امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر

#1
پولیس 1 - نفت آبادان 0؛ ریزه اسپور به داد سرخ‌ها رسید


مغضوبین برانکو ایوانکوویچ در ابتدای فصل که عزم رفتن به ترکیه کرده بودند، در نقش گلساز و گلزن ظاهر شدند تا پرسپولیس سه امتیاز شیرین برای بازگشت به صدر را کسب کند.

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر 1




به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با پیروزی روز گذشته تراکتورسازی، صدر جدول را از دست رفته می بینند به دنبال کسب پیروزی برابر زردپوشان لیگ برتر هستند تا تعطیلات یک ماهه لیگ را نیز در صدر پشت سر بگذارند. در سمت مقابل نفتی‌ها که پیروزی و کسب امتیاز برابر مدعیان در هفته های گذشته برای آنها با طعم شیرینی همراه بوده اینبار می خواهند پرسپولیس را از پیش رو بردارند.

 

 


استادیوم آزادی       تماشاگر: 55 هزار
داور: علیرضا فغانی کمک داوران: رضا سخندان و علیرضا ایلدروم       داور چهارم: یاسر همرنگ     ناظر: ایرج نظری

 

 

پرسپولیس:

 

 

بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده(احمد نوراللهی 89)، وحید امیری(امید عالیشاه 36)، محسن مسلمان، مهدی طارمی و علی علیپور(رامین رضاییان، دقیقه 77)
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

نفت آبادان:

 

 

حسن هوری، حسین بغلانی(دقیقه 83، رضا نوروزی)، مجتبی ممشلی، فرشاد فرجی، علی عبداله‌زاده، محمدرضا پورمحمد، گویی هیان کیم (دقیقه 61، امیر زلیکانی)، حکیم نصاری، محمد زبیر نیک‌نفس، میلاد جهانی، و محمد شادکام
سرمربی: نادر دست نشان

 

 

اخطار

 

 

بوژیدار رادوشوویچ(90 + 3)

 

 

 

شرح گل

 

 

پرسپولیس یک نفت آبادان صفر: (دقیقه 86، مهدی طارمی): رامین رضاییان با حضور خود در زمین در دقیقه 86 با ارسالی دیدنی چاره ای جز گلزنی برای مهدی طارمی در شش قدم باقی نگذاشت تا این مهاجم با ضربه ای دقیق اینبار هوری را تسلیم کند.

 

 

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر 1

 

 

شرح بازی:

 

 


شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تمام طول بازی شاید تنها یک موقعیت به حریف دادند و آنها در طول 90 دقیقه با فشار روی دروازه نفت آبادان در تلاش برای رسیدن به گل بودند که البته تا دقایق پایانی در حسرت آن ماندند.
پرسپولیسی ها که برای رسیدن به دروازه حسن هوری راه های مختلفی را دنبال کرده بودند در نهایت روی همکاری دو بازیکن مغضوب برانکو که در ابتدای فصل عزم رفتن به ترکیه و باشگاه ریزه اسپور را کرده بودند و در نهایت از تصمیم خود پشیمان شده بودند به گل سه امتیازی و ارزشمند رسیدند و به صدر جدول رسیدند.
در این دیدار بار دیگر حمله وران پرسپولیس در فرصت سوزی کم نگذاشتند تا نگرانی روی سکوها و بین طرفداران و البته کادرفنی این تیم افزایش یابد.
علی علیپور، مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، مسلمان و کامیابی نیا بارها می توانستند با کمی دقت در ضربات نهایی خود به نتیجه دست یابند که این اتفاق رخ نداد و در دقایق پایانی این تیم روی ارسال رضاییان و ضربه طارمی به گل سه امتیازی اش دست یافت.

 

 

 

اتفاق ویژه:

 


روند امتیاز گیری نفت آبادان با نادر دست نشان مقابل تیم های مدعی با این گل دیرهنگام پاره شد و آنها که با استراتژی دفاعی خاص خود و حضور چند لایه که در نهایت به حسن هوری ختم می شد موفق شده بودند تا دقایق پایانی سرخ های تهرانی را ناکام کنند روی زیرکی طارمی و ارسال رضاییان ناکام ماندند. 
رادوشوویچ نیز درون دروازه پرسپولیس در اولین تجربه لیگ برتری اش روز آرامی را پشت سر گذاشت تا در کارنامه او نیز یک کلین شیت ثبت شود. پرسپولیسی ها که روز گذشته با پیروزی تراکتورسازی صدر را از دست داده بودند این اتفاق را 24 ساعت بعد جبران کردند تا صدرنشین یکماهه تعطیلات لقب گیرند.

 

 

بازیکن برتر:

 


مهدی طارمی فارغ از تمام فرصت هایی که از دست داد ناجی سرخپوشان شد و توانست نقش پررنگ خود را به نمایش بگذارد. او که با اعتماد برانکو ایوانکوویچ برای حضور 90 دقیقه ای در بازی همراه شده بود توانست پاسخ مثبتی به آن دهد و روی سماجت و تلاش خود سرخ ها را به سه امتیاز ارزشمند این دیدار برساند.
فرصت سوزی های این بازیکن که همراه با عملکرد فنی بالایش در قرار گرفتن در موقعیت گل بود در صورتی که در ادامه برطرف شود و او در رساندن توپ به مقصد نهایی موفق شود مطمئنا او را به چهره اول فوتبال ایران تبدیل خواهد کرد.

 

 

 

 

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر 1

 

 

دقایق حساس

 

 

 

دقیقه 14: در دقایق اولیه علیرغم در اختیار داشتن توپ و مالکیت توسط پرسپولیس موقعیتی به همراه نداشت، با این حال سرخپوشان قصد داشتند در این دقیقه با استفاده از حرکت تمرین شده در ضربات ایستگاهی به گل دست یابند که در آخرین لحظه داور به نشانه آفساید حرکت آنها را متوقف کرد.

دقیقه 19: بهترین فرصت سرخپوشان روی فرار مسلمان و در نهایت پاس او به طارمی برای پرسپولیس به وجود آمد. این پاس درون محوطه جریمه به طارمی رسید که ضربه این بازیکن را هوری دفع کرد و علیپور در میان ناباوری دروازه خالی را ندید و توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه 21: ارسال فرشاد احمدزاده می توانست وحید امیری را در موقعیت گلزنی قرار دهد که پیش از او هوری با پروازی بلند توپ را از آن خود کرد.

دقیقه 29: شوت بی دقت محسن مسلمان با اختلاف کم و بدون خطر روی دروازه نفت آبادان به بیرون رفت.

دقیقه 31: همکاری علیپور و طارمی می توانست پرسپولیس را به گل اول بازی برساند که بی دقتی علیپور مانع از این اتفاق شد و توپ به تور کناری دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 33: تکل محمد شادکام روی مسلمان و برخورد غیرورزشی این بازیکن با هافبک سرخپوشان با اعتراض او همراه شد که در ادامه در حالی که فغانی خطا اعلام کرده بود فرشاد احمدزاده به هواخواهی هم تیمی اش آمد که باعث ایجاد درگیری و قطع شدن بازی شد. داور با فراخواندن بازیکنان دو تیم و دعوت آنها به آرامش بازی را ادامه داد.

دقیقه 34: در یک شلوغی درون محوطه جریمه نفت آبادان این کمال کامیابی نیا بود که با شوت دیدنی خود تیرک عمودی دروازه زردپوشان و هوری را به لرزه در آورد.

دقیقه 35: وحید امیری به دلیل مصدومیت جای خود را به امید عالیشاه داد تا کادرپزشکی این تیم معالجات و بررسی مصدومیت او را روی نیمکت انجام دهد.

دقیقه 37: ارسال امید عالیشاه از جناح چپ با ضربه سر ناقص مهدی طارمی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه 45: شوت فنی مهدی طارمی از درون محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت تا دفاع نفتی ها همچنان امیدوار به تساوی در نیمه اول باشد.

دقیقه 47: نفتی ها روی یک ضد حمله می توانستند روی دروازه پرسپولیس خطرساز شوند که تکل ماهینی مانع این اتفاق شد و توپ را دور کرد.

دقیقه 50: موقعیت عالی برای گلزنی طارمی توسط این بازیکن از دست رفت و او نتوانست از سانتر فوق العاده احمدزاده در آستانه دروازه سود ببرد و توپش را به بیرون زد.

دقیقه 51: بار دیگر طارمی در موقعیتی تک به تک با هوری و ضربه آرام این مهاجم در اختیار دروازه بان نفت قرار گرفت تا مهاجم آقای گل فصل گذشته بار دیگر ناکام شود.

دقیقه 52: ارسال توپ اینبار از سمت چپ توسط ربیع خواه با ضربه سر طارمی به بیرون رفت و موقعیتی دیگر از سرخپوشان گرفته شد.

دقیقه 54: ارسال دیدنی ماهینی اینبار با ضربه سر خوب طارمی در آستانه ورود به دروازه نفت با سوپر سیو هوری همراه شد و در ادامه نیز مدافعان زردپوش مانع از ضربه مجدد این بازیکن شدند و توپ را از روی خط برگشت دادند.

دقیقه 59: همکاری دو نفره علیپور و طارمی فرصت خوبی را در شش قدم نصیب طارمی کرد که ضربه این بازیکن از زاویه بسته با طی کردن خط دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 86: نفت آبادان در تک موقعیت خود در نیمه دوم روی ضد حمله از پشت محوطه جریمه توسط شادکام صاحب فرصت شوتزنی شد که ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

 

 

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر 1

 

 

نکته:

 


* رامین رضاییان در این دیدار بازهم نیمکت نشین شده و شاهد تلاش هم تیمی هایش خواهد بود.
* علی علیپور با گذشت نه هفته از لیگ برتر هنوز موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده و در این بازی در جستجوی اولین گل خود در فصل شانزدهم است.
* خط دفاعی پرسپولیس با 3 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ تا به اینجا محسوب می شود و صنعت نفت با 13 گل زده سومین خط هجومی برتر لیگ تا به اینجا هستند.
* خط دفاعی نفت آبادان با 10 گل خورده هشتمین خط دفاعی برتر لیگ محسوب می شود و پرسپولیس با 11 گل زده ششمین خط هجومی برتر لیگ را به خود اختصاص داده است.
* حسن هوری ستاره تیمش در آخرین بازی نفت آبادان در استادیوم آزادی برابر استقلال تهران بود که در نهایت توانست پیروزی تیمش را جشن بگیرد. او در این بازی نیز به دنبال تکرار این اتفاق است و باید دید حمله وران پرسپولیس این فرصت را به او خواهند داد یا خیر.
* بوژیدار رادوشوویچ اولین تجربه خود در لیگ برتر را در بازی امروز با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند پشت سر می گذارد. این دروازه بان پیش از این یک بار در جام حذفی که منتهی به شکست سرخپوشان در ضربات پنالتی برابر قشقایی شیراز شده بود درون دروازه این تیم قرار گرفته بود.
* مهدی طارمی که در فصل گذشته عملکرد خوبی برابر جنوبی های لیگ داشت در این فصل برابر فولاد و استقلال خوزستان در گلزنی ناکام بوده و باید دید نفت آبادان نیز یک ناکامی دیگر در کارنامه این مهاجم جنوبی و ملی پوش رقم خواهد زد یا خیر.
* شاگردان برانکو ایوانکوویچ تنها در صورتی بار دیگر به صدر جدول بازخواهند گشت که سه امتیاز کامل این دیدار را از آن خود کنند. نفت آبادان نیز در صورت شکست  در بدترین حالت یک پله سقوط را تجربه خواهد کرد و در رده هشتم جای خواهد گرفت و در صورت پیروزی می تواند به رتبه سوم یا چهارم جدول صعود کند و در صورت تساوی نیز به رده پنجم جدول خواهد رفت.
* پرسپولیس در 5 دیدار قبلی خود 3 تساوی و دو پیروزی را کسب کرده و نفتی ها نیز در این تعداد بازی دو شکست، یک پیروزی و دو تساوی را به نام خود کرده اند.
* پرسپولیس در چهار دیدار قبلی خود در استادیوم آزادی دو برد و دو تساوی را در کارنامه اش ثبت کرده و نفت در چهار دیدار قبلی خارج از خانه اش دو شکست، یک تساوی و یک پیروزی برابر استقلال تهران را به نام خود کرده است.
* بهترین گلزن صنعت نفت آبادان محمد شادکام با 5 گل زده است و مهدی طارمی نیز برای سرخپوشان تهرانی 4 گل به ثمر رسانده است.
* میلاد جهانی برترین پاسور صنعت نفت محسوب می شود که تاکنون 3 پاس منتهی به گل برای هم تیمی هایش مهیا کرده است و محسن مسلمان نیز به همراه علی علیپور توانسته دو پاس گل به نام خود ثبت کنند.
* علیرضا فغانی به عنوان برترین داور آسیا که سابقه داوری فینال جام باشگاه های جهان و فینال المپیک را در کارنامه دارد، قضاوت این بازی را عهده دار است. آخرین قضاوت این داور برای صنعت نفت با پیروزی 3 بر صفر آنها برابر ماشین سازی همراه بود که البته یک ضربه پنالتی به ضرر نفتی ها نیز اعلام کرد که شاگردان خطیبی آن را از دست دادند. فغانی برای سرخپوشان نیز دیدار دربی برابر استقلال را قضاوت کرد که آن دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. کامیابی نیا و علیپور آخرین اخطاری های پرسپولیس هستند که از این داور کارت دریافت کرده اند.

 

 

برد قاطع پرسپولیس برای بازگشت به صدر 1

 


حاشیه ها:

 

 

* بزرگترین حاشیه این دیدار در شب گذشته رقم خورد و مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده به بحث با سرپرست باشگاه خود در خصوص طرح اسپانسرینگ پس از دعوت طاهری از این دو برای حضور جلوی دوربین پرداختند. این دو بازیکن امروز با تکذیب این اتفاق در صفحات اینستاگرام خود، آماده این بازی شده اند و از سوی برانکو ایوانکوویچ نیز در ترکیب اصلی قرار گرفته اند.
* پس از پایان این بازی اردوی تیم ملی آغاز خواهد شد و بازیکنان پرسپولیس امیدوارند بار دیگر در لیست کارلوس کی‌روش قرار گیرند. در حال حاضر رامین رضاییان، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری و مهدی طارمی در لیست تیم ملی قرار دارند و انتظار می رود حسین ماهینی نیز یکی از دعوت شدگان باشد. علیرضا بیرانوند به دلیل شکستگی دست این اردو را از دست داده است و کامیابی نیا نیز انتظار می‌کشد بار دیگر موفق به حضور در لیست شود و باید دید عملکرد او در این بازی می‌تواند کی روش را مجاب به دعوتش کند یا خیر.
* سیروس الوند، کارگردان ایرانی فیلم های پرتغال خونی و .... با حضور در جایگاه ویژه از نزدیک این دیدار را تماشا می کند. پیش بینی او از نتیجه این بازی پیروزی 3 بر یک شاگردان برانکو بود.
* حدود 300 هوادار نفتی با حضور در جایگاه تماشاگران به شدت مشغول تشویق تیم خود هستند و با استفاده از شعارهایی که برزیلیته رکن اصلی آن را تشکیل می دهد بازیکنان تیم خود را مورد تشویق قرار می دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ⓩⓐⓗⓡⓐ ، sardar20
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بازگشت بیرانوند و توقف آنتورپ
  امیری؛ دفاع چپ مطمئن یا بازگشت به پست تخصصی؟
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان