد. این گیاه یکی از قدرتمند ترین گیاهان برای کنترل قند خون و درمان دیابت است. و اینکار را با افزایش فعالیت آنزیم هایی که به سلول ها کمک می کنند گلوکز استفاده کنند و یا با تحریک تولید انسولین انجام می دهد. هر چند در مورد عوارض جانبی این گیاه به طور گسترده مطالعه نشده است، اما ظاهرا عوارض جانبی جدی به همراه ندارد.
خربزه تلخ ( Bitter melon )
تصور بر این است که خربزه تلخ به سلول ها کمک می کند از گلوکز به طور موثری استفاده کنند از این رو به درمان دیابت کمک می کند و همینطور جذب قند در روده را مسدود می کند. هنگامی که محققان فیلیپینی از گروهی از مردان و زنان خواستند به مدت سه ماه کپسول خربزه تلخ را مصرف کنند، مشخص شد که قند خون آنها نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند به مقدار اندک اما ثابتی کمتر شده است. مشکلات گوارشی از عوارض جانبی احتمالی هستند.
کاکتوس گلابی خاردار ( Prickly pear cactus )
مطالعاتی که در زمینه میوه رسیده این کاکتوس انجام شده نشان می دهد که موجب کاهش سطح قند خون و جلوگیری از دیابت می شود. به احتمال زیاد می توانید این میوه را در میوه فروشی ها پیدا کنید، اما اگر پیدا نکردید، آب میوه و یا پودر آن در فروشگاههای مواد غذایی سالم موجود است. این میوه به دلیل دارا بودن اجزائی که شبیه به انسولین عمل می کنند، می تواند قند خون را پایین بیاورد. و همچنین سرشار از فیبر است. این میوه برای افرادی که دارای رژیم لاغری هستند بسیار مفید است.
زغال اخته
زغال اخته در میوه و برگ خود حاوی آنتی اکسیدان قوی است از این رو این میوه برای رژیم لاغری موثر است. این آنتی اکسیدان ها، که آنتوکیانیدینز (Anthocyanidin) نام دارند، ظاهرا از آسیب رسیدن به عروق خونی کوچک جلوگیری می کنند که می توانند منجر به درد عصب و رتینوپاتی ( آسیب به شبکیه چشم ) شود. همچنین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده اند که زغال اخته می تواند قند خون را کاهش و در درمان دیابت تاثیر گذار باشد.
جینسینگ
این گیاه چینی که برای تقویت ایمنی بدن و مبارزه با بیماری ها شناخته شده است، نشان داده که در زمینه دیابت و کاهش قند خون تاثیرات مثبتی دارد. جینسنگ جذب کربوهیدرات ها را کند می کند، توانایی سلول ها در استفاده از گلوکز را افزایش می دهد و باعث افزایش ترشح انسولین از پانکراس می شود. جینسنگ گلوکز خون را در مقایسه با قرص دارونماها، ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر کاهش می دهد.این گیاه همانند قرص قند عمل می کند.
دانه شنبلیله
مطالعات حیوانی و انسانی نشان داده اند که دانه شنبلیله، که در آشپزی هندی استفاده می شوند، موجب کاهش قند خون، افزایش حساسیت به انسولین و کاهش کلسترول بالا می شوند. این اثر شاید تا حدودی به دلیل محتوای بالای فیبر این دانه است. این دانه همچنین حاوی یک اسید آمینه است که به نظر می رسد ترشح انسولین را افزایش می دهد. در یکی از تحقیقات بزرگی که بر روی ۶۰ نفر که روزانه ۲۵ گرم از این دانه را مصرف می کردند انجام شد، بهبود قابل توجهی در کنترل قند خون و میزان قند خون آنها بعد از وعده غذایی نشان داده شد.
بابونه و چای بابونه
شواهد نشان می دهد که چای بابونه قادر است قند خون را کاهش دهد و در نتیجه از پیشرفت دیابت نوع دوم و برخی از آسیب های مرتبط با سطح بالا ی قند خون جلوگیری کند. نوشیدن این چای با غذا و یا مدت کوتاهی بعد از غذا می تواند به کنترل سطح قند خون شما کمک کند.
چای تولسی ( Tulsi ) - چای ریحان مقدس
چای تولسی، یا همان ریحان مقدس، نوعی از ریحان بخصوص و از خانواده گیاه ریحانی است که در پخت و پز غربی استفاده می شود. تولسی دارای خواص دارویی قدرتمندی است، و در درمان دیابت نوع دوم، و همچنین در یک سری شرایط دیگر استفاده می شود. تولسی هم مانند بابونه می تواند قند خون را کاهش دهد از این رو درمان دیابت موثر است همچنین موجب کاهش استرس و اضطراب و محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از استرس شود.
دارچین
دارچین ادویه و طعم دهنده محبوبی است که شواهد قابل توجهی در کاهش قند خون نشان داده است. اگر شما مبتلا یا در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم هستید، و یا صرفا می خواهید سطح قند خون خود را به دلایلی مانند اجتناب از بی ثباتی در خلق و خو که با افزایش قند خون همراه  است متعادل کنید، بد نیست دارچین را به عنوان یک طعم دهنده به وعده های غذایی خود بیافزایید. شما همچنین می توانید چوب دارچین و یا پودر  آن را به چای های گیاهی خود اضافه کنید. مطمئن شوید که دارچین مورد استفاده خالص باشد و شکر ی به آن اضافه نشده باشد، مسلما نمی خواهید شکر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دارچین به عنوان یک ادویه به طور طبیعی شیرین است، حتی اگر به آن شکری افزوده نشده باشد.این گیاه در لاغری تاثیر شگفت انگیزی دارد به افرادی که دارای رژیم لاغری هستند پیشنهادذ می شود حتما از آن استفاده کنند.
۶ ورزش مفید برای درمان دیابت

آیا به اندازه کافی ورزش می کنید؟ احتمالا پاسختان منفی است - به ویژه اگر مبتلا به دیابت هستید. مطالعات نشان می دهد که تنها ۳۹ درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، در مقایسه با ۵۸ درصد از دیگر افراد، فعالیت های بدنی منظم دارند. و این مایه تاسف است، چرا که به گفته دکتر شری کولبرگ آکس ( Sheri Colberg-Ochs )، استاد بازنشستۀ علوم ورزشی در دانشگاه الد دومینیون (Old Dominion) در نورفولک ویرجینیا، فعالیت داشتن می تواند به افزایش عملکرد انسولین و کنترل قند خون کمک کند. ورزش کردن همچنین به کاهش وزن و بهبود تعادل نیز کمک می کند، و این موضوع مهم است زیرا بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ در معرض خطر چاقی هستند. دکتر شری کولبرگ آکس می گیود : " توصیه من است که افراد بالای ۴۰ سال مبتلا به دیابت، تمرینات تعادلی را در برنامه هفتگی خود، حداقل دو تا سه روز در هفته، بگنجانند. این تمرین ها می توانند به سادگی تمرین تعادل بر روی یک پا و یا تمرین های پیچیده تر مانند تمرینات تای چی باشند. تمرینات مقاومتی و مربوط به پایین تنه نیز مانند تمرینات تعادل عمل می کنند ". در اینجا شش ورزش مفید معرفی می کنیم که می توانید به راحتی به صورت روزانه انجام دهید. قبل از انجام هر ورزشی با دکتر خود مشورت کرده، و در ابتدا آرام شروع کنید. با گذشت زمان می توانید مدت و شدت انجام ورزش را افزایش دهید.

پیاده روی
به قول دکتر کولبرگ آکس " پیاده روی برای همه راحت است. تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش مناسب و محلی برای پیاده روی است. احتمالا پیاده روی یکی از فعالیت هایی است که بیشتر از هر چیز دیگری برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 تجویز شده است ". پیاده روی سریع با سرعت ثابت که ضربان قلب را بالا ببرد یک ورزش های هوازی است و مطالعات نشان داده اند که انجام فعالیت های هوازی حداقل سه روز در هفته و به مدت ۱۵۰ دقیقه بر روی درمان دیابت اثرات مثبتی دارد. انجمن دیابت آمریکا (ADA) به مردم توصیه می کند یک روز در میان تمرینات هوازی داشته باشند.
تای چی
قرن هاست که تای چی، یک سری حرکات که به شیوه ای آرام طی بیش از ۳۰ دقیقه انجام می شود، انجام می شود. دکتر کولبرگ آکس می گوید این ورزش یک انتخاب عالی برای دیابت نوع ۲ است. تای چی به این دلیل برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است چون علاوه بر تناسب اندام و موجب کاهش استرس نیز می شود. تای چی همچنین باعث بهبود تعادل شده و می تواند آسیب های عصبی، که یکی از عوارض شایع دیابت است را کاهش دهد - البته به گفته دکتر کولبرگ آکس مورد دوم هنوز ثابت نشده است – که تاکیدی بر این نکته است که کار کردن روزانه بر روی تعادل، برای اینکه وقتی پا به سن می گذارید همچنان بتوانید بر روی پاهای خود بایساتید و در طول زندگی خود مستقل بوده و زندگی خوبی داشته باشید، بسیار مهم است. به نقل از دکتر کولبرگ آکس " اگر نمی خواهید تای چی انجام دهید، تمرینات تعادلی دیگری را در روتین هفتگی خود قرار دهید تا از خطر عدم حفظ تعادل بدور باشید.
وزنه برداری
دکتر کولبرگ آکس می گوید "هر چقدر هم در مورد مزایای وزنه برداری بگویم کم است، نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت بلکه برای همه ". وزنه برداری عضله سازی می کند، که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مهم است. دکتر کولبرگ آکس می گوید "اگر حجم عضلانی شما کم شود، حفظ قند خون برایتان بسیار سخت تر خواهد بود ". حداقل دو بار در هفته ورزش های مقاومتی یا وزنه برداری را در برنامه مدیریت دیابتی خود بگنجانید - سه بار در هفته بهتر است، اما همیشه یک روز استراحت بین تمرینات وزنه برداری قرار دهید ( در این روز استراحت می توانید ورزش های دیگری انجام دهید ). درهر جلسه باید ۵ تا ۱۰ نوع مختلف وزنه برداری انجام شود که همه گروههای عضلانی اصلی را درگیر کند. برای افزایش قدرت مطلوب، هر تمرین را در ست های سه الی 4 تایی انجام دهید و هر ست را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنید.
یوگا
مطالعات زیادی نشان داده اند که یوگا به روش های مختلفی می تواند به شما کمک کند. یوگا می تواند چربی پایین تنه را کاهش دهد، با مقاومت به انسولین مقابله کند، و عملکرد عصب ها را بهبود دهد – که همه برای دیابت نوع ۲ مهم هستند. یوگا هم مانند تای چی، یک کاهنده بزرگ استرس دیابتی است از این رو درمان دیابت کمک می کند. دکتر کولبرگ آکس می گوید " هنگامی که سطح استرس بالا می رود، سطح قند خون نیز افزایش می یابد ". یکی از مزایای یوگا به عنوان یک ورزش این است که شما می توانید آن را به هر اندازه ای که بخواهید انجام دهید. به نقل از دکتر کولبرگ آکس "هر چه بیشتر بهتر". این ورزش برای کاهش افسردگی نیز خوب است. طی مطالعه ای که در دسامبر ۲۰۱۶ در مجله فعالیت بدنی و سلامت (Physical Activity & Health) چاپ شد به این نتیجه رسیدند که یوگا به کاهش نشانه های افسردگی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند، و پیشنهاد کرد که افراد چاق به منظور دستیابی به نتایج قابل توجه تر باید بیشتر ورزش کنند.
شنا
شنا یکی دیگر از ورزش های هوازی است که برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مناسب است چرا که بر مفاصل فشار نمی آورد. به گفته دگتر کولبرگ آکس " در شناور بودن روی آب از استرس شما می کاهد ". و همچنین آسان تر از ورزش های دیگر مانند راه رفتن یا دویدن است. خیلی اوقات دیابت، جریان خون به عروق خونی کوچک اندام شما را کاهش می دهد و در نتیجه پاهیتان لمس می شود. افراد مبتلا به دیابت باید از وارد آمدن صدمات به پاها، حتی بریدگی های جزئی یا تاول، جلوگیری کنند، چون درمان شان آهسته و مستعد ابتلا به عفونت هستند. کفش های ویژه که برای استفاده در استخر ساخته شده می توانند از خراشیدگی پاها و لغزیدگی جلوگیری کنند.
دوچرخه ثابت
دوچرخه سواری نیز شکلی از ورزش های هوازی است، که باعث می شود قلب قوی تر شده و ریه ها بهتر عمل کنند. دوچرخه ثابت برای افراد مبتلا به دیابت بسیار ایده آل است چون می توانید آن را در داخل خانه انجام دهید، و دیگر لازم نیست نگران آب و هوا یا افتادن و یا دور شدن از خانه باشید. دوچرخه سواری جریان خون به پاها را افزایش می دهد - که برای افراد مبتلا به دیابت خیلی خوب است - و کالری زیادی می سوزاند تا وزن تان در حالت ایده آل بماند.

موارد بالا نه تنها در درمان دیابت بلکه افرادی که دارای رژیم لاغری و رژیم غذایی هستند می توانند از گیاهان دارویی بالا و ورزش هایی که نام برده شد در کنار هم استفاده کنند تا بتوانند نتیجه بهتری بگیرند.

داروهای ترکیبی برای درمان دیابت نوع ۲
برخی از داروها، اثرات دو دارو را هم زمان دارا هستند، و این یک مزیت مهم به شمار می آید. خیلی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مجبور به استفاده از دارو های متعددی هستند، بنابراین بهتر است که همه آنها را در یک قرص ترکیب کرد.

مشکل بالقوه استفاده از داروهای ترکیبی این است که تنظیم دوز آنها سخت می شود. دوزهای داروها با یکدیگر متفاوت هستند.

نمونه هایی از داروهای ترکیبی برای دیابت نوع ۲ :
متفورمین و گلی پیزید (Metformin and glipizide) = (Metaglip)
رزیگلیتازون و گلیمپراید (Rosiglitazone and glimepiride) = (Avandaryl)
داروی پیوگلیتازون و متفورمین (Pioglitazone and metformin) = (ACTOplus Met)
متفورمین و گلی بوراید (Metformin and glyburide) = (Glucovance)
رزیگلیتازون و متفورمین (Rosiglitazone and metformin) = (Avandamet)
پیوگلیتازون و گلیمپراید (Pioglitazone and glimepiride) = (duetact)

۱۰ ماده غذایی برای درمان دیابت

برخی مواد غذایی می توانند دیابت را کنترل کنند، تا حدی که برخی از بیماران دیابتی می تواند بدون مصرف دارو، سطح قند خون طبیعی خود را حفظ کنند. هر چند در مورد اینکه آیا رژیم غذایی می تواند این شرایط را درمان کند یا خیر بحث هایی وجود دارد، اما افراد مبتلا به دیابت می توانند سطح قند خون خود را از طریق غذاهای سالم و تغییر شیوه زندگی مدیریت کنند.

پژوهش ها نشان داده است که برخی از مردم مبتلا به دیابت نوع ۲ قادرند از طریق ورزش و رژیم های غذایی که مصرف کالری را به ۱۲۰۰ به ۱۸۰۰ در روز محدود می کند، سطح قند خون خود را خارج از محدوده دیابت نگه دارند.

حتی اگر بیماران دیابتی به دارو نیاز هم داشته باشند، یک برنامه غذایی مناسب می تواند شرایط آنها را به طور قابل توجهی به سوی یک زندگی سالم بهبود بخشد.

در اینجا ۱۰ ماده غذایی مغذی برای مبارزه و درمان دیابت را معرفی می کنیم.
۱. انواع لوبیاها می توانند پروتئین با ارزشی فراهم کنند بدون اینکه مانند دیگر مواد غذایی پروتئینی، مواد اشباع شده داشته باشند. لوبیا همچنین سرشار از فیبر، پتاسیم و منیزیم می باشد.

۲. سبزیجات برگ سبز تیره، کم کربوهیدرات و کم کالری هستند، بنابراین افراد می توانند بدون نگرانی از چاق شدن از آنها مصرف کنند. انجمن دیابت آمریکا اسفناج، کلم کولارد (collards) و کلم کالی (kale) را توصیه می کند.

۳. ماهی با اسیدهای چرب امگا ۳، حاوی پروتئین است و با خطر ابتلا به بیماری های قلبی مقابله می کند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند در هفته ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم ماهی مصرف شود. بیماران دیابتی باید از ماهی های سرخ شده یا سخاری اجتناب کنند و ماهی را به صورت کبابی، تنوری یا بخار پز مصرف کنند. ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین، شاه ماهی و ماهی خال دار ماهی های غنی از امگا ۳ هستند.

۴. شیر و ماست بدون چربی از چاقی جلوگیری کرده و در عین حال کلسیم مورد نیاز بدن را نیز فراهم می کنند، علاوه بر این بسیاری از محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D هستند.

۵. غلات سبوس دار حاوی مواد مغذی هستند که به افراد حس سیری می دهند و از چاقی جلوگیری می کنند. غلات سبوس دار شامل نان گندم سبوس دار، ماکارونی سبوس دار و برنج قهوه ای است. غلات تصفیه شده در طول پردازش مواد مغذی از دست می دهند.

۶. میوه هایی با سطوح کاهنده قند خون به آرامی هضم می شوند و از افزایش ناگهانی قند خون بعد از وعده غذایی جلوگیری می کنند. این میوه ها شامل سیب، گلابی، هلو، موز، انبه و پاپایا هستند.

۷. بادام، گردو، گردوی pecan و حاوی چربی های غیر اشباع هستند، که به کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. روغن آفتابگردان نیز شامل چربی های اشباع نشده است.

۸. شکلات تلخ اگر در حد اعتدال مصرف شود، می تواند جوابگوی هوس شیرینی باشد. توصیه می شود کاکائو فرآوری نشدۀ بدون قند تصفیه شده مصرف شود. تحقیقات نشان می دهد شکلات تلخ می تواند خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

۹. بلو بری حاوی آنتی اکسیدان است که از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری می کند. بلوبری همچنین یک میان وعده بدون چربی برای هر زمانی است.

۱۰. چای سبز از پیشرفت دیابت نوع ۱ جلوگیری کرده و به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی نوع ۲ کمک می کند. چای سبز همچنین موجب کاهش وزن می شود که برای یک برنامه دیابتی سالم ضروری است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماردین
شاپ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Airport transfer - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Minibus hire -دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Minibus charter - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فروشگاه اسباب بازی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دوربین مداربسته - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تخت بادی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هدایای تبلیغاتی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماردین - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
چای سبز - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تصفیه آب صنعتی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اجاره آپارتمان مبله
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان