امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

6 راه کاهش استرس

#1
کورتیزون یک هورمونی در بدن شماست که در برابر ترس و یا هیجان در بدن شما پخش می‌شود. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
car rental tehran
این هورمون با تاثیرات منفی در سلامتی شما رابطه دارد. افسردگی و یا از دست دادن حافظه و یا چاقی تاثیراتی است که این هورمون بر روی بدن شما می گذارد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اجاره ون
1.ورزش را شروع کنید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماشین تشریفات
ورزش به شیوه‌های متفاوت استرس و هورمون کورتیزون را در بدن شما کاهش می‌دهد. وقتی شما ورزش می‌کنید. بدن شما اندورفین ترشح می‌کند. این هورمون باعث شادی شما و حس خوب در شما می‌شود. وقتی شما به این حس را داشته باشید. استرس در پشت مغز شما محو خواهد شد. که در نتیجه اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اجاره ماشین عروس

2. تمرین مدیتیشن کنید دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی لوگو
مدیتیشن یکی دیگر از راه های کاهش هورمون کورتیزون است. یکی از فروم های مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد که از نظر ذهنی و فیزیکی به آرامش در این زمینه برسید. دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اجاره ماشین

3. گوش دادن به موزیک
تحقیقات نشان داده که گوش دادن به موزیک بر روی وضعیت شیمیایی بدن شما تاثیر می گذارد. نیازی نیست حتما به موزیک هایی با هیجان بالا گوش کنید و یا موزیک هایی که شما را به حالت محاصره در می‌آورند. می توانید به موزیک هایی که آرامش دارند گوش کنید.
آهنگ هایی که آرامش دارند باعث می‌شوند ذهن شما به آرامش برسد. و در نهایت باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزون در بدن شما می شود.

4.ماهیگیری کنید
فعالیت هایی از قبیل ماهیگیری یا قایق سواری با استرس مبارزه می کند. برای اینکه از روزمرگی شما را نجات می دهند. هم نظر ذهنی هم از نظر جسمی.
ماهیگیری باعث می شود تا از حالت روزمرگی خودتان رها شوید و با فکر کردن در طبیعت به آرامش برسید. در نهایت هم شکاری که کرده اید دارای مقادیر زیادی omega3 و پروتئین است.که این نیز خود باعث کاهش ترشحات کورتیزون در بدن شما می‌شود.

5. تمرین یوگا
مزایای یوگا بسیار زیاد است. هم باعث کاهش وزن شما می شود، هم باعث کاهش استرس و هم باعث افزایش انعطاف بدن شما می شود. بسیاری از تکنیک های یوگا باعث مدیریت استرس بدن شما می شود. کشش بدن همراه با نفس عمیق به شدت بر روی کاهش استرس بدن شما تاثیر می گذارد این که را در سر کار خود نیز می توانید انجام دهید زیرا در لحظه استرس شما را کم خواهد کرد.

6. خوردن غذاهای رژیمی
بهترین کاری که برای کنترل واکنش های شیمیایی بدنتان می توانید انجام بدید خوردن غذای سالم است. مخصوصا خوردن سبزیجات و میوه باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزون می شود.
همچنین شما باید مصرف شکر، کافئین را کاهش دهید این ها باعث افزایش استرس در بدن هستند.
هورمون کورتیزون باعث می شود سلامت شما به شدت آسیب ببیند. پس با رعایت این نکات می توانید مقدار قابل توجهی از استرس را کاهش دهید که در نتیجه باعث افزایش سلامت شما خواهد شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط PARI.S ، فرانه
آگهی
#2
موضوع جالبی رو انتخاب کردی ولی شاید زیاد طرفدار نداشته باشه Sad
به هرحال اگه دوباره خواستی موضوع ایجاد کنی چیزی رو برای عنوانت انتخاب کن که مورد توجه دیگران قرار بگیره
Wink Wink Wink
6 راه کاهش استرس 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روشهای کمک به کودک در کاهش اضطراب:
  میزان استرس شما چقدر است و چطور می‌توانید استرس روزانه‌تان را کاهش دهید؟
  قدرت موسیقی برای کاهش استرس
  چهره و اندام زنی جوان پس از کاهش وزن 100 کیلویی!
  در این جدول ببینید چقدر شغلتان استرس دارد+عکس
  کنترل استرس با نفس کشیدن مجموعه : رازهای موفقیت کنترل استرس با نفس کشیدن یک از راه ه
  تست استرس
  ظاهر عجیب یک خانم وقتی استرس دارد
  روشهاي صرفه جويي و کاهش قيمت قبض برق
  اینجاست که استرس دیگه آمپر می سوزونه!!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان