امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیرات شبکه های اجتماعی برای روابط عمومی یک سازمان

#1
رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهند تا مصرف‌کنندگان به طور مداوم با روابط عمومی شرکت‌ها در تماس باشند و البته مهم نیست در چه زمانی از شبانه روز این روابط برقرار می‌شود. وجود رسانه‌های اجتماعی باعث شده که هیچ وقت این ارتباط میان مصرف‌کنندگان و کمپانی‌ها قطع نشود. اما این که چگونه تعامل سازنده میان مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها بوجود بیایید، بستگی به توانمندی روابط عمومی آن شرکت دارد.
به منظور حفظ یک تصویر عمومی مثبت، روابط عمومی هر شرکت میبایست راه‌حل‌های مناسبی داشته باشد تا بتواند با هرگونه مشکل به صورت خاص و موردی برخورد کنند. در میان مدل‌های مختلف برقراری ارتباط، باید بهترین راهکار برای وارد بازی شدن انتخاب شود و مسئول روابط عمومی باید فهم درستی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیرمستقیم مانند وبلاگ، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب داشته باشد و بتواند از بهترین راه بیشترین مخاطب را به دست بیاورد
با توجه به دسترسی آسان و ارزان مخاطبین به شبکه‌های اجتماعی ، این آسانترین راه برای روابط عمومی است تا به اطلاعات بازار هدف دست یابد و بدین ترتیب از سلیقه مخاطبین و انتظارات انها باخبر شوند و بعد از تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات، فرصت‌های جدیدی را برای مخاطبینی فراهم کنند که قبلا از سلیقه انها بی‌خبر بودند. علاوه بر این اشترک‌گذاری اطلاعات برای روابط عمومی، به مراتب بازخورد بهتری در زمینه معرفی برند و محصولات به بازار هدف را انجام می‌دهد و همین‌طور برای مخاطبین آسان‌ترین راه ممکن را ایجاد می‌کند تا اطلاعات لازم را کسب نمایند. نه تنها این اطلاعات به راحتی در اختیار روابط عمومی قرار می‌گیرد، بلکه به راحتی می‌توان دسترسی به این اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان برای شما ممکن شود و به یک منبع اصلی برای ترویج پوشش رسانه‌ای بالقوه، برای دیگر برندها نیز تبدیل شود.اگر مشتاق هستید در مورد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید. در این مرحله، برنامه ای مدون و همراه با جزئیات بسیار نوشته می شود، در این برنامه جامعه هدف و مخاطبین بازاریابی شما مشخص شود، تعداد و نحوه ارائه مطالب مشخص شود، نحوه به روزرسانی مجموعه های اجتماعی مشخص شده و همچنین از همه مهمتر اهداف این بازاریابی مشخص و نحوه وصول به آنها را برای شما تشریح می کنیم. در این بخش همه فعالیت ها و اهداف روشن و واضح هستند و در اختیار شما قرار می گیرند.
اینکه چندین سایت برتر را بررسی کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مناسب است کار خیلی سختی به حساب نمی‌آید. حتی صرف یک یا دو ساعت در هفته کافی است تا ببینید که کدام سایت را بیشتر دوست دارید و با اهداف تجاری‌تان سازگاری بیشتری دارد. دل‌گروسو می‌گوید: «طبیعت ویروس‌مانند شبکه‌های اجتماعی واقعاً عجیب و غریب است. می‌توان با استفاده از این شبکه‌ها در مدت زمانی بسیار کوتاه توجه بسیار زیای را به خود جلب کرد.»
دل‌گروسو اعتقاد دارد که بهترین سایت برای شبکه‌سازی و منابع انسانی LinkedIn‌ است. او می‌گوید: «در این سایت ابتدا باید چیزی مانند روزمة کاری ساخت و سپس می‌توان از طریق آن به افراد حرفه‌ای که افکار مشابه دارند متصل شد. اگر از این سایت با دقت و به‌صورت گزینشی استفاده شود، می‌تواند ابزاری بسیار قدرتمند برای یافتن شرکای تجاری، مشتریان مناسب، یا حضور شخصی و سازمانی در محیط وب باشد.»
اما آقای دل‌گروسو برای یافتن مخاطبان گسترده‌تر، فیس‌بوک را توصیه می‌کند: «حتماً در فیس‌بوک عضو گروهی که به کسب‌‌وکارتان مربوط است شوید، تا از دیدگاه مردم درباره آن آگاهی یابید. با این کار تمام حاشیه‌ها را دور زده و تعامل خود با مشتریان‌تان را روی موضوع اصلی متمرکز نگه‌داشته‌اید.»
ریک جولیان، مدیرعامل و مدیر ارشد نوآوری در Quo Valdis است و ادعا دارد که از سرمایه‌گذاری یک ساله خود در شبکه‌های اجتماعی بازخورد مناسبی گرفته است. او می‌گوید: «این کار یک صورت انسانی برای کسب‌وکارتان درست می‌کند و باعث می‌شود که دیگران بدانند تعامل با شما چگونه خواهد بود. وقتی همه چیز یکسان باشد مردم ترجیح می‌دهند با کسی تعامل داشته باشند که به نظرشان جالب‌‌تر می‌رسد.»


برای به ثمر نشستن هر برنامه ای می بایست، آیین نامه ای تدوین گردد، این آیین نامه باید به نحوی باشد که تمامی فعالیت های موجود در این بازاریابی شبکه های اجتماعی را پوشش دهد. آیین نامه ای برای برنامه ای که ارائه شده نیز تنظیم می گردد. در این آیین نامه سعی بر این است تا کلیه موارد و نحوه سنجش و ارزیابی برنامه مشخص شود و برنامه گزارش دهی کاملا مشخص و مدون باشد. چرا که در غیر اینصورت اجرای برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی امری بی فایده است. در اجرای برنامه های بازاریابی شبکه های اجتماعی گزارش دهی و همراهی شما از اصول ابتدایی و اولیه شرکت ما خواهد بود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  همه چیز درباره SQ یا هوش اجتماعی و نقش آن در زندگی
Information |مجموعه ای از جمله های عمومی کوتاه ولی مفید و جالب|
  امنیت وای فای های عمومی تا چه حد است؟
  تاثیرات نور ماه بر حیات روی زمین
  حواستان به روابط دوستانه نوجوانان باشد
Thumbs Up تاثیرات خواب و بیداری بر مغض
  میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  تاثیرات عجیب تنهایی بر انسان!
  کم توجهی والدین به کودکان تاثیرات نامطلوبی را در پی دارد
  تفاوت شبکه‌های 4G و LTE چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان