امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیک پیج

#1
سلام

امروز من قصد دارم در رابطه با یکی از روش های به سرقت بردن پسورد مطلبی رو خدمتتون تقدیم کنم.اگر سوالی داشتید در همین تاپیک بپرسید.
فیک پیج(fakepage) یکی از روش های کلاهبرداری اینترنتی است.معنی عبارت فیک پیج،صفحه ی جعلی می باشد.
فیک پیج چیست؟
همون طور که گفتیم فیک پیج به معنای صفحه ی جعلی است.این روش یکی از روش های معمول برای دزدیدن پسورد ایمیل یا هر حساب کاربری دیگری میباشد.هکر با ساخت صفحه ای شبیه به صفحه ی لاگین(ورود) یاهو یا هر سیستم دیگری،پسورد شما رو به سرقت میبرد.به مثال زیر توجّّه کنید:
هکری قصد دارد که پسورد جیمیل شخصی را به دست بیاورد.او ابتدا صفحه ای شبیه صفحه ی ورود جیمیل طرّاحی می کند و آن را در یک هاست آپلود می کند.همین طور یک فایل تکست و یک فایل php هم همراه آن آپلود می کند که پسورد وارد شده توسّط شخص،در فایل متنی ذخیره شود.سپس از طریقی مثل ایمیل،آدرس صفحه ی جعلی خودش رو برای قربانی میفرستد و با مطرح کردن دلایلی قربانی،وارد صفحه می شود و گذرواژه عبور جیمیل خودش رو تقدیم هکر می کند!
روش تشخیص
بهترین راه تشخیص فیک پیج نگاه کردن به آدرس صفحه است.در کل اگر آدرس صفحه ی مورد نظر،همان آدرس سایت مورد نظر یا زیر دامنه* ی آن باشد میتوانید به سایت اطمینان کنید،در غیر این صورت مواظب باشید گذرواژه عبور خود را تقدیم هکر نکنید.
برای پیدا کردن آدرس صفحه هم هنگامی که موس خود را روی لینک مورد نظر می برید آدرس صفحه ی مقصد در نوار وضعیّت(status bar) مرورگرتان ظاهر می شود.اگر هم روی لینک کلیک کردید و وارد صفحه شدید،به نوار آدرس(address bar) مرورگر خود نگاه کنید.
اقدامات بعدی
حالا اگر گذرواژه عبور خود را به هکر تحویل دادیم چه کنیم؟
اوّلین توصیه ی من این است که گذرواژه عبور حساب خود را عوض کنید.در مرحله ی بعد اگر گذرواژه عبورتان با حساب های دیگرتان مشترک است،گذرواژه آن ها را هم عوض کنید.
دوّمین کاری که باید انجام بدید این است که به حساب کاربریتان بروید و ببینید که هکر در اونجا کاری انجام نداده باشد.به قسمت ف/ی/ل/ت/ر* ها بروید و بررسی کنید که ف/ی/ل/ت/ر ی را هکر تعریف نکرده باشد.

*زیر دامنه:منظور از زیر دامنه آدرسی از سایت است که بخشی به اوّل آدرس سایت اضافه شده باشد مثلا:یکی از زیر دامنه های yahoo.com ، این آدرس است:mail.yahoo.com
*ف/ی/ل/ت/ر:منظور از ف/ی/ل/ت/ر در این جا،برنامه هایی است که به طور خودکار کاری را انجام میدهند.این امکان در جیمیل و یاهو به کار رفته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط * MASIHA * ، M.barselona
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان