امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است

#1
چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است 1

گزارش تحلیلی فاکس اسپورت؛
چرا تیم ملی ایران بهترین تیم آسیاست؟

به نظر می رسد با کسب پیروزی های 0-1، ایران تبدیل به بهترین تیم آسیا شده و در حال ایجاد تعاریف جدیدی در این قاره می باشد.


 
به گزارش "ورزش سه"، پیروزی برابر چین و مارچلو لیپی باعث شد تا ایران با اختلاف 4 امتیازی همچنان در صدر گروه اول مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا قرار بگیرد و کسب پیروزی برابر ازبکستان در بازی 12 ژوئن تضمین کننده صعود به جام جهانی خواهد بود.
 
اما نه تنها با زدن تنها 6 گل در 7 بازی، ایران به عنوان اولین صعود کننده احتمالی به روسیه نام خود را مطرح کرده است، بلکه این اتفاق در حالی رخ می دهد که 2 بازی تا پایان مرحله مقدماتی نیز باقی مانده است.
 
 


چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است 1

 
 
اما ایران اینگونه در مسیر روسیه است. تیمی که 630 دقیقه است که دروازه خود را بسته نگاه داشته (در صورت احتساب مرحله قبل این رقم به 928 دقیقه می رسد) و 4 پیروزی 0-1 را در کارنامه ثبت کرده است.
 
پس با این تفاسیر می توان یوزپلنگ ها را نسخه آسیایی تیم سرسخت آرسنال در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 فوتبال جزیره دانست که موفقیت های زیادی را نیز کسب کرد.
 
اما ایران علیرغم داشتن لیستی از بهترین مهاجمان آسیا، موقعیت های فراوانی را از دست می دهد و این اتفاق را شاید می توان تنها نقطه ضعف آنها دانست.
 
اما علیرغم از دست دادن موقیت های زیاد، ایران طی 4 سال اخیر در رده بندی فیفا در بالاترین رتبه قرار داشته و به راستی آنها بهترین تیم آسیا هستند.
 
عامل دیگر را باید حضور کارلوس کی روش روی نیمکت دانست. او که از سال 2011 هدایت این تیم را بر عهده گرفت، تا به حال به علت بروز مشکلات بارها فدراسیون فوتبال ایران را تهدید به استعفا کرده اما در نهایت مسائل بین طرفین حل و فصل شده است.
 
 


چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است 1

 
 
دلایل حل این اختلافات، نیاز متقابل طرفین به یکدیگر است. فدراسیون فوتبال ایران می داند که بخش مهمی از موفقیت های سالهای اخیر به علت حضور کی روش بوده اما در برخی اوقات کنار آمدن با او کار آسانی نبوده زیرا به نظر افرادی در داخل و بدنه وزارت ورزش موافق حضور او نیستند.
 
اما با وجود چنین نتایج مستمر و عملکرد های حرفه ای، کی روش و فدراسیون دوباره و دوباره با یکدیگر دست همکاری می دهند تا پرواز ایران به سمت روسیه حرکت کند.
 
اگرچه سرمربی سابق رئال مادرید بارها و در انظار عمومی از رفتار فدراسیون گله و شکایت کرده است اما به نظر می رسد او هنوز عاشق ایران، هواداران و تیمی که بنای آن به دست خودش طراحی شده می باشد.
 
در اوایل سال جاری و به علت عدم حمایت فدراسیون از او در کشمکش با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی یکی از تیم های بزرگ پایتخت، کی روش تصمیم به جدایی گرفته بود و در آستانه رقم خوردن دومین صعود متوالی ایران به جام جهانی برای اولین بار در تاریخ، او هیچگاه این قدر به جدایی نزدیک نشده بود.
 
 


چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است 1

 
 
بازیکنان تیم ملی ایران نیز به خوبی می دانند که با حضور کی روش، حضور در روسیه تضمین شده است و به همین دلیل همیشه به دنبال اجرای فرامین او هستند.
 
ستارگانی مانند سردار و قوچان نژاد حسادت بسیاری از رقبای آسیایی را بر انگیخته اند و در مرحله بعد بازیکنانی مانند جهانبخش و طارمی در این تیم به میدان می روند.
 
در این میان نام بازیکنی مانند طارمی کمتر از دیگران مطرح شده و به همین دلیل حرف و حدیث هایی در مورد نظر مثبت کی روش در مورد او وجود دارد. اما این ستاره 24 ساله پرسپولیس عملکرد بسیار خوبی در هنگام بازی بدون توپ دارد و در امر گلزنی نیز با به ثمر رساندن 7 گل در مرحله مقدماتی جام جهانی نمایشی عالی ارائه داده است.
 
 


چرا تیم ملی بهترین تیم آسیا است 1

 
 
طامی را می توان مثال بسیار خوبی از گروه سختکوش و با استعدادی دانست که توسط کی روش رهبری می شود. اما همین عوامل نه تنها ایران را تبدیل به قدرت اول آسیا کرده، بلکه آنها از جمله تیم هایی لقب گرفته اند که در روسیه نیز امید زیادی به درخشش آنها وجود دارد.
 
اما اوضاع در مورد استرالیا، کره جنوبی و ژاپن متفاوت است و آنها هنوز راه درازی برای قطعی شدن صعود به روسیه در پیش رو دارند.
 
پس اگر شاگردان کی روش با همین پیروزی های 0-1 قادر به راهیابی به روسیه بودند، نباید انتقادی به آنها وارد شود. به نظر می رسد ایران در حال تعریف استانداردهای جدیدی در فوتبال آسیاست و دیگر رقبا نیز باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسدی در آخرین بازی فصل بهترین شد
  نقشه راه صعود تراکتور ایران در آسیا
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  حذف ستاره‌های ایرانی از فهرست برترین بازیکنان آسیا!
  قایدی، بهترین بازیکن دیدار استقلال - الاهلی
  استقلال، صدرنشین مقتدر گروه سوم آسیا
  لیگ قهرمانان آسیا در عربستان پخش نمی‌شود
  ممنوعیت شادی گل همراه با مربیان در آسیا
Subarrow خطیبی-آسیا؛ این بار در قامت سرمربی (عکس)
  تحلیل سرمربی سابق الوحده از دیدار با پرسپولیس در آسیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان