امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو

#1
Video 
فیلم آمادۀ پخش "در نبردی مشکوک" (In Dubious Battle) به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جیمز فرانکو و بر اساسی رمانی از جان استاین‌بک با همین نام، و فیلمنانه‌ای به قلم ِ مت راجر، تولید شده است. بازیگران اصلی فیلم را جیمز فرانکو، نات ولف، جاش هاچرسون، سلنا گومز، ویسنت دی‌اُنوفریو، آنالی تیپتون، زاک براف، برایان کرانستون، اِد هریس و روبرت دیوال تشکیل می‌دهند. داستان فیلم به جنبش کارگری ِ کارگران میوه در دهۀ 1930 در کالیفرنیا می‌پردازد. فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در سوم سپتامبر 2016 در جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد.


موضوع اصلی فیلم: جیم نولان (نات ولف) در جایگاه یک فعال حزب، اعتصابی گسترده را در میان سیب‌چین‌های کالیفرنیا در دهۀ 1930 به راه می‌اندازد.

تولید: فیلمبرداری این اثر از 19 مارس 2015 در آتلانتا آغاز شد و در بوست‌ویک ِ جورجیا و یاکیمای واشنگتن ادامه پیدا کرد. تولید فیلم در آوریل 2015 به اتمام رسید. 


فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو 1


فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو 1


فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو 1


فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی
#2
نقد در نبردی مشکوک - جشنوارۀ بین المللی فیلم ونیز

کارگردان: جیمز فرانکو

بازیگران: نات ولف، جیمز فرانکو، وینست دی‌انوفریو، سلنا گومز، آنا اُرایلی، آنالی تیپتون، جک کلر، اسکات هیز، سام شپرد، جوئل مارش گارلند، جان سَوِیج، روبرت دیوال، اِد هریس.

در نبردی مشکوک عنوان رمانی است از جان استاین‌بک که در سال 1936 به نگارش درآمده است و به اعتصاب کارگری‌ای که در سال 1933 در تولاری ِ کالیفرنیا روی می‌دهد، می‌پردازد. شخصیت اصلی داستان یک فعال حزبی است که میان میوه‌چین کالیفرنیا یک اعتصاب بزرگ به پا می‌کند و در صدد بر می‌آید تا هر چه بیشتر به تعداد همراهان ِ خود در این مسیر بیفزاید.

"آخرین تک‌شاخ" (لقبی که مارینا ابراموویچ به فرانکوی همه‌فن‌حریف داده) که در این سال‌ها علاقۀ خاصی به استاین‌بک نشان داده است، در برادوی به اجرای "موش‌ها و آدم‌ها" او پرداخته و در مستندی نیز که کنکاشی است بر رمان "خوشه‌های خشم" و مفاهیم موجود در آن، حضور داشته است. فرانکو در کالیفرنیا نزدیک زادگاه مادری استاین‌بک پرورش یافت و از سنین طفولیت شروع به مطالعۀ آثار او کرد، به طوری که استاین‌بک بخشی از شاکلۀ دورانی کودکی را تشکیل می‌داده است.

کاملا قابل درک است که او چگونه تِم و زبانی اینچنین درخشان را در آثار خویش به دست می‌آورد و آنها را با ذائقۀ و ادراک مخاطب معاصر وفق می‌دهد به طوری که در عین حال اصالت تاریخی آن نیز حفظ شود.

در نبردی مشکوک – که عنوان آن از "بهشت گمشدۀ" میلتون اقتباش شده – حاکی از علاقه بسیار شدید استاین‌بک به آنچه در اذهان و قلوب انسان‌ها نه به عنوان افرادی خود-محور و مسئول که به عنوان اعضایی از یک گروه وجود دارد، می‌باشد.

نهصد نفر از کارگران مهاجر در باغات سیب کالیفرنیا پس از پرداخت نشدن بخشی از دستمزدی که با آنها عهد شده بود، علیه زمین‌داران قیام می‌کنند. گروه می‌خواهد برای خودش زندگی کند؛ زندگی‌ای قوی‌تر و ترسناک‌تر از آنچه اعضای آن زیست می‌کنند. اعتصابی که توسط جیم نولان (نات ولف) و مک مک‌لئون (جیمز فرانکو) رهبری می‌شود، بر آرمانگرایی تراژیک، بر "شجاعت هرگز وا ندادن و تسلیم نشدن" بنیان نهاده شده است.

فیلم همچنین از حضور شماری از بهترین بازیگران هالیوود همچون سام شپرد، روبرت دیوال، وینسنت دی‌انوفریو، و اد هریس که در این اثر یکی از بهترین بازی‌های خویش را عرضه کرده‌اند، سود می‌برد. جیمز فرانکو با بر عهده گرفتن کارگردانی و در عین حال بازی در یکی از نقش‌های این فیلم، کاری کرده است کارستان.

فیلم از لحاظ بصری بسیار قدرتمند است و صحنه‌های راهپیمایی‌ اعتصاب‌کنندکان تداعی‌گر نقاشی "مسیر کارگران" اثر جوزپه پلیتزا دا وولپِدو است که با عنوان "چهارمین طبقه" نیز شناخته می شود. این تصویر نه تنها ترسیم‌کنندۀ یک زندگی اجتماعی (یک اعتصاب) است، که نمادی است از مردمانی که فضایی برابر و یکسان به آنها تعلق گرفته است؛ جایی که زنی با کودکی در بغل همگام با مردان راه می‌رود. از سویی دیگر، "در نبردی مشکوک" تصویری است قابل توجه از یگانگی جنسیت‌ها در نبرد برای حقوق‌شان.

نقاشی "چهارمین طبقه" اثر چوزپه پلیتزا

فیلم "در نبردی مشکوک" با حضور سلنا گومز و جیمز فرانکو 1






نمره‌دهی نهایی:


تکنیک: الف
بازی: الف
داستان: ب+
نمره کلی: الف-


کیارا اسپانیولی گاباردی
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  آغاز فیلمبرداری سریال دنباله Band of Brothers توسط کارگردان جیمز باند
  حضور پررنگ زنان و کودکان در تبلیغات تلویزیون !
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  جیمز گان از پایان نگارش فیلمنامه Guardians of the Galaxy Vol. 3 می‌گوید
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  مهران مدیری در فیلم جدید مسعود کیمیایی حضور خواهد داشت
  سوچیل گومز به جمع بازیگران فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness پیوست
  سونی به شایعه حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در فیلم Spider-Man 3 واکنش نشان داد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان