امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرسپولیس قهرمان لیگ شد با برد مقابل ماشین سازی

#1
با سلام تبریک عاشقانه به هر چی قرمز دل
شین‌‌ 0 - پرسپولیس 2؛ قصه جام به سر رسید

پرسپولیس با کسب شصت و دومین امتیاز فصل خود در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ جشن قهرمانی با برتری مقابل ماشین سازی برگزار کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو کار نیمه کاره فصل گذشته خود را با قهرمانی زودهنگام در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم تکمیل کرد و توانست عنوان قهرمانی را برای سومین بار در لیگ برتر از آن خود کند.
 

استادیوم: یادگار امام (ره)           تماشاگر: حدود 5 هزار نفر
داور: حسین زرگر
 
کارت زرد: صادق محرمی (دقیقه 6) از پرسپولیس - محسن مسلمان  (دقیقه 25) از پرسپولیس
 
 

ماشین سازی:
مهدى اسلامى، ادسون هنریکه، سعید مهدى پور، امین حاج محمدى، کاخبر کاکاشویلى، امین قاسمى نژاد، سعید قائدى فر، حمید على عسگرى، محمد رحمتی (حسین ابراهیمی 51)، حامد پاکدل(شهاب زاهدی 56) و عزیز ابراهیم‌اف(فردین عابدینی 70).
سرمربی: فرهاد کاظمی
 
 

پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(سامان نریمان جهان 71)، سروش رفیعی(حمیدرضا طاهرخانی 88)، علی علیپور، وحید امیری (احسان علوان زاده 15) و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
 
 
شرح گل:

ماشین سازی 0 پرسپولیس 1 (دقیقه 1، علی علیپور): اولین حمله دیدار توسط سرخ پوشان خیلی زود انجام پذیرفت و ضربه طارمی پس از دفع دروازه بان تبریزی به امیری رسید تا او نیز علیپور را صاحب توپ کند و مهاجم پرسپولیسی ها نیز با یک ضربه بغل پا اولین گل بازی را به ثمر رساند، گلی که در ثانیه سی ام بازی به ثمر رسید.
ماشین سازی 0 پرسپولیس 2: ( مهدی طارمی، دقیقه 69): مهدی طارمی که پنالتی در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده بود اینبار توانست دروازه مهدی اسلامی را باز کند و تیمش را به گل دوم برساند.
 
اتفاق ویژه:
بازگشت مهدی طارمی به صدر جدول گلزنان، قهرمانی سرخپوشان در تبریز و سقوط ماشین سازی به لیگ دسته اول از اتفاقات ویژه‌ای بود که در پایان این 90 دقیقه رقم خورد. 
مهدی طارمی که برای ثبت گل در این دیدار و بازگشت به صدر جدول بی تابی می کرد دو بار توپش را به تیرک دروازه زد و چندین توپ را هم نصیب توپ جمع کن و دروازه بان حریف با این حال چشم پوشی او از دستور برانکو باعث شد تا به صدر جدول باز گردد.
پرسپولیس با آماری فوق العاده توانست در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل قهرمانی در لیگ شانزدهم را جشن بگیرد و البته ماشین به عنوان تیم باسابقه فوتبال ایران با این شکست به دسته پایین تر سقوط کرد.
 
بازیکن برتر:
علی علیپور که بعد از اخراج از اردوی امارات زیر ذره بین قرار دارد در دومین بازی پیاپی در لیگ برتر به گل رسید. او در این بازی نیز در ثانیه های ابتدایی گل اول سرخپوشان را به ثمر رساند و البته در دقایق پایانی با فراری موفق توانست از مدافع حریف پنالتی بگیرد تا برد پرسپولیس تضمین شود. دوندگی بالای این بازیکن در کنار دقت در ضربه زنی باعث شد او در این جدال مرد موفق سرخپوشان لقب گیرد که در هر دو گل نقش اصلی را ایفا کرد.
 
 

پرسپولیس قهرمان لیگ شد با برد مقابل ماشین سازی 1

 
 
شرح نیمه اول:

برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش برای کسب عنوان قهرمانی راهی تبریز شده اند تا برابر ماشین سازی که آخرین کورسوی امیدش برای قهرمانی را دنبال می‌کند قرا گیرند. 
پرسپولیس در این دیدار در غیاب سامان نریمان جهان و فرشاد احمدزاده برابر ماشین سازی که پیام صادقیان را در اختیار ندارد قرار گرفته و خیلی زودتر از تصور هوادارانش توانست دروازه مهدی اسلامی را باز کند تا شانس خود برای تصاحب عنوان قهرمانی را افزایش دهد.
در ادامه اما فرصت‎سوزی‌‍های مهدی طارمی آغاز شد؛ جایی که او چندین بار در موقعیت‌های  مناسب جلوی دروازه حریف در باز کردن آن ناکام ماند تا شانس کسب عنوان آقای گلی و البته شکستن طلسم گلزنی برابر این تیم به عنوان یکی از سه تیمی که در این فصل از او گلی دریافت نکرده کمتر و کمتر شود.
اکنون آنها 45 دقیقه فرصت دارند تا با حفظ برتری خود در فاصله سه بازی مانده به پایان فصل به عنوان قهرمانی در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز دست یابند. استادیومی که تراکتورسازی در ابتدای فصل انتظار داشت با تراکتورسازی جشن قهرمانی را برپا کند اما با بدشانسی شاگردان امیر قلعه نویی همراه شدند.
 
دقایق حساس:
 
دقیقه 5: شوت زمینی وحید امیری از داخل هجده قدم با تکل مهدی پور برگشت داده شد و در ادامه ضربه مجدد امیری راهی کرنر شد.
دقیقه 7: پرتاب بلند علیرضا بیرانوند پشت محوطه جریمه ماشین سازی به مهدی طارمی رسید و این بازیکن با پیش روی به سمت دروازه ضربه اش را نواخت که دروازه بان آن را برگشت داد. طارمی در این صحنه می توانست وحید امیری را در فضای خالی رو به دروازه ببیند که ترجیح داد برای شانس آقای گلی اش ضربه را خودش بزند.
دقیقه 9: حامد پاکدل در میان حملات خطرناک پرسپولیس شانس خود را از پشت محوطه جریمه سرخپوشان با شوتی راه دور امتحان کرد که این ضربه با فاصله راهی بیرون شد.
دقیقه 35: ماشین سازی که نتوانسته به محوطه جریمه پرسپولیس نزدیک شود، گره کور رسیدن به دروازه بیرانوند را شوت از راه دور می بیند و اینبار نیز امین قاسمی نژاد شانس خود را امتحان کرد که با اختلاف زیاد توپش راهی اوت شد.
دقیقه 38: یک شوت از داخل هجده قدم از سوی طارمی که با دفع و مهار مهدی اسلامی همراه شد تا ناکامی طارمی برای ثبت گل در این جدال ادامه داشته باشد.
دقیقه 49: روی ارسال کرنر محسن مسلمان، علی علیپور صاحب فرصت سرزنی شد که ضربه اش راهی به دروازه نیافت.
دقیقه 50: پاس فوق العاده محمد رحمتی، بازیکن سابق پرسپولیس برای پاکدل، پشت مدافعان این تیم با خروج بیرانوند همراه شد تا شانس فوق العاده ماشین سازی برای تساوی کشاندن بازی از دست برود.
دقیقه 61: ارسال مناسب از وحید امیری در آستانه دروازه به مهدی طارمی رسید که با بدشانسی این مهاجم اینبار ضربه سرش به تیرک دروازه برخورد و برگشت داده شد.
دقیقه 68: فرار علی علیپور به درون محوطه جریمه با برخورد ادسون انریکه و شارژ این مهاجم یک ضربه پنالتی نصیب سرخپوشان کرد.
دقیقه 88: فرار حمید علی عسگری به پشت محوطه جریمه و تک به تک شدن او با علیرضا بیرانوند با ضربه این مهاجم راهی به دروازه سرخپوشان نیافت و شماره یک سرخپوشان با عکس العملی موفق آنها را دفع کرد.
 
 
 
 
در حاشیه:
* در ابتدای نیمه دوم در اتفاقی جالب توجه حسین زرگر دچار مصدومیت شد تا پیروز سیف الله پور قضاوت نیمه دوم را برعهده گیرد.
پاسخ
آگهی
#2
مباركا باشدSmile
پاسخ
#3
پرسپولیسی ها پرچم بالاس کیسه کشا قایم شدن
پاسخ
 سپاس شده توسط AMIRMAHDI_AEZAZI


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
  تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  فیورنتینا 1-3 اینتر: قهرمان به صدر رفت
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بحرین با یک تیم جدید مقابل ایران !
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان