امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیرگازهای گلخانه ای برآب وهوای زمین

#1
یكی از مواردی كه تا قبل از افزایش فعالیت‌های بشر، به عنوان نوعی ابزار ایمن ‌سازی برای زمین به حساب می ‌آمد گازهای گلخانه ‌ای بودند، یعنی مجموعه ‌ای از گازها كه مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می‌ دارند و باعث گرم شدن جو می ‌شوند‍‍ كه شامل بخار آب (H2O)، دی اكسیدنیتروژن (NO2)، دی اكسیدكربن (CO2) و متان (CH4) است.
بد نیست بدانید كه اگر این گازها در جو نبودند، انرژی گرمایی خورشید مجددا به فضا بر می‌گشت و به این ترتیب هوای زمین 33 درجه سانتیگراد سردتر از الان می‌شد.
اثر گلخانه‌ای، كره زمین را به اندازه‌ای گرم نگه می دارد كه ما انسان‌ها بتوانیم بر روی آن زندگی كنیم. اما اگر اثر گلخانه ای شدت یابد، ممكن است دمای زمین به قدری زیاد شود كه ما و بقیه گیاهان و جانوران نتوانیم گرمای آن را تحمل كنیم.
شاید باور نكنید كه انسان‌ها هم می‌توانند آب و هوای زمین را تغییر دهند. دانشمندان می‌گویند اكثر فعالیت‌های انسان‌ها گاز گلخانه‌ای تولید می‌كند. پس از انقلاب صنعتی و اختراع انواع ماشین‌آلات صنعتی، انسان ها با فعالیت های كشاورزی و صنعتی چهره زمین و آب و هوای آن را دگرگون ساختند.
با شروع انقلاب صنعتی روش زندگی مردم عوض شد. قبل از آن مقدار گازهای گلخانه ای در جو كم بود، اما با رشد جمعیت و افزایش استفاده از نفت و زغال سنگ تركیب گازهای اتمسفر نیز تغییر كرد. طوری كه در حال حاضر، غلظت گازهای گلخانه‌ای از حدود 270 واحد به 367 واحد رسیده است.
بشر برای انجام كارهای خود به انرژی نیاز دارد و این انرژی را از غذا تامین ‌می‌كند. همچنین برای روشنایی و گرم كردن خانه‌ نیازمند انرژی است. اتومبیل‌ها برای حركت به سوخت نیاز دارد. ماشین‌های صنعتی نیز به انرژی نیاز دارند. اكثر انرژی‌های لازم برای موارد فوق به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوخت‌های فسیلی مثل نفت و گاز و زغال‌سنگ به دست می‌آید.اینها سوخت‌هایی هستند كه سوزاندن آنها گاز گلخانه‌ای آزاد می‌كند!!!
آیا می‌دانید كه چه وقتی گازهای گلخانه‌ای را به هوا می‌فرستید؟ هر وقت كه: تلویزیون تماشا می كنید، با كامپیوتر بازی می كنید، از كولر یا فن كوئل استفاده‌ می‌كنید، از استریو ضبط استفاده می‌كنید، چراغ را روشن می كنید، لباس‌هایتان را می شویید یا اطو می‌كنید، سوار اتومبیل می شوید، غذایتان را در مایكروویو گرم می كنید، از بخاری گازی یا نفتی استفاده می‌كنید، به تولید گازهای گلخانه‌ای در هوا كمك می‌كنید.
دلیل ‌آن هم كاملا مشخص است، چون ما برای انجام این كارها به برق و سوخت نیاز داریم كه با فعالیت نیروگاه‌های زغال‌سنگ و نفت این نیاز را برطرف می‌كنیم، علاوه بر این، پالایشگاه‌ها نیز برای تصفیه نفت خام و تولید نفت و بنزین، سوخت مصرف می‌كنند.
سوزاندن نفت و زغال‌سنگ هم گاز گلخانه‌ای تولید می‌كند. پس هر چه شما بیشتر برق مصرف كنید، نیروگاه‌ها از سوخت بیشتری استفاده می‌كنند و در نتیجه گاز گلخانه‌ای زیادتری تولید می‌شود.
[کاش‌میشُد بَعضیا‌رواَز‌‌مَجازی بیرون‌کِشید مُحکَم‌بَغَلِشون‌کَرد^^♡
پاسخ
 سپاس شده توسط ایرانی666 ، fatemeh.a* ، sama00 ، س.گ.و.ل یعنی سوگلی ، asall.t
آگهی
#2
خوب بودآجی جونم
تنها ترین عاشق منم Heart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زمین چند سال دیگر خانه ما می‌ماند؟
  زمین تخت است! نظریه‌ای احمقانه یا واقعیتی تکان دهنده؟!
  انسان ها اهل زمین نیستند! نظریه دکتر الیس سیلور!
  آیا بیگانگان از منظومه‌های مجاور می‌توانند زمین را ببینند؟
  اگر زمین تخت بود چه اتفاقی می‌افتاد؟
Lightbulb اگر زمین برای ۵ ثانیه اکسیژنش تما شود چه اتفاقی می افتد...؟
  عکسبرداری از محل فرود آپولو ۱۵ در ماه از روی زمین!
  سیارک جنجالی از کنار زمین بی‌خطر گذشت/ سال ۲۰۷۹ با فاصله‌ای نزدیک‌تر بازمی‌گردد
  دانستنی هایی درباره ی جو زمین و ساختار آن
  “نیل دگراس تایسون” از سیارات فراخورشیدی و آیندۀ زمین می‌گوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان