امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آلاچیق: حس و حال مکان طبیعی!

#1
زندگی شهری و معماری‌های نه چندان زیبای آن، خشونتی پنهان را به رو ح انسان منتقل می‌کند. انگار که شکل یکنواخت و خشک محیط براعصاب  آدم آوار شده باشد. حتی اگر خانه‌ای زیبا داشته باشید، باز‌هم گاهی طرح‌های هندسی معماری مدرن این حس خستگی و فشار اضلاع و مصالح ساخت دست بشر را  بر روحتان تحمیل خواهد کرد. یکی از مؤثرترین راه‌کارها برای رهایی از این عارضه‌ی ‌زندگی مدرن شهری، استفاده از انواع آلاچیق‌هاست.

در این‌ قسمت سعی شده شما را با آلاچیق و انواع آن بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

***

آلاچیق چیست؟

آلاچیق: حس و حال مکان طبیعی! 1
در یک تعریف ساده و مختصر آلاچیق بر محیطی باز و طبیعی اطلاق می‌شود که توسط چوب و درختان  محصور شده باشد و کاربرد آن جهت استراحت و یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

همچنین وجود آلاچیق‌ها در جوار گردشگاه‌ها و مجتمع‌های  تفریحی خصوصاً در ایام بهار و تابستان  باعث گذرندان ایام فراغت دلپذیرتر برای استفاده‌کنندگان از آن می‌شود.

در تعریفی وسیع‌تر، آلاچیق بنایی سرپوشیده است که در آن از چوب و فلز استفاده شده و در قسمت پایین آن تقسیم‌بندی‌هایی برای نشستن اشخاص وجود دارد و برحسب مکانی که در آن‌جا ساخته می‌شود می‌تواند به صورت مربع، مستطیل، شش‌ضلعی و هشت ضلعی و یا انواع دیگری از طرح‌های فانتزی مانند اَشکال استوانه‌ای نیز باشد.


انواع آلاچیق :

آلاچیق به صورت کلی در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می‌شود. علاوه بر آن گاهی ترکیب چوب و فلز  یا استفاده از مصالحی هم‌چون سیمان نیز در ساخت برخی از آلاچیق‌ها قابل مشاهده است، لذا گاهی با نام آلاچیق‌های بتونی یا حتی سیمانی نیز مواجه می‌شویم.

آلاچیق: حس و حال مکان طبیعی! 1
– آلاچیق چوبی :

برای اشخاصی که باغ یا باغچه‌ی بزرگی دارند آلاچیق چوبی یکی از گزینه‌های جذاب‌ برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت است، به‌خصوص که ساخت این بناهای چوبی و یا سفارش آن امروزه راحت‌تر از گذشته است.

سقف چوبی بنا به خاطر بافت خاص خود از نفوذ آب مصون است و از این نظر در موارد ضروری می‌تواند به عنوان سرپناه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

در یک نگاه کلی، عموماً کناره‌های آلاچیق باز می‌باشد، اما بسته به خواسته یا نیازتان می‌توانید انواعی با کناره‌های محصور و پوشیده را انتخاب کنید. در این میان معماری مدرن بدون القای حس معماری شهری به کمک ما می‌آید تا طرح‌هایی هرچه زیباتر  و طبیعی‌تر از آلاچیق‌های چوبی ارائه دهیم.

در ساخت آلاچیق چوبی از انواع مختلف چوب درختان استفاده می‌شود که اکثراً از چوب درخت کاج و یا سرو می‌باشد.  بعضی‌ها، چوب درخت سرو را به خاطر سبکی آن ترجیح می‌دهند. اما چوب درخت کاج برای این مورد جاافتاده‌تر است.



چوب به کار رفته در ساخت آلاچیق باید به مواد لازم آغشته شود تا در مقابل پوسیدگی و یا حشرات جونده مصون مانده و مدت زمان درازی باقی بماند. آن‌‌چه که در کشور ما کمتر مرسوم است، رسیدگی به بنا پس از ساختن آن است! رسیدگی به آلاچیق حداقل به‌طور سالانه ضروری است، این رسیدگی می‌تواند بر حسب مواد به کار رفته در آلاچیق، شامل رنگ‌آمیزی و سایر موارد باشد، با چنین رسیدگی‌هایی، آلاچیقتان همیشه مثل روز اولش جلوه خواهد کرد.



. آلاچیق فلزی :

یکی دیگر از انواع آلاچیق‌ها، آلاچیق فلزی می‌باشد که ساخت آن با نمونه‌ی چوبی قدری متفاوت است. بسته به طرح بنایتان امکان دارد در قسمت‌هایی از آن مانند سقف و یا کف، از چوب، سیمان، بتون و نیز انواع کاورهای مناسب استفاده شود.

اخیراً از آهن خام که قابلیت ارتجاعی زیادی نیز دارد در ساخت برخی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلاچیق‌ها استفاده شده است. استفاده از مس به جای آهن می‌تواند باعث شود که در طول زمان آلاچیق به رنگ‌های سبز-آبی و قهوه‌ای جلوه‌گر شود.



. آلاچیق‌ ارزان :

انواع متقاوتی از این نوع آلاچیق‌ها در حال تولید و استفاده می‌باشد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط مالی خود طرح‌خاصی را نیز سفارش دهید.

آلاچیق‌های ارزان قیمت برای مصارف خاص در خانه‌باغ‌، باغ، حیاط ویلاها و حیاط آپارتمان،پارک‌های جنگلی، رستوران‌های سنتی و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط *Ramesh*
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مکان هایی که در آن UFO دیده شده است
  چگونه با مواد طبیعی رنگ موهایم را روشن کنم؟
  چگونه دوباره پوستی سفید داشته باشیم؟(طبیعی ترین راه)
  رنگهای طبیعی چگونه از طبیعت به دست می آیند؟
  چربی سوز ترین قرص لاغری طبیعی در دنیا
  چای سبز، نرم کننده و براق کننده طبیعی لب!
  [ چند راه طبیعی و آسان برای بلندتر شدن مژه‌ها! ]
  & موها را با این روش ،به طور طبیعی صاف و لخت کنید!
  خطرناکترین مکان برای قرار دادن مسواک!
  راهی طبیعی برای از بین بردن خال های صورت تان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان