امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ

#1
سیب زمینی یکی از اصلی ترین مواد غذایی در سفره ما ایرانیان است، یکی از سالادهای خوشمزه ای که می توان با آن درست کرد سالاد سیب زمینی و مرغ است که شباهت زیادی با الویه دارد. الویه را معمولا به عنوان یک غذای اصلی و با نان مصرف می کنند ولی این سالاد که تفاوت های ظاهری هم با الویه دارد را می توان به عنوان پیش غذا یا سالاد در سفره ها استفاده کرد. با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سایت بانوان همراه باشید تا طرز تهیه این سالاد خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ 1

این سالاد طرفداران زیادی دارد، تکه های مرغ موجود در آن طعم خوب و نخود فرنگی و هویج موجود در آن رنگ زیبایی به سالاد می دهند. این سالاد بسیار سریع آماده می شود و شما می توانید از یک روز قبل آن را آماده کرده و در یخچال نگه دارید. درست کردن آن تنها ۳۰ دقیقه زمان می برد و برای کسانی که به دنبال درست کردن غذاهای سریع هستند و فرصت آشپزی ندارند بسیار مناسب است.
این سالاد به خاطر داشتن ظاهری زیبا و رنگی انتخاب مناسبی برای مهمانی های شما می باشد. سالاد الویه از جهاتی بسیار شبیه به این سالاد می باشد ولی سیب زمینی استفاده شده در سالاد الویه معمولا رنده شده یا له شده می باشد و داخل سالاد الویه از هویج و پنیر استفاده نمی شود.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ عبارتند از:
سینه مرغ یک عدد
سیب زمینی متوسط دو عدد پخته شده و خرد شده
هویج متوسط دو عدد پخته شده و خرد شده
خیارشور خرد شده سه قاشق غذاخوری
نخودفرنگی کنسروی یا پخته شده یک پیمانه
نمک و پودر سیر نصف قاشق چایخوری
پنیر پارمزان نصف پیمانه
سس مایونز سه چهارم پیمانه
آب به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد سیب زمینی و مرغ:
۱- ابتدا سینه مرغ بدون استخوان را به همراه آب، پیاز، نمک و فلفل و زردچوبه داخل قابلمه مورد نظر بگذارید تا پخته شود. دقت کنید زمان پخت زیاد باعث له شدن مرغ خواهد شد بنابراین زمانی که مرغ پخته شد آن را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا مرغ خنک شود و سپس آن را با چاقو به قطعات کوچک مربعی شکل تقسیم کنید و کنار بگذارید.
۲- دو عدد هویج متوسط را به صورت ریز ریز و مربعی خرد کرده و داخل آب جوش بریزید تا پخته شود. سیب زمینی را هم داخل ظرف جداگانه ای به همراه آب روی حرارت گذاشته تا پخته شود و بعد از پخته شدن سیب زمینی آن را به قطعات کوچک مربع شکل تقسیم کنید. سعی کنید برای زیباتر شدن ظاهر سالاد سیب زمینی ها همه یکدست و یک اندازه خرد شود. برای خرد کردن سیب زمینی یک راه دیگر هم وجود دارد و آن این است که ابتدا سیب زمینی ها را به اندازه های دلخواه برش زده و سپس آنها را برای چند دقیقه در آب در حال جوش انداخته تا بپزد و سپس از آن در سالاد استفاده کنید. روش دوم به خاطر برش های دقیق تر و تمیز تر برای تهیه این سالاد بهتر است.
۳- سیب زمینی خرد شده، هویج و مرغ پخته شده و خرد شده را داخل ظرف گودی بریزید. به آن نمک و پودر سیر را اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. سپس خیارشور خرد شده، پنیر پارمسان و سس مایونز را به آن اضافه کنید. مواد را خوب به هم بزنید تا مزه ها به خوبی با هم ترکیب شود. در مرحله بعدی نخود فرنگی کنسروی را به این ترکیب اضافه کنید. در صورتی که از نخود فرنگی تازه استفاده می کنید بایستی از قبل نخود فرنگی را داخل آب روی حرارت گذاشته، بپزید و بعد از خنک شدن آن را به ترکیب بالا اضافه کنید. بعد از اینکه مواد خوب با هم مخلوط شد میزان نمک، سیر و پنیر پارمسان آن را با مزه کردن کمی از آن امتحان کنید و اگر لازم بود این مواد را بیشتر برای آن استفاده کنید.
۴- در ظرف را ببندید یا روی آن را با سلفون پوشانده و مواد را برای مدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
۵- بعد از این مدت مواد را داخل ظرف سرو قرار داده و برای مصرف تزئین کنید.

سیب زمینی یکی از سبزیجاتی است که بدون اغراق بیشترین کاربرد را در پخت و پز و آشپزی دارد. مهم ترین ماده موجود در سیب زمینی نشاسته است از این رو برای تامین انرژی ماده بسیار مفیدی به شمار می رود. سیب زمینی تقویت کننده قلب، محکم کننده لثه، مسکن درد و زخم معده است و در بین سبزیجات حاوی ویتامین C بالایی است. علاوه بر این ویتامین، سیب زمینی سرشار از پتاسیم، فسفر، آهن و منیزیم و ویتامین B6 می باشد، پس استفاده از آن را در وعده های غذایی خود فراموش نکنید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نیازمندی های بانوان
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان