امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موشک کروز DH_10

#1
موشک کروز DH_10 1
کروز«DH_10»یک موشک مخصوص یورش به اهداف زمینی یا به اختصار«LACM»به شمار می آید،هرچند اطلاعات دقیقی در مورد قطعات و لوازم آن در دست نیست،اما به نظر میرسد چینی ها حساب ویژه ای روی آن باز کرده باشند،با وزنی حدود یک تا(۱/۵)تن،این موشک دقیقا مشابه تام خاوک آمریکاییست. 

هر پرتاب کننده زمینی عمود پرتاب میتواند سه موشک را با خود حمل کند و در کمترین زمان ممکن آنها را به سمت اهدافش پرتاب کند،چند لحظه پس از خارج شدن موشک از لانچر موشک «DH_10»بالهای اصلی و چهار بالچه انتهایی خود را باز میکند،این باله ها وظیفه هدایت و کنترل موشک به سمت هدف را به عهده دارند،نکته دیگر آنکه دریچه ورودی هوای زیر موشک از بدنه خارج میشود تا هوای لازم برای موتور را تامین کند. 
تمام این نشانه ها بدان معناست که موشک کروز چینی ها میتواند با اهدافی در برد(۲۵۰۰)کیلومتر درگیر شود که آنرا تبدیل به جنگ افزاری تاکتیکی و قدرتمند خواهد کرد،برد بالا تنها ویژگی«DH_10»نیست،با توانایی حمل سر جنگی به وزن(۵۰۰)کیلوگرم این موشک میتواند اهداف مهم مانند پستهای فرماندهی،مراکز ارتباطی،محل تجمع نیروها و هر هدف مهم تاکتیکی دیگری را در کمترین زمان نابود کرد. 
در ویدئویی که از تست این موشک منتشر شد نشان داده میشود که موشک کروز«DH_10»قادر است هدفی به اندازه یک در را مورد اصابت قرار دهد که نشان از دقت فوق العاده بالای آن دارد،در کنار این دقت بالا موشک توان حمل انواع کلاهک های جنگب شدید الانفجار،هواسوز یا ترموباریک،یا انواع خوشه ای را حمل و با هر هدفی مثل سنگرهای بتنی،تا ستونهای پیاده و زرهی و حتی هواپیماهای پارک شده در فرودگاه ها و باند پروازی را در چشم بهم زدنی نابود کند. 
چینی ها با دست و دل بازی تمام سیستمهای هدایتی و کنترلی«DH_10»را به گونه ای طراحی کرده اند که فریب دادن یا خارج نمودن آن از مسیر خود را عملا غیر ممکن به نظر میرسد،علاوه بر سیستم ماهواره ای مستقل خود،چینی ها در این موشک کروز تاکتیکی از آخرین نسل سیستمهای هدایت داخلی و کنترل عوارض زمین خود نیز بهره برده اند که در کنار کامپیوتر عملیاتی پیشرفته و الگوریتمهای نا مشخص هدفیابی و درگیری بکار رفته در آن هر سیستم دفاعی را در برابر«DH_10»با دردسری جدی روبرو میکند. 
اگرچه این روزها همه چشمها به موشکهای بالستیک«DF_15 & DF_21» با توان حمل کلاهک هسته ای ارتش چین دوخته شده،اما کروزهای«DH_10»نیز میتوانند در شرایط جنگی بسیار موثر واقع شوند. 
موشک کروز DH_10 1
برتری موشکهای کروز در عملیات متعارف در مقایسه با نمونه های بالستیکی،بر کمتر کسی پوشیده است،این موشکها میتوانند با پرواز در ارتفاع پست تا اندازه زیادی بصورت پنهانکارانه به هدف خود نزدیک شده و آنرا مورد تهاجم قرار میدهند. 

در صورت تغییر مکان هدف یا الویت های عملیاتی میتوان اطلاعات آنها را بروزرسانی کرد تا محل دیگری را مورد اصابت قرار دهد و از نقطه ای دیگر دشمن را غافل گیر کند.نکته مهم دیگر آنکه به دلیل استفاده آنها از پیشرانه های کارامد توربوفن،علاوه بر برد مناسب از قیمت پایین تری در مقایسه با انواع بالستیک در همین برد برخوردار هستند که همگی این موارد انعطاف پذیری عملیاتی موشکهای کروز در نبردهای واقعی منتج میگردد. 
چینی ها برای اولین بار در رژه روز استقلال در سال(۲۰۰۹)از موشک کروز جدید خود پردهبرداری کردند و تا به امروز پیش بینی میشود حداقل چندصد فروند از آنها وارد خدمت در رسته های مختلف ارتش آزادی بخش شده باشد. 
خبری که در کنار عملکرد تاکتیکی این موشکها،به هیچ وجه خبر خوشی برای دشمنان و رقبا نیست،ناوگان بمب افکنهای میانبرد«HK_6»با برد تقریبا(۲۵۰۰)کیلومتری خود،ستون فقرات بمب افکنهای فرا منطقه ای پکن را تشکیل میدهد،هرکدام از این پرنده ها قادرند تا هفت فروند از موشکهای کروز«DH_20»که نمونه هواپرتاب«DH_10»را با خود حمل کنند که در نهایت به چینی ها اجازه میدهد اهدافی در قلب اقیانوس آرام و حتی جزایر هاوایی را مورد هدف قرار دهد. 
در نیروی دریایی نیز ناو شکنهای کلاس«Type 052D»و زیر دریایی های تهاجمی هسته ای«Type 093A»قادرند«DH_10»را درون پرتابگرهای عمودی خود جای دهند،به گونه ای که نمونه دریا پایه این موشک میتواند تقریبا نود درصد خشکی های زمین را در تیررس خود قرار دهد،به تازگی نمونه دیگری از این موشک با کد«YH_100» نیز برای استفاده به عنوان کروز ضد کشتی پیشنهاد شده که با تجهیز شدن به یک جستجوگر راداری میتواند با اهدافی در فاصله(۸۰۰)کیلومتری خود درگیر شود که نشان دهنده پاسخ پکن به موشکهای دوربرد ضد کشتی ایالات متحده خواهد بود. 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -موشک‌های هوا به هوا جنگ سرد ایالات متحده آمریکا-
  موشک ضد تانک هدایت‌شونده طوفان+عکس
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  |پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در جنگ سرد|
  معرفی|سه عدد از برترین موشک های هوا به زمین جهان
  معرفی|موشک سطح به هوا رایپر
  |معرفی دو موشک هوا به سطح|
  پیمان موشک‌های ضد بالستیک
  موشک هوابه‌هوا
  میلان (موشک ضد تانک)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان